Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: در تهیه و تدوین سند آمایش صنعت استان بایستی فرصت ها، تهدیدها و طرح های مهمی چون هاب لجستیک، بندرخشک، منطقه اقتصادی و زنجیره ارزش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اولین جلسه کمیته طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با حضور احمد تشکینی رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی کشور، پیله فروش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، افضلی رئیس سازمان صمت استان، صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، یاری رئیس سازمان برنامه و بودجه، زکی زاده مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، نبیل مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری، معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست و مدیران استانی در محل سالن جلسات سازمان صمت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل یاری در این جلسه اظهارداشت: در ارائه سند آمایش بایستی نگاه توسعه ای به استان داشته باشیم و همه ظرفیت ها، مشکلات، نواقص و کمبودها و نیز تهدید و فرصت ها را مورد بررسی قرار دهیم.

وی اضافه کرد: اگر مطالعات انجام شده کامل و جامع نباشد نمی تواند چشم انداز روشنی برای استان در بخش صنعت ترسیم کند لذا انتظار داریم در تدوین آمایش صنعتی که از سوی وزارتخانه تهیه شده به جایگاه استان، پیش بینی اجرای طرح های مهمی مانند هاب لجستیک، منطقه ویژه اقتصادی، بندر خشک، منطقه کشاورزی و زنجیره ارزش توجه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین یادآورشد: توجه به فناوری های نوین و شرکت های دانش بنیان، پردیس فنآوری و آلایندگی در صنعت باید در اولویت قرار گیرد و هر شهرک صنعتی یک زون صنعتی دیده شود و قزوین در بخش صنعتی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

صفاری: استقبال از سرمایه گذاری در استان قزوین مطلوب است

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین هم گفت: بر اساس اسناد بالادستی که در وزارتخانه تهیه شده می توان اذعان کرد جذابیت های زیادی برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد و در شرایط کنونی با استقبال خوبی روبرو شده ایم و زمین موجود جوابگوی نیازها نیست.

صفاری تصریح کرد: در حال حاضر واگذاری زمین ها در شهرک های تقاضا محور به پایان رسیده و اراضی قابل واگذاری نداریم و با این حجم استقبال می توانیم در انتخاب سرمایه گذاران تامل کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآورشد: تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی در شهرک ها و توجه به رعایت مسائل زیست محیطی از مهمترین دغدغه ها و اولویت های ما در سال جاری است.

وی گفت: هرچند بیش از 90 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است و فقط 10 درصد مصرف در بخش شرب و صنعت است اما همچنان در اجرای طرح ها و صنایع آب بر سخت گیری می کنیم و دنبال استقرار صنایع های تک و کم آب بر هستیم تا محیط زیست استان حفظ شود.

انتهای پیام

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا معدن و تجارت معاون سرمایه گذاری حفاظت محیط زیست صنعت وزارتخانه کشاورزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فناوری استان قزوین سرمایه زمین سرمایه گذاران زیست محیطی بخش کشاورزی محیط زیست استانداری قزوین ابوالفضل یاری استان قزوین آمایش صنعت شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین گفت: اورژانس قزوین با کمبود نیروی ۱۲۰ نفری مواجه است و در ۶ ماه گذشته وضعیت تغییری نکرده است، نیروهای جدیدی هم که جذب شده‌اند در واقع تبدیل وضعیت هستند که تعداد خاصی بر نیروی انسانی مورد نیاز ما اضافه نشده و موضوع نداشتن نیروی خانم همچنان مشکل ماست.

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این موضوع که بیشترین مشکلات حوزه اورژانس در زمینه کمبود نیروی انسانی و منابع مالی و اعتباری خلاصه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع تنها مشکل استان قزوین نیست بلکه همه استان‌های کشور با این مسئله مواجه هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲ موتورلانس به ناوگان قزوین اضافه شده که پشتیبان پایگاه‌ها هستند و به خاطر کمبود نیرو هنوز نتوانسته‌ایم بر تعداد موتورلانس‌ها اضافه کنیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: از حدود سه سال پیش مشکلات بیشتر هم خودشان را نشان داده‌اند چراکه با کمبود منابع مالی و انسانی روبه‌رو شده‌ایم و اگر بخواهیم به طور ریشه‌ای به این موضوع بپردازیم باید گفت که یکی از مشکلات عدم استقلال سازمان و زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی بودن است.

وی بیان کرد: شاید استقلال سازمان بتواند تا حدودی مشکلات را حل کند، ما بخشی از منابع و اعتبارات مورد نیاز خود را از سازمان و وزارتخانه دریافت می‌کنیم و بخشی را از دانشگاه علوم پزشکی ولی متأسفانه چون مبالغ قابل توجه نیست همیشه به خدمت‌دهنده‌ها که عمده آن تعمیرگاه‌ها هستند مغروض هستیم، از سال ۱۳۹۶ متأسفانه یک آمبولانس هم به واسطه تحریم‌ها وارد کشور نشده است.  

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است