Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@00:06:38 GMT

طبیعت برفی دریاچه‌ زریوار؛ زیبایی گردشگری زمستانی مریوان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۴۳۶۸

طبیعت برفی دریاچه‌ زریوار؛ زیبایی گردشگری زمستانی مریوان

‍‍‍‍‍‍

دریاچه‌ زریوار یا زریبار به عنوان یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین ایران از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان کردستان محسوب می‌شود. - اخبار رسانه ها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ایران پرس، اطراف دریاچه‌ زریوار با کوه‌هایی زیبا از درختان و مراتع احاطه شده‌ است که جلوه‌ای منحصر به‌فرد به این دریاچه می‌دهد و همچنین این روزها به‌سبب بارش برف در اوایل زمستان امسال، طبیعت برفی دریاچه زریوار دیدنی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آب دریاچه زریوار از چشمه‌های جوشانی که در کف آن قرار دارد و از آب باران و برف، تأمین می‌شود. با توجه به بارش سنگین برف در شهرستان مریوان انتظار می‌رود، از لحاظ بالا آمدن آب دریاچه زریوار، بهاری سرسبز و مکانی دیدنی برای گردشگران در غرب ایران در فصل بهار و تابستان آینده قابل پیش‌بینی باشد.

دریاچه زریوار در فصل زمستان هم زیبایی دوچندانی دارد و با یخ‌زدگی بخشی از این دریاچه، قدم زدن در این سطح یخی، حس و حال دیگری به گردشگران و طبیعت‌دوستان می‌دهد. 

دریاچه زریوار یکی از پناهگاه‌های حیات وحش نیز محسوب‌ می‌شود و در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است. دریاچه زریوار میزبان گونه‌های مختلف پرندگان نادر بومی و مهاجر بوده که حضور پرندگان، بر زیبایی این دریاچه افزوده است.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دریاچه زریوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابتهای فوتبال جام روستایی مریوان با حضور گسترده مردم

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان این مسابقات با شرکت ۲۶ تیم از روستا‌های مریوان، سروآباد و شویشه با استقبال پرشور مردم در روستای هلیزآباد مریوان برگزار شد.

در دیدار فینال این رقابت‌ها تیم «نی» با سه گُل از سد تیم ((چوین)) گذشت و به مقام قهرمانی رسید.

تیم «به رده سپی» نیز در جایگاه سوم ایستاد.

دیگر خبرها

  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • «کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند
  • پایان رقابتهای فوتبال جام روستایی مریوان با حضور گسترده مردم
  • خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک
  • کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • زیبایی پارک هینویاما در ژاپن (فیلم)