Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@05:38:02 GMT

کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۵۱۰۴

کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس امسال و سال آینده کاهش خواهد داشت، در این میان هند شگفتی ساز شده و برنده دوئل اقتصادی بین کشور‌ها می‌شود. صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۱ را ۵.۹ درصد اعلام کرد و پیش بینی کرده که این رقم در سال ۲۰۲۲ به رقم ۴.۴ درصد و در سال ۲۰۲۳ به م میزان ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد برسد.

این پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که رشد اقتصادی جهان طی دو سال آینده روند کاهشی خواهد داشت.

پاسخ این سوال را در کند شدن روند بهبود اقتصادی در کشور‌های بزرگ اقتصادی جهان یعنی آمریکا و چین می‌داند و اشاره می‌کند که شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا به نام امیکرون روی روند بهبود اقتصادی این دو کشور سایه افکنده است.

*روند کاهشی رشد اقتصادی آمریکا در دو سال آینده

بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا ۵.۶ درصد در سال ۲۰۲۱ بود که سال آینده به ۴ و سال ۲۰۲۳ به ۲.۶ درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس

این نهاد بین المللی همچنین درباره چین هم پیش بینی کرد که رشد اقتصادی در سال گذشته ۸.۱ درصد، سال جاری به ۴.۸ و سال آینده میلادی به ۵.۲ درصد خواهد رسید.

یعنی چین پس از کاهش نسبی در سال جاری، سال آینده رشد اقتصادی خود را ادامه می‌دهد، اما در مورد آمریکا امسال و سال آینده کاهشی خواهد شد.

کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس

*پیش بینی کاهش رشد اقتصادی در منطقه یورو و هند شگفتی ساز دوئل اقتصادی

رشد اقتصادی در منطقه یورو هم که امسال ۵.۲ درصد بود امسال و سال آینده کاهش می‌یابد و به رقم‌های ۳.۹ و ۲.۵ درصد خواهد رسید.

کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس

بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول شگفتی ساز این دوئل اقتصادی کشور هند خواهد بود که امسال هم همانند سال گذشته رشد اقتصادی ۹ درصد را تکرار می‌کند، اما سال آینده این رقم به ۷.۱ درصد کاهش می‌یابد.

کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس

رشد اقتصادی در منطقه آفریقا سال آینده از رقم ۴ درصد فعلی ا ندکی کاهش یافته و رقم ۳.۷ درصد را ثبت خواهد کرد، اما در سال آینده دوباره به رقم ۴ درصد افزایش می‌یابد.

*پیش بینی بسیار ضعیف از اقتصاد انگلیس طی امسال و سال آینده.

اما کشور انگلیس روند بسیار ضعیف اقتصادی را طی امسال و سال آینده به روایت صندوق بین المللی پول خواهد داشت به طوری که امسال رشد اقتصادی ۴.۷ درصد را ثبت می‌کند که نسبت به سال گذشته ۲.۴ درصد افت می‌کند و سال آینده هم این روند کاهشی ادامه می‌یابد تا رشد اقتصادی به ۲.۳ درصد برسد.

کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس

* مشکلات سوخت و کرونا تاثیرگذارترین در کاهش رشد اقتصادی و افزایش تورم در جهان

این گزارش می‌افزاید: افزایش شدید قیمت سوخت و مشکلات زنجیره عرضه در جهان به دلیل شیوع کرونا، عامل مهمی در کاهش پیش بینی‌ها رشد اقتصادی و افزایش تورم است، اما صندوق پیش بینی کرده که در سال جاری تورم متعادل می‌شود و تعادلی بین عرضه و تقاضا هم ایجاد خواهد شد.

این نهاد بین المللی تاکید می‌کند که لازم است تا سیاست مالی برای ایجاد تعادل و مقابله با تورم و حمایت از بهبود اقتصادی ایجاد شود. علاوه بر آن کشور‌هایی که شرایط مالی حمایت اقتصادی را ندارند باید حداقل روی شبکه سلامت اجتماعی سرمایه گذاری کنند و همکاری با نهاد‌های بین المللی را در اولویت قرار دهند.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کاهش کاهش وزن اقتصادی آمریکا صندوق بین المللی پول امسال و سال آینده رشد اقتصادی پیش بینی ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان

سازمان هواشناسی از تداوم رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی تا سه‌شنبه آینده در برخی مناطق کشور خبر داد و برای ۵ استان هشدار بارش‌های سیل‌آسا صادر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان، ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد.

فردا شنبه در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه 9 اردیبهشت در جنوب کرمان و دوشنبه ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و بارش‌ در این مناطق روی می‌دهد.

به گزارش تسنیم، طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته آینده نیز روند افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی

زمان شروع: جمعه 1403/02/07

زمان پایان: شنبه 1403/02/08

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه 1403/02/07: خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان.

شنبه 1403/02/08: کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر یکشنبه 1403/02/09

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت 24 نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین 1 تا 1.5 متر ( تاکید بر ساعات صبح تا بعدازظهر)

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: جتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان