Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری گلستان نسبت به ارائه تسهیلات ۹۲ میلیون یورویی به یک فرد خاص توسط یکی از بانک های عامل واکنش نشان داد.

علی محمد زنگانه عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان بر ضرورت تهیه سند آمایش استان گلستان تاکید و اظهار کرد: باید ۳۰ برش میانی بر محور سند چشم انداز ۱۴۰۴ آماده شود، همچنین تهیه سند آمایش استان تا پایان سال جاری با همکاری دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم تسهیل حضور هلدینگ های سرمایه‌گذاری ملی در استان گلستان تاکید کرد و افزود: باید زمینه را برای حضور هلدینگ های سرمایه‌گذاری ملی در استان فراهم کنیم تا شاهد رشد و توسعه استان باشیم، از طرفی برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان گلستان باید به گونه‌ای باشد که برای طرح های فرصت های سرمایه گذاری مجوزهای بی نام آماده شود سپس برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد تا با ایجاد پایگاهی امکان همراهی با سرمایه گذاران و استانی ملی و فراسرزمینی فراهم شود.

استاندار گلستان، معادن و بهره برداری از آن را بسیار پر اهمیت خواند و تاکید کرد: با توجه به اهمیت بالای معادن از این پس این سرمایه ارزشمند را به راحتی در اختیار سرمایه گذاران قرار نمی دهیم بلکه معادن  پرارزش در کنار معادن با ارزش کمتر را توامان در اختیار سرمایه گذاران خواهیم گذاشت.

تعامل دستگاه های اجرایی منجر به حل مشکلات مردم می شود

زنگانه از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست نسبت به تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات مردم کوشا باشند و تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که به حل مشکلات مردم کمک می‌کند تعامل بین دستگاه های اجرایی است، مدیران دستگاه ها باید به گونه‌ای با یکدیگر همکاری داشته باشند که نتیجه موجب حل مسائل و مشکلات مردم شود.

سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری گلستان نیز در این جلسه با انتقاد از عملکرد ضعیف بانک های استان اظهار کرد: متاسفانه یکی از بانک‌ها طی چند سال اخیر  در حالی تسهیلات ۹۲ میلیون یورویی به یک فرد خاص پرداخت کرده که تولید کنندگان ما برای دریافت تسهیلات چند صد میلیونی باید پشت درب بانک‌ها التماس کنند.

سید محمد دهنوی با بیان اینکه متاسفانه عملکرد برخی از بانک ها به گونه ای شده که در حال بدبخت کردن بخش تولید هستند، افزود: متاسفانه بانک‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که ما از عملکرد آنها خجالت میکشیم، همین بانکها در پرداخت تسهیلات ازدواج به گونه ای رفتار می کنند که مردم را دچار زحمت و گرفتاری کرده اند.

وی با بیان اینکه اگر لازم باشد نام این بانک موردنظر را رسانه خواهنم کرد، یادآور شد: متاسفانه تمام تولید کنندگان و کارخانه های زودبازده پشت درب اتاق من از عملکرد این بانک گلایه دارند چراکه برای دریافت تسهیلات به این بانک معرفی شدند اما از پرداخت آن سر باز می‌زند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رشد اقتصادي اعطای تسهیلات دستگاه های اجرایی سرمایه گذاری استان گلستان مشکلات مردم گونه ای دستگاه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طرف دولت به مجلس و تمرکز این لایحه بر کاهش مالیات بر تولید و تشویق مردم به مشارکت در تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: مسیر رسیدن به توسعه، سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود که در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است.

وی بیان کرد: یکی از معدود روش‌های مشارکت دادن مردم در تولید و تشویق آنها روی آوردن به اقدامات شفاف و مولد اقتصادی و حمایت جدی دولت از بازار سرمایه است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس اظهار کرد: مالیات‌های بالا، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه‌گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده در حالی که تغییرات حاصل شده در این لایحه موجب افزایش جذابیت تولید و کاهش ریسک آن خواهد شد. 

علیزاده ادامه داد: مردم بخش خردی از سهامی که در اختیار دارند را می‌توانند از طریق بازار سرمایه در مسیر تولید تزریق کنند تا به این وسیله سرمایه آنها به بخش شفاف اقتصاد وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: می‌توانیم با جذب واقعی سرمایه‌هایی که در دست مردم است در بخش تولید اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مولد کنیم و باعث خروج رکود از چرخه تولید شویم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان اینکه معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد، افزود: کاهش مالیات‌های تولید نه‌تنها به کسب‌وکار‌های موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند. 

علیزاده بیان کرد: از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد که تولید بیشتر از قبل رقابت‌پذیر شود و به این ترتیب سرمایه به این سمت جریان خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است