Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در جریان بازدید از ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف نمایشگاه مجازی کتاب بر عهده دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در طول برگزاری این نمایشگاه شاهد رونق فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های جمعی در پوشش خبری و نشر احوال مربوط به نمایشگاه کتاب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دومین سال برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران و اینکه شاهد یک پویش ملی در جهت گسترش نشر کتابخوانی در کشور هستیم، تصریح کرد: حتی اگر شرایط کرونایی در کشور به پایان برسد و به شرایط عادی برگردیم باید برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی را حفظ کنیم چون در این تجربه مزایایی به وجود آمد که به سادگی نمی‌توان از آن گذشت.

او درباره نقش مهم مطبوعات و خبرگزاری‌ها و رسانه ملی در راستای پیش برد اهداف اتفاقات نوپایی مانند نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: فضای رسانه‌ای کشور ترکیبی از کنش‌گران بسیار وسیع با سلایق و علاقه های گوناگون است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مخاطب‌محور و ساده طراحی شده است، اظهارکرد: مخاطب محور بودن دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک مزیت است زیرا مخاطبان به سادگی می‌توانند به آن ورود پیدا کنند و کتاب مورد نیاز خود را انتخاب و سفارش دهند.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌های پیرامونی نمایشگاه مجازی کتاب تهران می‌تواند دو اتفاق مهم را رقم بزند؛ یکی جهت‌دهی رسانه‌ای در راستای پیشبرد اهداف برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و دیگر اینکه میزان ورودی و اقبال مخاطبان را به نمایشگاه افزایش دهد. پایش‌های این دوره نشان داده است که هر زمان تبلیغات رسانه‌ای بیشتر شده است مصرف نمایشگاه افزایش پیدا کرده است.

مهدی‌پور در پایان گفت: نحوه هدایت رسانه‌ها در جهت اهداف و پیشبرد نمایشگاه مجازی کتاب نیز امری مهم است، به عنوان مثال کتاب‌های کودک و نوجوان در رتبه دوم نمایشگاه قرار دارد؛ باید واکاوی کرد که چرا گزینه‌های دیگر که برای ما اولویت دارد در رتبه‌های پایین‌تری قرار دارد و چرا روی آن باید تمرکز پیدا کنیم. رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در جهت‌دهی محتوایی نسبت به خریدار عام در  نمایشگاه مجازی کتاب ایفا کنند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده است و تا یازدهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران امور مطبوعاتی اطلاع رسانی رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

ایسنا/اردبیل نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل درحال برگزاری است.

 اسماعیل چمنی رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه های امتحانی نوبت اول آزمون سراسری در استان اردبیل از برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل خبر داد و افزود: این آزمون طی دو روز پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح روز پنجشنبه با ۷ هزار ۹۱ داوطلب، گروه آزمایشی علوم ریاضی صبح روز پنجشنبه با یک هزار و ۳۶۱ داوطلب، گروه آزمایشی هنر عصر روز پنجشنبه با ۶۹۹ داوطلب، گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یک هزار و ۴۰۹ داوطلب و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه با ۱۱ هزار و ۲۵۴ داوطلب در استان اردبیل برگزار می‌شود.

چمنی ادامه داد: مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۳ هزار و ۱۷۹ داوطلب زن و ۸ هزار و  ۶۳۵ داوطلب مرد جمعا ۲۱ هزار و ۸۱۴ داوطلب در شهرستان اردبیل ۳ حوزه دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه پیام نور اردبیل و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد، گرمی، مشگین شهر و خلخال برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جلسه هماهنگی آزمون سراسری نوبت اول نیز طی روزهای اخیر برگزار شد و همه تمهیدات لازم برای برگزاری امن، سالم و عدالت محور این آزمون در تمامی حوزه‌های امتحانی اندیشیده شده است.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل تصریح کرد: استانداری، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی، شرکت توزیع نیروی برق، صدا و سیما و سایر ارگان‌ها در برگزاری آزمون دخیل هستند.

وی با بیان اینکه به منظور رفاه حال خانواده‌های داوطلبان پارکینگ و مساجد دانشگاه‌ها برای استقرار خانواده‌ها آماده شده است، گفت: نتیجه آزمون نوبت اول در قالب کارنامه حاوی نمرات خام داوطلبان خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد. همچنین نوبت دوم آزمون نیز ۷ و ۸ تیرماه سالجاری برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مردادماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب