Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@15:51:41 GMT

از خوردن این صبحانه محبوب خودداری کنید

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۵۵۲۳

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه لخته شدن خون پاسخی طبیعی به جراحات در بدن است؛ اما برخی اوقات این مسئله می‌تواند به گرفتگی عضلات، درد و ورم منجر و در صورتی که وارد سیستم گردش خون شود، می‌تواند کُشنده باشد.

به گزارش پایگاه دیلی اکسپرس، لخته‌های خون در سیاهرگ‌های پا، بازو‌ها و کشاله‌های ران ایجاد و هنگامی که جدا می‌شوند و به سایر قسمت‌های بدن مانند ریه‌ها می‌روند، می‌توانند سبب ایجاد خطر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا لخته شدن خون بر اثر عواملی مانند جراحی، سرطان و بارداری ایجاد می‌شود؛ اما طبق پژوهش محدودی که انجام شده است، یک نوع صبحانه محبوب در جهان نیز می‌تواند با لخته شدن خون ارتباط داشته باشد.

این پژوهش که در کلینیک کلیولند انجام شد، نشان می‌دهد یک ترکیب شیمیایی به نام «کولین» که در «تخم مرغ» و «گوشت» وجود دارد نیز می‌تواند سبب شود خون بیشتر مستعد لخته شدن باشد. خود کولین گاهی در مکمل‌های غذایی بدون نسخه فروخته می شود. این ماده مغذی ضروری است که به شکلی گسترده برای سلامتی توصیه می‌شود.

بدن انسان خود مقداری کولین تولید می‌کند؛ اما بیشتر این ماده از طریق منابع غذایی تامین می‌شود. محققان می‌گویند مصرف این ماده غذایی در غلظت‌های بالا می‌تواند به لخته شدن خون منجر شود.

این محققان اعلام کرده اند باکتری‌های روده می‌توانند در تعامل با کولین، ترکیبی را تولید کنند که پلاکت‌های خون را به تجمیع در کنار هم واداشته و در نتیجه سبب لخته شدن خون شوند.

در مطالعاتی که پیش از این نیز انجام شده اند این ماده با خطر افزایش لخته شدن خون، حمله قلبی و سکته مغزی، همراه بوده است. سطح بالای این ماده در خون با افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی همراه است. با این حال، با افزایش خطر لخته شدن خون در افراد، می‌توان با مصرف دوز پایین آسپرین، این خطر را به حداقل رساند؛ اما با این حال با این که این دارو در کاهش این خطر می‌تواند مؤثر باشد، اما نمی‌تواند به طور کامل آن را دفع کند.

با این حال محققان می‌گویند کولین موجود در غذا به طور کلی بی خطر است؛ اما مصرف مکمل‌های غذایی که حاوی این ماده هستند، می‌تواند خطراتی را برای افراد به همراه داشته باشد.

دکتر Stanley L. Hazen، متخصص قلب و عروق در کلینیک کلیولند در این باره گفت: به جز نسخه‌هایی که دکتر برای شما تجویز می‌کند، از مصرف مکمل‌های دارای کولین خودداری کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد صبحانه گرفتگی عضلات لخته خون لخته شدن خون صبحانه خطرناک سیستم گردش خون بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط دلایل و عوامل خطر برای لخته‌های خون عواملی که احتمال لخته شدن خون در رگ‌ها را بالا می‌برد راهکاری برای درمان خونریزی هایی که بند نمی آیند آشنایی با قانون های طلایی سلامتی افزایش خطر لختگی خون با تماشای تلویزیون در کودکان ۶ مورد از محبوب‌ ترین انواع چیدمان آشپزخانه مدرن ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها از خوردن این صبحانه محبوب خودداری کنید قرص Paxlovid در مقابل سویه اومیکرون موثر است اومیکرون صدای زنگ پیک ششم را به صدا در آورد چگونه می توان امنیت غذایی را تامین کرد؟ پیشگیری از سرطان بعد از ابتلا به هپاتیت هکرهای معروف روس دستگیر شدند دانش‌آموزان دارای علائم کرونا به مدرسه نروند جذب ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی تا ۵ سال آینده چگونه فایل های واتساپ را iCloud حذف کنیم؟ رژیم هایی غذایی که لاغری و سلامتی را تضمین می کنند مشکلاتی که گوشت مرغ برای بدن دارد هکرهای ایرانی چند سایت نزدیک به منافقین را هک کردند آسیب‌ های ریوی پنهان عارضه کووید طولانی مدت دالان باریک توسعه‌ اقتصادی ایران قیمت تخم مرغ (جدول) اومیکرون رکورد دلتا را می‌شکند؟ اصرار آقایان برای اجباری کردن اینماد چیست؟ ادعای ترامپ در مورد توافق با ایران گروگان گیری یک حیوان در حال انقراض! رکورد بالاترین آمار ابتلا به کرونا در ترکیه شکسته شد جزییات محدودیت‌ های کرونایی جدید در مازندران قیمت آبمیوه گیری (‌ارزان ترین ها / جدول) حجم مبنا، روز سه شنبه حذف می شود ادامه بارش های زمستانی از فردا در چند استان ۹ میلیون نفر از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کنند خودروی رنگید به بازار می آید محدودیت برق صنایع از فردا رفع می شود قیمت تلویزیون (پرطرفدارترین / جدول) قیمت هر کیلو مرغ در بازارهای جهانی چند؟ رونمایی از لوکس‌ ترین خودروی مرسدس بنز ۲۰۲۲ + فیلم تعطیلی یک هفته‌ای مدارس ۴ شهرستان استان مرکزی چند خودرو در انبار خودروسازان وجود دارد؟ پیش فروش خودروسازان سخت تر می شود؟ کدام برند بزرگترین خودروساز جهان شد؟ قیمت خرید سربازی از دیه انسان بیشتر است! فلاحت‌ پیشه: آمریکا اشتیاق بیشتری برای توافق دارد تور هوایی تبریز ویژه نوروز ۱۴۰۱ (جدول) صبر ایوب داشته باشید! / فعلا خبری از افزایش سرعت اینترنت نیست برنامه ملی توسعه صنعت ماشین‌ سازی تدوین شود مهاجم منچستریونایتد نامزدش را کتک زد دستگیر شد + عکس قیمت ماشین لباسشویی (پاکشوما / جدول) ماجرای تفاهمنامه ترانزیتی ایران و روسیه چیست؟ / چین و ترکیه ایران را دور زدند هشدار درباره بازگشایی خطرساز مدارس چه زمانی برای مصرف شیر مناسب است؟ رد پیشنهاد افزایش هزینه‌ های پست و معاینه فنی خودرو به این نوع از سلامتی همه نیاز دارند علامت اصلی پلاکت خون پایین چیست؟ راهکار جدید دور زدن تحریم دلیل و درمان بوی بد دهان هنگام صبح چیست؟ شپش در کدام مکان ها بیشتر است؟ DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صبحانه گرفتگی عضلات لخته خون لخته شدن خون صبحانه خطرناک سیستم گردش خون لخته شدن خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند

به گزارش همشهری آنلاین،خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

دقایقی است در فضای مجازی، خبری با عنوان فعال شدن «دهک ریاست جمهوری» در فضای مجازی که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است که این خبر جعلی است و چنین خبری نیز از سوی ایسنا منتشر نشده است.

مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند.

برای چندمین بار است که سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نام و اعتبار ایسنا به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

چندی پیش نیز خبر جعلی دیگری با عنوان «واریز عیدی رئیس جمهور برای شهروندان» به نقل از ایسنا در فضای مجازی منتشر شده و از مردم خواسته شده بود به یک سامانه مراجعه کرده و برای دریافت عیدی خود اقدام کنند که ایسنا بلافاصله اعلام کرد چنین خبری را در هیچ یک از خروجی‌های خود منتشر نکرده است.

کد خبر 847603 منبع: ایسنا برچسب‌ها يارانه معيشتي خبر ویژه اینترنت - هکر سازمان هدفمندسازی یارانه ها سید ابراهیم رئیسی یارانه

دیگر خبرها

  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها