Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:38:23 GMT

چه کسی باقرزاده را به چالش خواهد کشید؟

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۵۴۷۰

چه کسی باقرزاده را به چالش خواهد کشید؟

به گزارش ایرنا، سلطه ۱۲ ساله «فض‌الله باقرزاده» بر فدراسیون شمشیربازی در حالی چند ماه دیگر به پایان می‌رسد که وی برای انتخابات پیش‌روی این فدراسیون نام‌نویسی کرد تا بتواند چهار سال دیگر سکان یکی از فدراسیون‌های المپیکی ایران را بر عهده بگیرد.

هر چند که مدت زمان حضور متوالی یک نفر در فدراسیون سه دوره است اما باقرزاده به پشتوانه کرسی آسیایی خود برای چهارمین مرتبه برای حضور در مجمع انتخاباتی اعلام آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقرزاده در مهرماه سال ۱۴۰۰ به عنوان رییس زون‌های پنج گانه کنفدراسیون شمشیربازی آسیا انتخاب شد.

تلاش باقرزاده در مجمع‌های انتخاباتی برای رسیدن به کرسی ریاست متفاوت از دیگر همتایان خود در فدراسیون‌های دیگر است؛ وی در سه دوره گذشته بدون رقیب به ریاست این فدراسیون رسیده است.

باقرزاده در انتخابات خردادماه سال ۱۳۸۹ هیچ رقیبی نداشت و با رای قاطع اعضای مجمع به کرسی ریاست فدراسیون رسید. در آن انتخابات تنها یک رای سفید به صندوق انداخته شد. چهار سال مدیریت نایب رییس کنونی کمیته ملی المپیک موجب رقیب تراشی برای او نشد بلکه اتفاقات مجمع سال ۱۳۸۹ در سال ۹۳ دوباره تکرار شد تا وی مرد بی‌رقیب انتخابات‌های این فدراسیون لقب گیرد.

انتخابات  اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ فدراسیون شمشیربازی برای باقرزاده متفاوت از ۲ دوره گذشته بود. باقرزاده در این انتخابات هم رقیب داشت و هم شمار رای او با ادوار گذشته متفاوت بود. در سال ۱۳۹۸، انوش جهانی برای ریاست این فدراسیون ثبت نام کرد اما پیش از آغاز رای‌گیری از حضور در رقابت انتخاباتی انصراف داد. باقرزاده که در ۲ دوره گذشته با یک رای سفید مجمع مواجه شده بود در دوره سوم نه تنها رای سفیدی کسب نکرد بلکه تمام آراء انتخاباتی به نام وی نوشته شد تا نتیجه‌ای متفاوتی را تجربه کند.

انتخاب باقرزاده و همزمانی آن با اوج گیری نتایج شمشیربازی در اسلحه سابر موجب شده تا وی بتواند به پشتوانه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در آسیا صاحب کرسی بین‌المللی شود، کرسی که اجازه خواهد داد تا او همچنان مدعی اول رسیدن به ریاست فدراسیون باشد. باقرزاده

که اکنون با قرار گرفتن در سمت نایب رییسی کمیته ملی المپیک شناخته شده‌تر از دوره‌های گذشته به شمار می‌رود به دنبال آن است تا یک دوره مدیریت بلندمدت را در فدراسیون شمشیربازی تجربه کند مدیریتی که نتیجه آن توسعه متوازن در رشته‌های مختلف شمشیربازی نیست.

در حالی که شمشیربازی ایران در اسلحه سابر توانسته تا آستانه کسب مدال المپیکی برود اما در بخش فلوره و اپه هنوز راه زیادی برای پیشرفت دارد. البته این مدیر کهنه کار شمشیربازی در گفت‌وو با ایرنا با رد نگاه خاص به یک رشته گفت: ما به دنبال توسعه همه جانبه در فدراسیون هستیم و اکنون نیز اقدامات خوبی انجام شده است. بدون شک در آینده بیشتر از رشته‌های اپه و فلوره خواهیم شنید. همچنین در بخش زنان نیز کارهای بزرگی در دستور کار است.

نگاه متوازن باقرزاده به تمام رشته‌های شمشیربازی مورد قبول برخی از کارشناسان نیست بلکه استعفای علی یعقوبیان سرمربی شمشیربازی اسلحه اپه و گلایه‌های او نشان داد که توجه ویژه فدراسیون به سابریست‌های مرد بیش از دیگر حوزه‌ها است.

باقرزاده بعد از گلایه یعقوبیان، توجه خاص به تیم و نفرات اسلحه سابر را رد نکرد. وی در نشست خبری که اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد اعلام کرد وقتی که اسلحه سابر نتایج خوب می گیرد نباید از آن حمایت کنیم؟

نتایج درخشان اسلحه سابر در سطح جهان و المپیک در سال‌های گذشته توقعات را از این تیم بالا برده بود و بسیاری باور داشتند که ایران در بخش تیمی و انفرادی می‌تواند به مدال المپیک برسد اما نتایجی که در توکیو رقم خورد برخلاف نظر تمام مسوولان و کارشناسان این رشته بود. تیم ایران در بازی نخست با یک باخت نزدیک به ایتالیا از راهیابی به جمع چهار تیم بازماند و در نهایت به عنوان ششمی رسید.

سابریست‌های ایرانی در بخش انفرادی نتوانستند نتایج درخشانی کسب کنند. در این بخش مجتبی عابدینی کاپیتان تیم ایران با شکست در برابر آرون ژیلاگی نتوانست به جمع هشت نفر برتر برسد و علی پاکدامن نیز در در مرحله یک چهارم نهایی برابر این سابریست مجاری شکست خورد. بعد از بازی‌های المپیک پیمان فخری با تیم سابر خداحافظی کرد تا ملی‌پوشان با هدایت امین قربانی راهی مسابقات جام جهانی گرجستان شوند.

سابریست‌های ایرانی در مسابقات جام جهانی گرجستان عملکرد مناسبی در بخش انفرادی نداشتند و در بخش تیمی نیز به عنوان پنجم رسیدند.

کم توجهی به رشته‌های دیگر شمشیربازی و ناکامی تیم سابر در سال ۱۴۰۰ می‌تواند برای رییس کنونی فدراسیون شمشیربازی به یک پاشنه آشیل تبدیل شود. نقطه ضعفی که شاید رقیبان با اتکا به آن بتوانند چند رای باقرزاده را در مجمع انتخاباتی به نام خود کنند. البته تمام این احتمالات به ثبت‌نام رقیبان رییس کنونی فدراسیون بستگی دارد.

با وجود گذشت بیش از یک هفته از زمان انتخابات تا کنون کسی برای رسیدن به کرسی ریاست این فدراسیون فدراسیون ثبت‌نام نکرده و باقرزاده تنها کاندیدا است.

برچسب‌ها فدراسیون شمشیربازی کمیته ملی المپیک مجتبی عابدینی پیمان فخری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون شمشیربازی کمیته ملی المپیک مجتبی عابدینی فدراسیون شمشیربازی کمیته ملی المپیک مجتبی عابدینی پیمان فخری فدراسیون شمشیربازی کمیته ملی المپیک اسلحه سابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست

یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک ۶۰ هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدود‌ها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست. - اخبار اقتصادی -

مرتضی افقه استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه اقتصاد کشور به میزان فروش نفت؛ ارتباطات خارجی و مسائل سیاسی وابسته است، اظهارداشت: هر تحول سیاسی که منجر به تغییر در روابط خارجی و تجارت شود بر بازار ارز اثر می‌گذارد.

قدرت نظامی پشتوانه ثبات اقتصاد/ریزش دلار به‌سمت کانال 50هزار



وی افزود: درگیری‌های سیاسی ایران و همچنین تنش‌های منطقه باعث افزایش انتظارات تورمی و در نهایت رشد نرخ ارز شد؛ اما زمانی که مردم و فعالین اقتصادی از کاهش تنش و شوک‌ها سیاسی اطمینان پیدا کردند نرخ ارز روند نزولی خود را آغاز کرد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک 60 هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدود‌ها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست.

وی افزود: افزایش یا کاهش نرخ ارز در بلند مدت به احتمال وقوع یا عدم وقوع شوک‌های سیاسی بستگی دارد، البته خوشبختانه طبق گزارش‌های اعلام شده از سوی مراجع رسمی فروش نفت افزایش یافته؛ بنابراین دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز است.

افقه بیان کرد: بانک مرکزی در سمت عرضه با مشکلی مواجه نیست؛ بنابراین می‌تواند سیاست‌های مناسبی را در بازار ارز اتخاذ کند؛ البته هم‌اکنون نیز با اقدامات خوب بازارساز و کاهش تنش‌های سیاسی شاهد اُفت قیمت دلار هستیم.

این استاد دانشگاه درباره نقش دلالان و سفته بازان در افزایش نرخ ارز در یک ماه گذشته گفت: زمینه فعالیت سفته بازان و سوداگران با رخ دادن تنش و شوک‌های سیاسی بیشتر می‌شود یعنی زمانی که ایران با مسائل سیاسی رو به رو است عده‌ای از این فضا برای دلالی و بالا بردن نرخ ارز به منظور به دست‌آوردن عایدی استفاده می‌کنند؛ بنابراین مردم باید دقت کافی داشته باشند تا گرفتار این بازی‌های مقطعی نشده و متضرر نشوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • عکس| استقلال با گلر جوانش برای تراکتور خط و نشان کشید
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • شمس آذر ترمز پیکان را کشید
  • قیمت کارتن موز برای مستأجران سر به فلک کشید
  • حمید طیبی: در ازبکستان قدرت خود را به رخ فوتسال جهان خواهیم کشید
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • راموس گوش ستاره سابق رئال را کشید!
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست