Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:53:44 GMT

شعرای اهل بیت برای وحدت اسلامی تلاش کنند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۴۶۵۶

شعرای اهل بیت برای وحدت اسلامی تلاش کنند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در دیدار جمعی از شعرا و مداحان جمهوری آذربایجان و ترکیه و شمال عراق شرکت کننده در کنگره پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان با تشریح وظایف مهم شعرا و مداحان اهل بیت (ع) افزود: شعرا باید در اشعار خود و مداحان در مداحی ها مستحکم ترین و منطقی ترین محتوا را برگزیده و ترویج دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز انتقال نشاط اجتماعی و شادابی را در اشعار و مداحی ها برای مستمعین ضروری دانست و گفت: مداحی تنها ذکر مصیبت ائمه اطهار نیست بلکه باید در ایام شادی و ولادت ها با اشعار نغز و بدیع همه آحاد جامعه بویژه جوانان را نسبت به سیره و سنن ائمه و اولیا الهی آشنا کرد.

وی با تاکید بر پرهیز از تقلید غلط و استفاده از آهنگ های غربی، استفاده از آهنگ های اثرگذار و بدیع را مهم خواند و افزود: مداحان و شعرای اهل بیت ع با انتخاب اشعار مناسب و زیبا بر ماندگار کردن آثار اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: مداحان و شعرای اهل بیت باید با پرهیز از تعصبات مذهبی مذموم ، زمینه وحدت و همدلی و انسجام اسلامی را در جوامع فراهم کنند.

در ابتدای این مراسم تنی چند از شعرا و مداحان جمهوری آذربایجان، ترکیه و شمال عراق شرکت کننده در کنگره پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان اشعار خود را قرائت کردند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی شهرداری تبریز سید محمدعلی آل هاشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی شهرداری تبریز آذربایجان شرقی شهرداری تبریز اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، به گفته محبوبی مدیرعامل هلال احمر استان، ساعت ۱۵:۳۰ عصر روز گذشته، در مسیر رودخانه نازلوچای ارومیه ۲ نفر غرق شدند که ۲ تیم جستجو و نجات هلال احمر شهرستان ارومیه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته وی، با حضور امدادگران در محل مشخص شد که دو تن وارد آب شده و جان خود را از دست داده اند امدادگران پس از جستجو ۳ ساعته به پیکر یکی از غرق شده ها دسترسی پیدا کردند و پس از خارج کردن فرد غرق شده آن را تحویل مراجع ذی صلاح دادند.

بنا به اعلام مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی، حجم زیاد آب و پوشش گیاهی منطقه عملیات جستجو را دشوار کرده است و امدادگران در تلاش هستند با یافتن پیکر فرد غرق شده او را هرچه سریعتر به خانواده اش تحویل دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900053

دیگر خبرها

  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود