Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علامه طباطبائی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هدف توسعه همکاری‎‌های آموزشی و تحقیقاتی در حوزه‎‌های مورد نیاز شورای‌عالی و سازمان‌های مناطق آزاد کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور دکتر سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و دکتر معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در محل سالن اجتماعات دفتر ریاست دانشگاه برگزار و بر ایجاد و گسترش زمینه های همکاری در حوزه ‏های علمی، آموزشی، پژوهشی مشترک تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم دکتر معتمدی در سخنانی با اشاره به ضرورت توجه به توسعه فرهنگی در کشور گفت: امروز در کشور در حوزه توسعه شهری و روستایی هزینه زیادی می شود. هرجا صحبت از توسعه به میان می آید ما را به یاد ساخت و ساز، بیمارستان و مدرسه می اندازد، ولی مهم تر از آن توسعه انسانی است که بسیار حائز اهمیت دارد.

معتمدی گفت: در بعضی از مناطق به دلیل فقر فرهنگی، شاهد خشونت و آسیب های اجتماعی هستیم که حضور دانشگاه می تواند در جهت توسعه پایدار انسانی به این مناطق کمک کند.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های علمی و سرآمد استادان دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: امیدوارم با امضای این تفاهم نامه زمینه فعالیت های بعدی دو مجموعه فراهم شود و ظرفیت دانشگاه، در قالب اجرای پروژه های مشترک، زمینه ساز توسعه پایدار انسانی در کشور باشد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در این مراسم توجه به موضوع علوم انسانی را مهم برشمرد و گفت: خوشبختانه در حوزه های مهندسی، پزشکی، سلامت و بهداشت قابل رقابت با سایر کشورهای پیشرفته ایم، ولی در حوزه علوم انسانی نیازمند تقویت و اهتمام ویژه هستیم.

وی این تفاهم نامه را یکی از محورها و برنامه های علمی و اجرایی بین بخش های اقتصادی و دانشگاهی دانست و گفت: همکاری مناطق آزاد با دانشگاه علامه طباطبائی یکی از موضوعات مهم است که باید از این ظرفیت در مناطق آزاد به خوبی بهره مند شویم.

سردار محمد با توجه به گستردگی مسائل در حوزه اجتماعی و فرهنگی در مناطق ویژه اقتصادی، افزود: این بخش می تواند به عنوان نمونه اولیه از ظرفیت های دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور بهره مند شود و بر این اساس علم و پژوهش و دانش روز مبنای تصمیات در مسئله شناسی و حل مسئله شود.

وی تصریح کرد: آماده همکاری برای تسهیل فضای موردنیاز هستیم و این تفاهم نامه می تواند زمینه لازم در بحث تحقیق و توسعه علمی جامع تری در مناطق آزاد کشور را فراهم کند.

به گزارش ‬ روابط عمومی دانشگاه‬ علامه‬ طباطبایی‬، این تفاهم نامه در ۷ ماده تنظیم شده است که از جمله محورهای همکاری آن می توان به اجرای پروژه های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز دبیرخانه و سازمان های مناطق آزاد با بهره گیری از دانش اعضای هیات علمی دانشگاه، برگزاری نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی در حوزه هایی چون معرفی فرصت های سرمایه گذاری در مناطق، گردشگری، آموزشی مذاکرات بین المللی و همچنین بین المللی سازی فعالیت های مناطق و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت به منظور ارتقاء توان علمی کارشناسان و مدیران دبیرخانه اشاره کرد.

همچنین همکاری در جهت اجرای قراردادهای مورد نیاز دبیرخانه و سازمان‎های مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، ارتقای سطح دانش، اجرای پروژه های تحقیقاتی کاربردی، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، هدایت و حمایت از پایان نامه ها تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، ارائه سمینارها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت ایجاد نوآوری در ساختارهای مدیریتی مناطق آزاد، از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علامه طباطبایی سازمان مناطق آزاد دانشگاه علامه طباطبائی ویژه اقتصادی تفاهم نامه مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

به گزارش ایثار،  تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی  دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام  و المسلمین حامد قوام، سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر جهانگیری معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حامد قوام در  نشست امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه یکی اهداف کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه است، گفت:  این نگرش با تعامل و ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها در قالب تفاهم نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی جزء برنامه‌های اصلی  ما است.

دکتر جهانگیری، معاون پژوهشی دانشگاه انقلاب اسلامی با بیان گزارشی از روند تأسیس دانشگاه و برنامه‌های آن در طول دوسال گذشته، ضمن اعلام آمادگی همکاری دوجانبه با دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد گفت: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات فراوان عرصه ایثار و شهادت توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری  پژوهشی بین دانشگاه و دفتر مطالعات  گام بسیار مؤثری در تحقق اهداف علمی و فرهنگی نظام است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری علمی، تحقیقاتی بین طرفین به امضاء رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی