Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@13:16:49 GMT

چگونه در عرض دو دقیقه به خواب برویم؟

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۵۵۴۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایندیپندنت، جاستین آگوستین متخصص تناسب اندام که کانال محبوبی در یوتیوب دارد، فیلم کوتاهی به اشتراک گذاشت و در آن جزئیات راهبردی را توضیح داد که به گفته او معمولا در ارتش از آن استفاده می‌شود.

ه گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، او در این ویدیو می‌گوید: «این روش در ارتش ابداع شده است تا به سربازان کمک کند در هر زمان و مکانی، حتی در میدان جنگ که محیط بسیار ناراحت‌کننده‌ای است و سروصدای زیادی در آن وجود دارد، به خواب بروند چون خواب برای سرباز اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
طبق تحقیقات من این روش در اصل برای خلبانان هواپیماهای جنگنده ابداع شده است که به ۱۰۰ درصد واکنش و تمرکز خود نیاز دارند و همه می‌دانیم بی‌خوابی این قابلیت‌ها را کاهش می‌دهد.»

آگوستین در ادامه به توضیح چگونگی عملکرد این روش پرداخت. او می‌گوید برای شروع باید چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید آگاهانه تمام قسمت‌های بدنتان را یکی‌یکی آرام کنید.

او می‌گوید: «با شل کردن ماهیچه‌های پیشانی شروع کنید».

«چشم‌ها، گونه‌ها، فک‌ را شل کنید و روی تنفستان تمرکز کنید. حالا به سراغ گردن و شانه‌هایتان بروید.»

«از منقبض نبودن شانه‌هایتان مطمئن شوید. آن‌ها را تا جایی که می‌توانید پایین بیاورید و بازوهای خود را به همراه دست‌ها و انگشتانتان در طرفین خود رها کنید.»

آگوستین سپس می‌گوید گرمایی را حس کنید که از سر تا نوک انگشتان را فرامی‌گیرد و سپس از قلب به سمت انگشتان پایتان حرکت می‌کند.

او در ادامه افزود: «حالا نفس عمیقی بکشید و بازدم را به‌ آرامی بیرون دهید و هم‌زمان قفسه سینه، شکم، ران‌ها، زانو، پاها و کف پاهایتان را شل کنید.»

آگوستین می‌گوید سپس  سعی کنید ذهن خود را از فشار فکری پاک کنید و بعد دو داستان زیر را به ذهن بیاورید. او می‌گوید: «داستان اول – تصور کنید در قایقی روی دریاچه‌ای آرام دراز کشیده‌اید و چیزی جز آسمان آبی صاف بالای سرتان نیست.»

«داستان دوم – تصور کنید در ننوی مخملی سیاه‌رنگی درون اتاقی کاملا تاریک دراز کشیده‌اید.»

او سپس گفت اگر احساس می‌کنید حواستان پرت می‌شود باید کلمات «فکر نکن، فکر نکن، فکر نکن» را به مدت ۱۰ ثانیه تکرار کنید. آگوستین در انتها می‌گوید: «باید هر شب به مدت شش هفته تمرین کنید. ظاهرا ۹۶ درصد از افرادی که به این روش تسلط دارند، می‌توانند واقعا در دو دقیقه پس از بستن چشم‌ها به خواب بروند.»

این ویدیو بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار بار دیده شده است و هزاران کاربر نظراتشان را زیر آن اعلام کرده‌اند.

کاربری نوشت: «من فرزند خانواده‌ای نظامی هستم و این روش را به من یاد داده بودند. همچنین یک سرباز کهنه‌کار استاد روانشناسی ما در دانشکده بود که این روش را تدریس می‌کرد. قطعا موثر است.»

کاربر دیگری نوشت: «دکتر من زمانی که به دلیل پی‌تی‌اس‌دی (PTSD) دچار بی‌خوابی بودم، این روش را با تغییراتی جزئی به من یاد داد. باور کنید اگر بتوانید آن را اجرا کنید ۱۰۰ درصد جواب می‌دهد.»

منبع: همشهری آنلاین این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد خواب خواب آلودگی فضای مجازی ارتش خواب راحت تیک تاک بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط چرت بزنید اما نه طولانی! چه عواملی مزاحم خواب آرام شبانه هستند؟ عوارض خطرناک خواب زیاد چیست؟ استفاده خودسرانه از ویتامین D موجب عوارض در بدن می‌شود خط‎ونشان جدید ترامپ برای فروش تیک‌تاک آینده وی چت و تیک تاک چه می‌شود؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها چگونه در عرض دو دقیقه به خواب برویم؟ خواص معجزه آسای گوجه فرنگی تست کرونا با تلفن همراه آیا مشترکان خدمات اپل به یک میلیارد نفر می رسد؟ ۷نشانه زبان بدن برای خواندن فکر دیگران مشهورترین برج باغ‌ های عمودی جهان + عکس مشخصات کامل Redmi ۲۲۰۱۱۱۶SC فاش شد از خوردن این صبحانه محبوب خودداری کنید قرص Paxlovid در مقابل سویه اومیکرون موثر است اومیکرون صدای زنگ پیک ششم را به صدا در آورد چگونه می توان امنیت غذایی را تامین کرد؟ پیشگیری از سرطان بعد از ابتلا به هپاتیت هکرهای معروف روس دستگیر شدند دانش‌آموزان دارای علائم کرونا به مدرسه نروند جذب ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی تا ۵ سال آینده چگونه فایل های واتساپ را iCloud حذف کنیم؟ رژیم هایی غذایی که لاغری و سلامتی را تضمین می کنند مشکلاتی که گوشت مرغ برای بدن دارد هکرهای ایرانی چند سایت نزدیک به منافقین را هک کردند آسیب‌ های ریوی پنهان عارضه کووید طولانی مدت دالان باریک توسعه‌ اقتصادی ایران قیمت تخم مرغ (جدول) اومیکرون رکورد دلتا را می‌شکند؟ اصرار آقایان برای اجباری کردن اینماد چیست؟ ادعای ترامپ در مورد توافق با ایران گروگان گیری یک حیوان در حال انقراض! رکورد بالاترین آمار ابتلا به کرونا در ترکیه شکسته شد جزییات محدودیت‌ های کرونایی جدید در مازندران قیمت آبمیوه گیری (‌ارزان ترین ها / جدول) حجم مبنا، روز سه شنبه حذف می شود ادامه بارش های زمستانی از فردا در چند استان ۹ میلیون نفر از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کنند خودروی رنگید به بازار می آید محدودیت برق صنایع از فردا رفع می شود قیمت تلویزیون (پرطرفدارترین / جدول) قیمت هر کیلو مرغ در بازارهای جهانی چند؟ رونمایی از لوکس‌ ترین خودروی مرسدس بنز ۲۰۲۲ + فیلم تعطیلی یک هفته‌ای مدارس ۴ شهرستان استان مرکزی چند خودرو در انبار خودروسازان وجود دارد؟ پیش فروش خودروسازان سخت تر می شود؟ کدام برند بزرگترین خودروساز جهان شد؟ قیمت خرید سربازی از دیه انسان بیشتر است! فلاحت‌ پیشه: آمریکا اشتیاق بیشتری برای توافق دارد تور هوایی تبریز ویژه نوروز ۱۴۰۱ (جدول) صبر ایوب داشته باشید! / فعلا خبری از افزایش سرعت اینترنت نیست برنامه ملی توسعه صنعت ماشین‌ سازی تدوین شود مهاجم منچستریونایتد نامزدش را کتک زد دستگیر شد + عکس قیمت ماشین لباسشویی (پاکشوما / جدول) ماجرای تفاهمنامه ترانزیتی ایران و روسیه چیست؟ / چین و ترکیه ایران را دور زدند هشدار درباره بازگشایی خطرساز مدارس DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خواب خواب آلودگی فضای مجازی ارتش خواب راحت تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟

تب و لرز نوعی واکنش دفاعی بدن بوده و به درگیری سیستم ایمنی با بیماری و عفونت اشاره می‌کند اما گاهی لرز با تب همراه نیست و زمانی ایجاد می شود که فرد هیچ نشانه ای از تب ندارد. لرز و بدن درد بدون تب دلایل مختلفی چون عفونت، التهاب، آلرژی و یا مشکلات سیستم ایمنی و... دارند، اگر شما هم به این علائم دچار هستید و لرز بدون تب دارید، این بخش را مطالعه نمایید.

هوای سرد

به گزارش نمناک، قرار گرفتن درمعرض هوای سرد یا مکرراً با مواد و وسایل سرد کار کردن سبب لرز می شود.در صورتیکه شب در اتاق سرد بخوابید و یا بر روی تن خود به اندازه‌ی کافی پتو و پوشش نیندازید، همچنین اگر لباس گرم کافی نپوشید، ممکن است احساس سرما و لرزش بدن پیدا کنید.

استرس یا اضطراب

استرس یا اضطراب و ترشح آدرنالین ناشی از آن موجب لرز در بدن می شود. آدرنالین پایانه‎های عصبی شما را تحریک می‏کند، جریان خون را به ماهیچه‏ های بازوها و پاهای شما افزایش می‏دهد. همه این عوامل باعث می‏ شوند که شما به‏ صورت غیرارادی دچار لرزش شوید.

عفونتهای باکتریایی

عفونت‌های باکتریایی مانند گلودرد استرپتوکوکی و پنومونی سبب بدن‌درد و لرز با تب یا بدون تب می‌شود. لرز زمانی روی می‌دهد که بدن سعی می‌کند دمایش را بالا ببرد و باکتری‌ها را نابود کند.

کمبود خواب

کمبود خواب و التهاب و اختلالات ناشی از آن موجب لرز در بدن می شود، کمبود خواب با علائم فیزیکی چون خستگی، ضعف، تنش عضلانی، عدم تعادل هورمونی و... همراه بوده و منجر به التهاب در بدن یا تشدید واکنش‌های التهابی می شود.

کم آب شدن بدن

بدن برای بیشتر عملکردهایش به آب نیاز دارد و آب یک مؤلفه بسیار مهم و حیاتی برای بافت عضله است. کم آب شدن بدن به دلیل مصرف ناکافی مایعات یا دفع زیاد آن به دلیل اسهال و استفراغ و... می‌تواند علائم ناخوشایندی چون لرز و بدن درد ایجاد کند زیرا در شرایط بی آبی تنظیم دمای بدن سخت می‌شود.

عفونت های ویروسی

عفونت های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا همراه با تب و لرز و گاهی تنها لرز است. بدن شما در اتین شرایط ممکن است در تلاش برای نابودکردن ویروس‌ها، دمایش را بالا ببرد. گاهی این شرایط منجر به لرز، تب و یا هر دو می‌شود.

آلرژی های فصلی

آلرژی های فصلی و فعال شدن واکنشهای التهابی ناشی از آن ممکن است موجب بدن‌درد و لرز شوند زیرا سیستم ایمنی، آلرژن‌ها را تهدید می‌بیند و واکنش‌های التهابی بدن را فعال می‌کند.

گرفتگی های قاعدگی

تغییرات هورمونی و ترشح پروستاگلاندینها در زمان قاعدگی باعث التهاب شده و نحوه تنظیم دمای بدن را تغییر می دهد. افت استروژن سبب تعریق‌های شبانه، گرگرفتگی و بدن‌درد می شود، در زمان تعریق، بدن سعی می کند دمای خود را کاهش داده و به همین خاطر احساس لرز خواهیم کرد.

برخی داروها

برخی داروها چون آنتی بیوتیکها، استاتین ها، نارکوتیک ها، برخی ضد افسردگی ها مدرها و شیمی درمانی و... می‌توانند موجب لرز یا بدن‌درد شوند.

بیماری مزمن

بیماری های مزمن مانند فیبرومیالژیا، دیابت، التهاب لوزالمعده، بیماری کبد و کلیوی، کم کاری تیروئید، سندرم خستگی مزمن،اختلالات خود ایمنی، ام اس و اندومتریوز و... نیز ممکن است با علائمی چون لرز و بدن درد همراه باشند.

راهکارهای خانگی برای تسکین لرزو بدن درد (بسته به علت ایجاد آن)  برای تسکین لرزو بدن درد از روش گرمادرمانی مانند حمام گرم یا کمپرس گرم استفاده نمایید. ورزش سبک چون تمرینات کششی و پیاده روی برای تسکین لرزو بدن درد مفید است. برای تسکین لرزو بدن درد استرس را با تکینیک هایی مانند تنفس عمیق،یوگا و...کاهش دهید. مکمل منیزیم به صورت خوراکی یا موضعی برای درمان لرز و بدن درد مفید است به خصوص برای افراد دچار کمبود خواب و بیماری‌های مزمنی مانند فیبرومیالژیا یا سندرم پای بی‌قرار. آب رسانی به بدن با نوشیدن مایعات، شربت آبلیموی گرم و دم نوش ها اگر دهیدراته شدن بدنتان علت بدن‌درد و لرزتان باشد، مفید است. داروهای غیر تجویزی مانند مسکن هایی چون استامینوفن یا ایبوپروفن و ضد آلرژی ها به درمان بدن درد و لرز کمک می کنند. درمان پزشکی بسته به علت اصلی مثلا مصرف آنتی بیوتیک برای عفونتهای باکتریایی و...به درمان بدن درد و لرز کمک می کند پس بهتر است به پزشک مراجعه نمایید. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها (فیلم)
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها + فیلم
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟