Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@04:35:30 GMT

لزوم تشدید نظارت کرونایی در اماکن عمومی

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۵۹۱۶

لزوم تشدید نظارت کرونایی در اماکن عمومی

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -عابدین خرم در چهل و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در تبریز خواستار حرکت جمعی همه مجموعه‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای برای آگاه‌سازی و هوشیاری مردم شد.

 در سه ماه گذشته در سایه جهش دولت در واکسیناسیون عمومی و همکاری مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شاهد وضعیت مناسبی در فعالیت‌های اجتماعی و زندگی مردم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سویه اُمیکرون ویروس کرونا که از یک ماه پیش دنیا را تحت تاثیر قرار داده، از یک هفته گذشته نیز موجب آغاز موج ششم در کشورمان شده است که باید همه بخش‌ها آمادگی مقابله جدی با این وضعیت را داشته باشند.

مجموعه دستگاه‌های مسئول و اعضای ستاد مقابله با کرونا باید با یک آمادگی مناسب در کنار دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان باشند تا بتوانیم روز‌ها و هفته‌های آینده را مدیریت کنیم.

 در تامین واکسن هیچ مشکلی نداریم.

در کنار تشویق مردم برای تزریق واکسن، موضوع رعایت شیوه‌نامه‌ها بویژه فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باید جدی گرفته شود و افراد و گروه‌های مرجع با هم‌افزایی ظرفیت‌های همدیگر، مردم را به رعایت اصول بهداشتی ترغیب کنند.

نظارت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌ها در مراکز عمومی، مدارس و مراکز آموزشی و ادارات را مورد تاکید است.

کارمندان ادارات که از تزریق واکسن خودداری کنند، حق حضور در اداره را ندارند و مدیران دستگاه‌ها باید بر این موضوع نظارت و نتیجه را به ستاد مقابله با کرونا گزارش کنند.

 درخصوص فعالیت مراکز آموزشی نیز فعلاً هیچ تصمیمی برای تعطیلی این مراکز وجود ندارد.

در صورتی که ابتلا به بیماری در یک مرکز یا ناحیه خاص آموزشی بالا باشد با اعلام فرمانداران درخصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

با افزایش مراجعات مردم به بازار‌ها و مراکز تجاری در روز‌های پایانی سال، از دستگاه‌های مسئول درخواست می شود تا نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌ها در این مراکز را تشدید کنند.

 همچنین بر تشدید اقدامات کنترلی در مرز‌های زمینی و هوایی استان آذربایجان شرقی و تهیه و تولید برنامه‌های ثابت در صداوسیما با حضور کارشناسان و تیم‌های حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی و تولید محتوای هنری و اثرگذار در شبکه‌های اجتماعی برای آگاه‌سازی مردم تاکید شد.

 نقی‌پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه گفت: در حال حاضر شهرستان‌های هوراند، اهر، هریس، سراب، بستان‌آباد، تبریز، آذرشهر، جلفا، میانه و ملکان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند.

 تاکنون ۱۷۷ مورد ابتلای قطعی به سویه اُمیکرون در استان شناسایی شده است و ۳ نفر از مبتلایان به این سویه جان باخته‌اند که هر ۳ نفر بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

 مراجعات سرپایی به مراکز درمانی در طول هفته گذشته افزایش یافت و هم‌اکنون ۳۰۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

 میزان واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال استان برای دوز‌های اول، دوم و سوم را به ترتیب ۹۱، ۸۳ و ۲۹ درصد اعلام شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا امیکرون دانشگاه علوم پزشکی رعایت شیوه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ با تداوم جنایات رژیم کودکش اسرائیل در غزه و کشتار زنان و کودکان بی دفاع فلسطینی، خروش اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان، استادان و نخبگان امریکا و اروپا برای حمایت از مردم مظلوم غزه، شدت گرفته است.

معترضان از سازمان‌های بین المللی پایان این جنایات وحشیانه از سوی رژیم جعلی اسرائیل و نسل کشی در غزه را خواستار شدند.

دیگر خبرها

  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز