Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: بورس انرژی الگوهای جدید عرضه نفت خام در بورس را به شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده‌ است و همواره آماده عرضه نفت خام، میعانات گازی و نفت کوره آمادگی است.

علی نقوی با تأکید بر اینکه در چند سال گذشته در میان شرکت‌های تابع وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران بیشترین همکاری را در موضوع انتشار اوراق تأمین مالی با بورس انرژی داشته به خبرنگار شانا گفت: امیدواریم در دولت سیزدهم همکاری ما و صنعت نفت روز به روز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره وضع عرضه متانول در بورس انرژی نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۱۵۰ تن متانول به ارزش یک هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال از طریق بورس انرژی به خارج از کشور صادر و ۲۸۰ هزار تن متانول برای مصارف داخلی عرضه شده که ۲۶۰ هزار تن آن به ارزش یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مبادله شده است.

مدیرعامل بورس انرژی ایران اظهار کرد: در آینده به‌دنبال راه‌اندازی بازار آتی‌ متانول هستیم.

نقوی با بیان اینکه هم‌اکنون با شرکت ملی نفت در زمینه انتشار گواهی سپرده کالایی و قراردادهای آتی میعانات گازی در حال کار کارشناسی هستیم، افزود: اگر شرکت ملی نفت ایران و بورس انرژی یکدیگررا به‌عنوان شریکی راهبردی در برنامه‌های توسعه‌ای خود ببیند هم شفافیت در فرآیندها و تأمین مالی پایدار افزایش می‌یابد هم منجر به افزایش درآمدهای ناشی از رقابت می شود.

وی درباره وضع عرضه نفت خام در بورس انرژی نیز تصریح کرد: در این زمینه الگوهای جدید عرضه نفت خام در بورس را به شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده‌ایم و همواره برای عرضه نفت خام، میعانات گازی و نفت کوره آمادگی لازم را داریم.

مدیرعامل بورس انرژی ایران با اشاره به عرضه  ۱۱۵ هزار تن نفت کوره در سال جاری در بورس انرژی گفت: از این مقدار ۸۵ هزار تن به ارزش ۷۹۰ میلیارد تومان تاکنون مبادله شده، این در حالی است که سال ۱۳۹۹ در مجموع بیش از ۲۱۰ هزار تن نفت کوره در رینگ صادراتی این بورس مبادله شده بود.

نقوی با بیان اینکه فروش نفت کوره در بورس انرژی به‌صورت عرضه‌های زمینی انجام می‌شود، گفت: ما پیشنهاد داده‌ایم وزارت نفت عرضه‌های دریایی این محصول را در بورس به‌صورت منظم و مستمر انجام دهد، ضمن آنکه وزارت نفت می‌تواند از روش گواهی سپرده نیز برای فروش نفت کوره استفاده کند.

منبع: شانا

کلیدواژه: عرضه نفت در بورس انرژی متانول نفت کوره شرکت ملی نفت ایران بورس انرژی عرضه نفت خام نفت کوره هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، با توجه به درج و برگزاری جلسات معارفه چندین نماد در روزهای پایانی سال گذشته تاکنون عرضه اولیه ای در سال جدید انجام نگرفته است و دلیل این موضوع هم این بود که در روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ قادر معصومی خانقاه مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) از لغو عرضه‌های اولیه تا اطلاع ثانوی خبر داد تا اینکه امروز محمود گودرزی، مدیر عامل شرکت بورس در نشست خبری معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران و مدیران عامل بورس و فرابورس بیان کرد که به محض اینکه شرایط بازار مهیا و ارزش معاملات معقول باشد، عرضه اولیه ها از سر گرفته می شود, همچنین معصومی خانقاه در گفتگو با نبض بورس اظهار نمودند : احتمال بازگشت عرصه اولیه ها از اردیبهشت یا نهایت اوایل خرداد وجود دارد . ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Izu

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟