Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - سید محمد هاشمی با اشاره به افزایش قابل توجه موارد شناسایی شده مبتلا به کرونا در سطح استان از تشدید موج جدید کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته با شناسایی ۶۲۵ بیمار مبتلا به کرونا تعدادکل موارد مثبت استان به ۱۳۶ هزار و ۵۳۵ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: عدم تکمیل هر ۳ نوبت واکسن، عدم استفاده از ماسک، برگزاری دور همی و مسافرت، بازارگردی و عدم رعایت فاصله با افراد علامت دار جزو خطرناک‌ترین کارهاست و این اقدامات احتمال ابتلا فرد، خانواده و نزدیکان او را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: تنها افرادی در موج جدید ایمن‌تر از بقیه افراد خواهند بود که واکسیناسیون نوبت اول را دریافت کرده و دز‌های دوم و سوم را هم بر اساس برنامه زمانبندی تزریق کرده و یا منتظر فرارسیدن زمان تزریق نوبت‌های دوم و سوم واکسن هستند و در عین حال شیوه نامه‌های بهداشتی را نیز اجرا می‌کنند.

هاشمی شهری با اشاره به سرعت تعجب بر انگیز افزایش موارد جدید روزانه گفت: در حال حاضر سوش غالب استان امیکرون است.

وی با اشاره به شروع واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال نیز گفت: همزمان با سراسر کشور از واکسیناسیون کرونا برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال آغاز گردیده است که از دو نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای این گروه سنی استفاده می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم اکنون ۸۴ بیمار که دارای مشکلات تنفسی می‌باشند در بیمارستان‌های سطح استان بستری می‌باشند که از این تعداد ۱۸ نفر طبق آزمایشات صورت گرفته مبتلا به کووید ۱۹ می‌باشند و این موضوع نشان دهنده افزایش تعداد موارد مثبت بستری نیز می‌باشد.

او  ادامه داد: بعد از سپری کردن حدود یک هفته بدون فوت بیمار کرونا مثبت در سطح استان و بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از مراکز درمانی در شبانه روز منتهی به صبح امروز یک شنبه دهم بهمن ماه ۲ مورد به موارد فوت با نتیجه مثبت کرونا در سطح استان سیستان و بلوچستان اضافه شد و نتیجه آزمایشگاهی تست این ۲ هموطن عزیز که در روز‌های قبل فوت کرده بودند در یکی دو روز قبل فوت کرده بودند در شبانه روز گذشته مشخص گردید و بدین ترتیب تعداد کل موارد فوت با نتیجه مثبت کرونا در سطح استان سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۶۶۸ مورد رسید.

هاشمی شهری افزود: هر چند تصور می‌شود که سپس امیکرون قدرت بیماری زایی کمتری دارد، اما به دلیل قدرت سرایت بالا بشدت نگران افزایش انفجاری و تصاعدی تعداد مبتلایان هستیم چراکه در اینصورت تعداد موارد بدحال و تعداد موارد فوت نیز به شکل اجتناب ناپذیری افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرونا دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد