Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@09:43:08 GMT

برگزاری برنامه‌های دهه فجر با شعار ملی جشن ملی ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۵۳۷۲

برگزاری برنامه‌های دهه فجر با شعار ملی جشن ملی ۱۴۰۰

مصطفی دودانگه، سرپرست معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلف در ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود، اظهار داشت: بزرگترین فرصتی که در بحران کرونا وجود دارد تقویت پایگاه اجتماعی و مردمی بدنه نیروهای انقلابی کشور است.

مصطفی دودانگه  اظهار کرد: یکی از برترین چهره هایی که تاریخ بشریت به خود دیده ، شخصیت متعالی امام خمینی (ره ) اسـت که با قیامش علیه ظلمتها، بعثت انبیا و امامت اوصیا را در خاطره ها زنده کرده وبا پایمردی آن یگانه دوران انقلابی به وجود آمد که «اعجاز قرن» نامیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شنیدن وصف امام و شرح اندیشه‌های جاودانه آن یگانه دوران دلنشین است، اما این تعاریف از بیانات خلف صالح ایشان؛ مقام معظم رهبری که سال‌ها در جوار وی زیسته و درس امامت و رهبری آموخته و در فراز و نشیب‌های مبارزه و پیروزی نظام اسلامی از نزدیکترین یاران و شاگردان مخلص و شایسته امام بوده، لطافت و شیرینی دیگری دارد.
دودانگه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود:این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست، الحق شخصیت آن عزیز یگانه، شخصیتی دست نیافتنی و جایگاه والای انسانی او جایگاهی دور از تصور و اساطیر گونه بود. او، رهبر و پدر و معلم و مراد و محبوب ملت ایران و امید روشن همه‏ى مستضعفان جهان و بخصوص مسلمانان بود. او، عبد صالح و بنده‏ى خاضع خدا و نیایش گر گریان نیمه‏ شب‌ها و روح بزرگ زمان ما بود.
دودانگه در ادامه با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در دهه فجر ملاحظات اجرایی شامل نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها، انسجام و هماهنگی سازمانی بین ارکان و نهادهای ستادهای دهه فجر، افزایش تعامل و مشارکت هدفمند و هماهنگی بیشتر، برنامه‌ریزی برای توسعه عملی مشارکت‌های مردمی مورد تاکید مقام معظم رهبری، احصاء و تدوین انتظارات و جلب همکاری با توجه به اهمیت مراسم، تلاش برای فراگیر سازی مراسم با همکاری رسانه ملی و استانی، بهره‌گیری از شخصیت‌های مهم نظیر سخنرانی یوم الله 22 بهمن از مواردی است که باید به آنها توجه شود.
 وی با اشاره به اینکه با گسترش ویروس منحوس کرونا و هدف قرار گرفتن مراکز اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی جامعه، بسیاری از نقاط قوت، موج آفرین و ظرفیت ساز ملت ما که عموما در حوزه معنویت و فرهنگ به شمار می‌رفته است آسیب جدی دیده‌اند، گفت: ولی با تاسی به سخنان ارزشمند سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «من با تجربه این را می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست. اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم»، باید فرصت‌های این بحران را کشف و استفاده کرد.
 دودانگه عنوان کرد: به نظر می‌رسد بزرگترین فرصتی که در بحران کرونا وجود دارد تقویت پایگاه اجتماعی و مردمی بدنه نیروهای انقلابی کشور است، بدنه‌ای که سال‌ها مورد هجوم بی‌وقفه دشمنان این انقلاب قرار گرفته و چندان فرصت دفاع موثر و زیربنایی نیافته است.
  وی بیان کرد: در ادامه، پیشنهاداتی برای بزرگداشت مردمی جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با شعار محوری«جشن ملی ۱۴۰۰» طرح شده که افراد و مجموعه‌های مختلف می‌توانند از همین امروز با الگوگیری از آنها، گامی موثر در این رابطه بردارند:
 1.نصب پرچم ایران در سر درب منازل
 2 .برپایی شبهای فیلم مستند انقلاب در فضاهای باز و بصورت مجازی
 3 .طرح عهد دسته جمعی قرائت سوره فجر در روز 22 بهمن
 4 .اجرای برنامه کوهپیمایی و نصب پرچم جمهوری اسلامی در قلل مختلف
 5 .مراسم علم گردانی و پرچم گردانی در میادین اصلی شهر زنجان
 6 .برپایی نمایشگاه عکس انقلاب در زنجان و همچنین دستاوردهای انقلاب 
 7 .برگزاری مراسم شب های خاطرات انقلاب با حضور افراد موثر و بومی بصورت حضوری و مجازی
 8 .مراسم بانگ ندای الله اکبر در شب 22 بهمن به صورت منسجم در مساجد و میادین شهر
9 .راه اندازی موکب هنرمندان انقلابی در یکی از نقاط پر رفت و آمد شهر 
 10 .تولید محتوا در حوزه انقلاب به زبانهای مختلف دنیا و ارسال این محتوا به اساتید و نخبگان جامعه بین المللی از طریق ایمیل
11 .طراحی سیر مطالعاتی انقلاب شناسی و ترویج آن 
12 .برپایی دیوار نگاره مردمی«بعد از تو...» به مناسبت سومین دهه فجری که حاج قاسم سلیمانی در میان ما نیست
 13 .پیگیری طرح هر صنف یک خدمت برای ارائه خدمت رایگان یا نیم بها صنوف مختلف به مردم به مناسبت دهه فجر

 14 .طرح ۴۳ محله ، ۴۳ موکب به مناسبت ۴۳ امین سالگرد انقلاب اسلامی 
 15 .ماشین نویسی شیشه پشت ماشینها با کلیشه های مرتبط با دهه فجر
16 .توزیع پرچمهای ایران( کوچک مثلثی )برای نصب بر روی ماشینها
 17 .در ابتدای هر کوچه ای که به نام شهیدی است عکس آن شهید و بخشی از وصیتنامه اش که اشاره به انقلاب و پشتیبانی از ولی فقیه دارد بر روی بنر یا روی بیلبورد نصب شود

18 .معرفی کتابهای مرتبط با دهه فجر و انقلاب در بیل بوردهای شهری
19 .سیستم صوتی مساجد و هیئت ها می بایست در این ایام فعال باشد و سرودهای متناسب با مناسبت با صدای ملایم و با مراعات حق همسایگان در خیابان پخش شود
20 .برگزاری مسابقه طراحی و اجرای دیوارنگاره های شهری با موضوع انقلاب در زنجان
21 .نصب المانهای مرتبط با انقلاب در زنجان در میادین و خیابانها 
22 .انتشار کد آهنگ‌های پیشواز انقلابی برای تلفن های همراه
23 .برگزاری جلسات مجازی نقد و بررسی کتاب های مطرح و مرتبط با انقلاب 
24 .راه اندازی طرح خیر های جمعی و همدلی )مانند جمع آوری پول برای قربانی کردن و اطعام نیازمندان( به مناسبت دهه فجر )
 25 .فضاسازی خیابانها,، مساجد و اماکن عمومی و جمع آوری کمکهای مردمی و پخش سرودهای مرتبط با دهه فجر
26 .برگزاری مسابقات آنلاین مرتبط با انقلاب بصورت آنلاین برای کودکان و نوجوانان و جوانان
 27 .ساخت پادکست های جذاب و کوتاه با موضوع دستاوردهای انقلاب جهت انتشار در فضای مجازی
 28 .هیئت ها و محلات مختلف می توانند طرح اهدا خون دسته جمعی را در مسجد یا مدرسه محله اجرا کنند 
 29 .برگزاری مسابقات کتاب متناسب با ایام انقلاب
 30.راه اندازی جلسات ایده پردازی در هر هیئت و مسجد و پایگاه مقاومت جهت جمع آوری ایده های بومی و مردمی محله برای دهه فجر 
 31 .زیارت قبور شهدا بصورت دسته جمعی و تجدید عهد با آنان
32 .اجرای طرح هر هیئت یک رسانه: اگر چه امکان برگزاری تجمع محدود است، اما هر هیات میتواند روزانه یک ساعت برنامه زنده اینترنتی را برگزاری کند و به صورت زنده از شبکه های مجازی پخش کند. 
 33 .برپایی مراسم های کوچه ای و محله ای نیز ایده دیگری است که در هر کوچه یا محدوده ای معین، خانواده ها میتوانند از یک مداح و سخنران دعوت کنند و مراسمی محدود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام دهند. 
 34 .برگزاری تئاترهای خیابانی با موضوع انقلاب 
 35 .برگزاری جشنواره های مختلف اعم از طراحی پوستر، وبلاگ نویسی، شعر، طراحی المان، داستان نویسی، فیلمنامه نویسی،تولید اپلیکیشن، موشن گرافی و... با محوریت انقلاب
36 .اجرای کاروانهای شادی فرهنگی و هنری نوجوانان
 37 .برگزاری شب شعرهای انقلاب با حضور مجازی شعرای مطرح شهر و کشور
38 .تهیه و بسته بندی بهداشتی کتابها و پیکسلهای مرتبط با انقلاب برای کودکان به همراه ماسکهای کودکانه(سایز کوچک)و ارسال به درب منازل آنها 
39 .برگزاری مسابقات مختلف(نقاشی و کاردستی و شعرخوانی و دکلمه و....) با موضوع انقلاب برای کودکان بصورت مجازی
 40.دیدار با جانبازان و ایثارگران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی  
41.با نیت احیای سنت وقف با اعضای مجموعه خود همفکری و وقف نامه ای را تنظیم کرده و برای پایداری انقلاب هر کسی در حد توان، وقفی را به نیت انقلاب انجام دهد
 42.تولید محتوای پیامها و توییت ها و هشتگ هایی با زبانهای مختلف برای موج آفرینی ملی و بین المللی و ترند شدن یک هشتگ برای آگاه سازی جهانیان از شعارهای مترقی انقلاب اسلامی ایران
 43.راه اندازی دیوار مهربانی در فروشگاه ها به مناسبت دهه فجر
44.برگزاری مراسم نورافشانی محله ای با حضور نوجوانان محله
 45.برگزاری مسابقات مختلف ویژه دختران و مادران به مناسبت ایام میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و دهه فجر  
46.برگزاری مسابقه ساخت کلیپ های گفتاری 31 ثانیه ای از دستاوردهای انقلاب با عنوان "ما میتوانیم "ویژه نوجوانان(برای این منظور میتوان از محتوای مجموعه پوسترهای "ما میتوانیم" استفاده کرد)
47.برگزاری مسابقه بهترین استوری یا وضعیت مرتبط با انقلاب ویژه جوانان 
48.برگزاری مسابقه پرده خوانی و نقالی با موضوع وقایع انقلاب
 سرپرست معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در پایان بیان کرد: آزادیخواهان جهان به خصوص کشورهای اسلامی به تبع از نظام جمهوری اسلامی حرکت‌هایی را انجام دادند و تحولاتی انجام شده و انقلاب اسلامی تا حدود زیادی به کشورهای دیگر صادر شده و برای آنان الگو بوده است.

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان سپاه استان برگزاری برنامه دفاع مقدس دهه فجر دودانگه مسابقه برگزاری مسابقات مرتبط با انقلاب برگزاری مسابقه انقلاب اسلامی راه اندازی دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی

مالک رحمتی با تاکید بر اینکه اعتقاد به خداوند متعال و تاکید بر خدا محوری، اعتماد به نقش مردم و تبعیت از ولایت فقیه سه رکن اصلی حضور مردم در انقلاب اسلامی است گفت: این موارد مهم باعث رشد و توسعه می‌شود و اگرکوتاهی در این موارداتفاق بیفتد حتما دچار خلل خواهیم شد.

وی با تاکید اینکه درهر بخشی از نظام مدیریتی با هر نسبت محتوایی نیازمند اتحاد و انسجام مدیریتی هستیم تا در استان برنامه‌ها به سر منزل مقصود برسد اظهار داشت: شما با برنامه ریزی‌ها می‌توانید به آرمان‌ها برسید و مردم کیفیت و کمیت این تلاش‌ها را ببینند.

وی تصریح کرد: دغدغه و مطالبه بنده چندین موضوع است، اساسا انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای ما بدنبال این بودند که کردم به سرنوشت خود حاکم باشند و اراده مردم در چارچوب انتخابات به همه شئونات کشور ساری وجاری شود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید از این مهم صیانت کنیم و بهترین مسیر صیانت از آن عملکرد مدیران است که از بستر مردم سالاری دینی خارج می‌شوند و باید به این ملت خدمت کنند.

معاون امور عمرانی استاندارهم گفت: شورا‌ها نماد مردم سالاری دینی و تحقق اراده مردم در جهت مدیریت شهریاست و با امیدواری به سمت امید مردم و توسعه شهر‌ها در حال حرکت هستیم.

ذاکری  با بیان اینکه از شورا‌ها انتظار می‌رود در جهت اجرای قانون از شهرداران و دهیاران پیگیری کنند افزود: اگربخواهیم استانی توسعه یافته و رو به جلو داشته باشیم باید حرکت‌ها و فعالیت‌های ما بر بستر سامانه‌ها باشد تااز بسیاری از فساد‌های اداری کاسته شود.

 رییس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلابی مردمی بود که بعد از ان طبق فرمان امام راحل ایین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب گردید تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی ان‌ها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارایه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما بایدانتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا راانجام دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است