Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح راه‌آهن کرمانشاه تا مرز خسروی از برنامه‌های اصلی استان کرمانشاه است گفت: راه‌آهن کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرمانشاه، راه آهن یکی از مهمترین ساز و کارهای حمل و نقل محسوب می‌شود و هر کجا که شبکه‌های سراسری راه آهن ایجاد شده، رشد و توسعه اقتصادی را برای آن منطقه به دنبال داشته است که راه آهن غرب کشور با اتصال کرمانشاه به شبکه ریلی ایران ظرفیت حمل مسافر و کالا را در کشور افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتصال کرمانشاه به مرز خسروی و سپس کشور عراق و امتداد این خط ریلی تا بندر لاذقیه در کشور سوریه، برای دسترسی شبکه ریلی ایران به دریای مدیترانه مهمترین هدف راه آهن غرب کشور است و که اکنون مسیر کرمانشاه تا اسلام آباد غرب بر روی ریل ساخت قرار دارد ولی ساخت آن با اما و اگرهایی همراه است.

طرح راه‌آهن غرب کشور به عنوان بزرگترین طرح عمرانی غرب کشور است که با عبور از شهرهای ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، گیلانغرب و قصرشیرین به مرز خسروی واقع در مرز بین ایران و عراق منتهی می‌شود و در صورت تکمیل قطعه کرمانشاه به خسروی، ایران به شبکه‌های ریلی بین‌المللی در غرب آسیا متصل خواهد شد.

در صورت تکمیل طرح راه آهن کرمانشاه به خسروی، راه دسترسی آسان، ایمن و کم‌ هزینه برای ایران فراهم می‌کند و علاوه بر آن سبب جذب سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی به استان کرمانشاه می‌شود.

نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح توسعه ریلی از کرمانشاه تا مرز خسروی از برنامه‌های اصلی کاری در استان کرمانشاه است گفت: زیرسازی راه‌آهن کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب 80درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی دارد.

مجتبی بخشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه پیمانکار این پروژه‌ قرارگاه خاتم‌الانبیا است افزود: به دلیل اینکه قیمت‌ها پایین بود پیمانکار پروژه در رابطه با قیمت‌ها و سایر مسائل با شورای عالی فنی در حال گفت‌وگو بود و  بخشی از مشکلات قیمت‌ها و تأخیر مجاز پروژه‌ها اکنون حل شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورتی که اعتبارات 1401 به صورت ویژه برای راه‌آهن غرب کشور در نظر گرفته شود، قطار زودتر به اسلام‌آباد غرب  و خسروی خواهد رسید.

بخشی پور با اشاره به اینکه هنوز برآورد بودجه راه‌آهن به صورت نهایی انجام نشده و در دست اقدام است و تا چند وقت دیگر مبلغ نهایی مشخص خواهد شد افزود: بودجه‌ای که دولت برای راه‌آهن در نظر گرفته است را به هیچ وجه قبول نداریم زیرا رقم آن بسیار پایین است و به‌دلیل اینکه این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است باید راه‌آهن سال‌ها پیش از کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب و خسروی کشیده می‌شد.

نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ساخت راه‌آهن کرمانشاه به همدان گفت: احداث شاخه‌های آنتنی مانند راه‌آهن کرمانشاه به همدان با وجود راه‌آهن کرمانشاه به ملایر در کنار مسیر اصلی راه‌آهن ضرورت ندارد و بابد هرچه سریعتر زیرسازی خط کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب و خسروی تکمیل  شود.

راه‌آهن غرب کشور ابرپروژه‌ای که روی ریل بلاتکلیفی قرار دارداداره راه آهن کرمانشاه تا پایان سال راه‌اندازی می‌شودمعاون راه‌آهن: توسعه حوزه ریلی از اولویت های دولت سیزدهم است

بخشی‌پور با اشاره به اینکه واگذاری ساخت طرح‌های ریلی از شرکت ساخت به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران باعث زمان‌بر شدن پروژه‌ها می‌شود عنوان کرد: سازمان راه‌آهن از لحاظ چارت سازمانی جوابگوی این حجم کار نیست و شرکت ساخت در استان‌ها دارای اداره مستقلی در استان‌ها است ولی شرکت راه‌آهن این شرایط را ندارد که این موضوع سبب می‌شود از لحاظ کیفی و فنی خیلی از کارها مناسب انجام نشود.

وی با اشاره به اینکه واگذاری توسعه و ساخت طرح‌های ریلی به شرکت راه‌آهن، یعنی یکی شدن سازنده و بهره‌بردار که این موضوع در تضاد با نظام فنی و اجرایی کشور است گفت: هرگاه سازنده و بهره‌بردار یکی باشند کاهش کیفیت رخ می‌دهد. 

انتهای پیام/833/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی حمل و نقل ریلی راه آهن کرمانشاه مجلس شورای اسلامی اسلام آباد غرب راه آهن غرب کشور اسلام آباد غرب مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان

.به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دربازدید فرماندار سردشت، اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان مورد بررسی قرار گرفت.   باباخان اسکندری در این بازدید اقدامات انجام شده در رابطه با حفر چاه روستای اسلام آباد و خرید الکتروپمپ و لوله و اتصالات از محل اعتبارات بنیاد برکت و آماده تجهیز و بهره برداری، حفر و تجهیز چاه در روستای های بناوه و دیناران و اصلاح شبکه مناطقی از روستا و اصلاح شبکه مناطقی از روستای دولکان را مورد بررسی قرار داد.

دیگر خبرها

  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید