Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مسئول نمایندگی کانون کودکان هوشمند استان مرکزی گفت: تیم نابغه‌های موسسه کودکان هوشمند ساوه بار دیگر بر قله قهرمانی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضیات با چرتکه ایستاد و افتخاری دیگر را رقم زد.

محمد احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات بین المللی  PAMA به محوریت کشور تایوان بین ۲۱ کشور عضو PAMA با حضور ۶۰۰ نفر در ۵ سطح A تا E برگزار شد و تیم ۶ نفره موسسه کودکان هوشمند ساوه با کسب بالاترین امتیاز رتبه اول این مسابقات جهانی را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اسامی و عناوین کسب شده توسط کودکان هوشمند ساوجی گفت: علیرضا علیوردیلو قهرمان قهرمانان سطح A، پانته‌آ عزتی قهرمان قهرمانان سطح E، محمدطاها جانلو برگزیده دوم سطح C، آراد فضل‌اللهی قهرمان سطح C، امیررضا سعیدی نیک قهرمان سطح D و النا ناصری برگزیده اول سطح D این دوره از مسابقات هستند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع شرکت کنندگان در پنج سطح، نفر اول هر سطح عنوان قهرمان قهرمانان را از آن خود  می‌کند، تصریح کرد: جای بسی خوشحالی و تقدیر دارد که از پنج عنوان قهرمان قهرمانان دو عنوان برای تیم ایران و نابغه‌های ساوجی است.

احمدی گفت: موسسه کودکان هوشمند فعالیت خود را از اسفند ماه ۱۳۹۲ آغاز و در تمامی دوره‌ها فعالانه شرکت کرده و در مسابقات کشوری و جهانی حضوری مقتدرانه داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های ممتاز نابغه‌های ساوجی در مسابقات کشوری اخذ بورسیه در مسابقات جهانی بود، تاکید کرد: حضور مقتدرانه در مسابقات جهانی آفریقای جنوبی در سال ۱۳۹۶، مسابقات جهانی مالزی در سال ۱۳۹۷، مسابقات جهانی تایلند در سال ۱۳۹۸ و این بار پس از گذشت دو سال به دلیل کرونا بیستمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی بین ۶۰۰ نفر از ۲۱ کشور برگزار شد و نابغه‌های ایرانی بار دیگر افتخار آفرین بودند.

 احمدی بیان کرد: در این دوره از رقابت‌ها ۱۳۶ کودک هوشمند ایرانی با انجام چندین دوره رقابت محاسبات ذهنی، قهرمانان خود را شناختند. این کودکان دارندگان مقام قهرمانی مسابقاتی هستند که در آذرماه سال جاری با حضور ۵۷۲ کودک هوشمند ایرانی از ۲۱ استان و ۳۲ شهر کشورمان برگزار شد و موفق شدند به فینال رقابت‌ها به میزبانی تهران راه یابند.

وی گفت: مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی با چرتکه پاما که هر سال در یک کشور برگزار می‌شود، آخرین بار پیش از شروع کرونا در سال ۲۰۱۹ به میزبانی تایلند برگزار شده بود و جمهوری اسلامی ایران بالاترین رتبه را در بین سایر کشورها کسب کرده بود.

مدیر کانون کودکان هوشمند ساوه با اشاره به اینکه سال ۲۰۲۲ کشور روسیه میزبان بیست و یکمین دوره مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه است و سال ۲۰۲۳ کشور ایران میزبان این مسابقات و شرکت‌کنندگان آن از سراسر جهان خواهد بود، تصریح کرد: جشن اختتامیه و همچنین انتخابی مسابقات جهانی روسیه در سالن همایش مرکزی ایران مال تهران برگزار شد و جوایزی به رسم یادبود از سوی رئیس پامای ایران و مدیر کودکان هوشمند با حضور برخی از مسئولین کشوری و کلیه اولیای نابغه‌های ایرانی اهدا شد.

چرتکه وسیله ‌ای قدیمی است که از صدها سال قبل از میلاد حضرت مسیح برای انجام محاسبات به کار می‌رود .

از چرتکه برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی(جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) استفاده می‌شود و حتی می‌توان آن را برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز به کار برد .

کارشناسان حوزه آموزش از جمله مزایای یادگیری چرتکه را توسعه استفاده از تمام مغز، بهبود سرعت و دقت، بهبود حافظه، ارتقای خلاقیت و تمرکز، بهبود اعتماد به نفس، قادر ساختن دانش آموزان به حل مسائل ریاضی در زمان کوتاه و بهبود قدرت تخیل افراد به ویژه در کودکان و نوجوانان می‌دانند.

آموزش محاسبات ذهنی با چرتکه باعث افزایش اعتماد به نفس، بهبود در تمرکز، تقویت حافظه و پرورش نیمکره‌های مغز می‌شود و به فرد کمک می‌کند تا بتواند از تمام ابعاد و توان مغز خود کمک بگیرد و در حوزهای مختلف پیشرفت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محاسبه با چرتکه محاسبات ذهنی ساوه استانی علمی و آموزشی استانی شهرستانها قهرمان قهرمانان کودکان هوشمند مسابقات جهانی محاسبات ذهنی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا علافی بابیان اینکه این دوره در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود افزود: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت ارشاد در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است و کمک به افزایش مهارت‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان، تقویت کتاب فروشی‌ها از مسیر نوسازی و بهسازی رابطه کودکان و نوجوانان با کتابفروشی‌ها شهر و روستا، برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان و نوجوانان کتابخوان، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، حمایت و توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها با ارائه آموزش‌های مهارتی و ایجاد رقابتی سازنده و تشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.. وی تصریح کرد: مربیان باشگاه‌های کتابخوانی در این کارگاه‌ها علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیار‌های انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفتگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

براساس این گزارش: این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

گفتنی است، آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸