Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، لب های ترک خورده، خشکی دهان، افزایش حساسیت دندان و سوزش گلو همگی جزء مشکلات دهانی و دندانی در فصل زمستان هستند. زمستان فصل زیبایی است اما با خودش مشکلاتی را هم به همراه می آورد. معمولاً در فصل زمستان آب بدن افراد به دلیل کاهش تولید بزاق کاهش یافته و در نتیجه خشکی پوست ایجاد می شود که این خشکی پوست روی خشکی دهان هم تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین بزاق حالت لغزنده و لیز پیدا کرده و فعالیت آن در بدن کاهش پیدا می کند و باعث می شود که آلودگی ها بیشتر در بالای لثه و دندان گیر کند و احتمال عفونت بالا برود.

بیشتر بخوانید:

کشیدن دندان عقل ضرورت دارد؟

پس بهتر است که در فصل زمستان به نوشیدن آب توجه داشته باشید. خشکی دهان هم مشکلات دندانی را افزایش می دهد. افت دمای هوا باید باعث شود که شما بیشتر به مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و شستشوی داخلی دهان توجه کنید. بهداشت کلی دهانی، راه حل کلیدی است. سالم نگه داشتن دهان و دندان مسئولیت شماست و در نتیجه اگر هرگونه مشکل و ناراحتی را در دهان و دندان احساس کردید، به پزشک مراجعه کنید زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

راهکارهایی برای پیشگیری از مشکلات دندانی

مسواک و نخ دندان :

مسواک و نخ دندان بهترین راهکار ها هستند و باعث امنیت و سلامت دهان و دندان می شوند.

کنترل حساسیت دندان ها :

اگر احساس می کنید حساسیت دندان شما در فصل زمستان افزایش پیدا کرده است، راحت ترین کار برای کنترل این احساس سوزش و درد این است که مصرف غذاهای اسیدی و فلفلی را به سرعت کاهش دهید. مهم ترین اثر رژیم غذایی خودش را در دهان نشان می دهد که باعث پوسیدگی دندان ها خواهد شد. در نتیجه این اسید ها به دهان نفوذ می کنند و حساسیت را بالا می برند. بنابراین باید مراقب مصرف مرکبات باشید و سعی کنید از خمیردندان و مسواکی استفاده کنید که مخصوص دندان های حساس است.

آب :

اکثر افراد نوشیدن آب را نادیده می گیرند. رطوبت رسانی بسیاری از مشکلات را حل می کند اما از آنجا که سرمان بسیار شلوغ است، فراموش می کنیم که روزانه آب بنوشیم. در نتیجه احتمال خشکی دهان در زمستان افزایش پیدا می کند که علت آن هم کاهش تولید بزاق است. از آنجا که نوشیدن آب کمک کننده است، پس بهتر است که برای جلوگیری از هر مشکل احتمالی آب بنوشید.

مواردی که باید به یاد بسپارید
- به یاد داشته باشید که پوست لب شما به اندازه قسمت های دیگر اهمیت دارد و در فصل زمستان به سرعت خشک می شود و ممکن است دچار سوزش شود. سوزش های شدید گاهی اوقات علامت مشکلات جدی تر هستند. پس بهتر است که چند وقت یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید.

- زمستان همچنین سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را ضعیف می کند. در نتیجه بیشتر در معرض التهاب و عفونت قرار خواهیم گرفت. به همین دلیل بسیار مهم است که استانداردهای بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و با دستان کثیف؛ دهان خود را لمس نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127791 برچسب‌ها دانستنی ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانستنی ها فصل زمستان دهان و دندان خشکی دهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلاناریا ؛ این موجود توانایی باز زایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)

عصر ایران - پلاناریا (Planaria) یا کرم های مسطح پلاناریایی موجوداتی بسیار ابتدایی هستند زیرا فقط یک دستگاه عصبی نردبانی مانند دارند. پلاناریا بر اساس اکوتیپ خود طبقه بندی می شود زیرا گونه هایی وجود دارند که در زیست بوم های خشکی، زیست بوم های آب شیرین یا در زیست بوم های دریایی زندگی می کنند. این که چند گونه پلاناریا در سراسر جهان وجود دارد، نامشخص است.

پلاناریا گوشتخوار است و از انواع بی مهرگان کوچکتر مانند میگو و کک های آبی در زیستگاه های آبی یا دیگر کرم های کوچک تغذیه می کند. برخی از گونه های بزرگتر ساکن خشکی از کرم های خاکی نیز تغذیه می کنند. آنها به دور طعمه خود پیچیده و با ترشح نوعی مخاط آن را حل می کنند.

گونه های پلاناریا ممکن است جنسی و/یا غیرجنسی باشند. پلاناریای جنسی هرمافرودیت – دارا بودن هر دو اندام تناسلی نر و ماده – است و توانایی تخم گذاری دارد. به عنوان شکلی از تولیدمثل غیرجنسی، پلاناریا پس از آسیب دیدگی و جدا شدن یک قسمت از بدن خود توانایی شگفت انگیزی برای باززایی و شکل گیری دو موجود مستقل دارد.

اندازه پلاناریا می تواند بسیار متفاوت باشد به طوری که برخی از گونه های آب شیرین مانند Dugesia از چند میلیمتر پس از خروج از تخم تا یک سانتیمتر در زمان بالغ شدن رشد می کنند. برخی گونه های ساکن خشکی مانند Australoplana می توانند تا 4 سانتیمتر رشد کنند. پلاناریا می تواند بدن خود را گسترش داده و جمع کند و سلول های این موجود می توانند در زمان کمبود غذا کوچک شوند، از این رو، اندازه گیری دقیق آن دشوار است.

توانایی شگفت انگیز پلاناریا در باززایی خود توجهات بسیاری را به سوی این کرم مسطح جلب کرده است. در برخی موارد مستند، باززایی حتی از تکه یک دویستمی جدا شده از بدن اصلی صورت گرفته است. اگر سر پلاناریا از بدن جدا شود، قسمت سر یک دم جدید را شکل خواهد داد و در قسمت بدن جدا شده نیز یک سر جدید رشد می کند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کرم سر چکشی: بی رحم، جاودان و عجیب! (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • علت خشکی گلو بعد از بیدار شدن از خواب چیست؟ (فیلم)
  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی باز زایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • مصدومیت شجاع خلیل زاده پس از برخورد با بازیکن استقلال؛ هشت بخیه و دندانی که شکست!
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟