Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:27:53 GMT

هنرمند باید همیشه تشنه یادگیری باشد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۶۰۰۱

هنرمند باید همیشه تشنه یادگیری باشد

ایسنا/اردبیل کارتونیست اردبیلی گفت: فردی که قدم در عرصه هنر می‌گذارد، باید همیشه تشنه یادگیری باشد.

فاطمه اکرامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آموزش و یادگیری فرایندی جدایی‌ناپذیر از زندگی یک هنرمند است، مثلاً اگر هر رشته و شغلی تا مقطع دکترا یا فوق دکترا نیاز به آموزش داشته باشد تا فرد به دست آوردی منطقی و کاربردی برسد، در هر رشته هنری یادگیری تا آخرین لحظه از زندگی هنرمند با وی خواهد بود چون به‌اندازه تمام هنرمندان جهان سبک و تکنیک جدید برای یادگیری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در مورد رشته کارتون و کاریکاتور، هنرمندان برجسته‌ای در سطح استان داریم ولی به نظر می‌رسد که یادگیری در این رشته هنری بیشتر خودآموز بوده و است که این روش یادگیری مستلزم سعی و خطای فراوان و متعاقباً صرف زمان زیادی است.

این کارتونیست اردبیلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای ارتقای سطح آموزش در رشته شما چه باید کرد، گفت: یک مورد خیلی خوب و مؤثری که در کلان‌شهرها شاهد آن هستیم این است که خانه کاریکاتورِ یک سری از استان‌های فعال معمولاً وبینارهای آموزشی برای ارتقای سطح اعضا و حتی سایر علاقه‌مندان به هنر برگزار می‌کنند که بسیار ارزشمند است.

اکرامی تصریح کرد: هرچند تا به امروز شاهد چنین رویدادی در اردبیل نبوده‌ام اما با توجه‌ به این که امروزه دیگر زمان و انرژی کافی برای گلایه و صرفاً انتظار برای تغییر شرایط را نداریم پس باید خودمان به طریق دیگری دست‌به‌کار شویم که با توجه‌ به مجازی شدن بسیاری از آموزش‌ها، به نظر می‌رسد که علاقه‌مندان، دیگر محدودیت‌های جغرافیایی قبل را برای دسترسی به اساتید و آموزش‌های لازم ندارند که این یکی از دستاوردهای مثبت حاصل از تغییرات جبری دوران کرونا بوده و است.

این کارتونیست اردبیلی اضافه کرد: باتوجه‌به اینکه تصور می‌کنم، حمایت مؤثر نهادهای متولی می‌تواند برگزاری کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌ها، ایجاد محیطی پویا برای جلسات یا برگزاری مناسبت‌ها و جشنواره‌ها به‌صورت مستمر باشد، شاهد چنین حمایت‌هایی نیستیم.

وی ادامه داد: هدف از این صحبت (ها) گلایه و شکایت نیست چون شخصاً منتظر حمایت نهاد خاصی نیستم و فقط می‌خواهم بگویم که هنر و هنرمند در هر زمان و مکانی مسیر خود را طی خواهد کرد و این هوشمندی یک نهاد یا حتی حاکمیت یک منطقه جغرافیایی در جهان خواهد بود که با حمایت‌های معنوی و مادی، از ابزار هنر برای فرهنگ‌سازی و ارتقای بشریت بهره ببرد.

به گفته این هنرمند اردبیلی، جهان غرب، چنان به قدرت هنر پی برده است که برای ساختن فرهنگ و تاریخ و اسطوره جعلی از هنر به‌عنوان یک راهبرد و ابزار اساسی بهره می‌برد وگرنه قدمت سوپرمن کجا و رستم و سهراب کجا؟

اکرامی تشریح کرد: هنر کارتون و کاریکاتور باتوجه‌به ماهیت خبری و پیام رسانی خود، معمولاً همکاری تنگاتنگی با رسانه ها و مطبوعات دارد ولی تا به امروز شاهد چنین همکاری بین مطبوعات و هنرمندان اردبیلی نبوده‌ام؛ هرچند که هنرمندان سایر شهرها هم معمولاً به علت عدم پرداخت به موقع یا مبالغ ناچیز دریافتی از درآمد حاصل راضی نیستند.

به گفته این هنرمند اردبیلی، یک منبع دیگر درآمدی، شرکت در جشنواره‌های داخلی و خارجی است که نمی‌تواند منبع درآمدی ثابت و مطمئنی به‌حساب بیاید و متأسفانه یا خوشبختانه اکثر کسانی که در هنر کارتون و کاریکاتور فعالیت دارند یا کارمند و معلم هستند یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت با تصویرسازی و همکاری با ناشران امرارمعاش می‌کنند.

اکرامی اضافه کرد: اگر کسی هنر را به‌عنوان منبع درآمد خود انتخاب کند باید واقعیت‌ها را پذیرفته و ابتدا در جهت پیشرفت هنری و تکنیکی خود زمان و انرژی بالایی گذاشته و بتواند سطح کیفیت کارهای خود را ارتقا داده و بعد به ابعاد درآمدزایی فرا مرزی بیندیشد و همچنین فقط در یک شاخه هنری خاص فعالیت نداشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری كاريكاتور کارتون کارتونیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۷۸ نفر با ادعای جراحات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی اردبیل مراجعه کردند.

نگار خوشنویس در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از این تعداد سه هزار ۵۹۲ نفر زن و ۱۰ هزار و ۸۶ نفر مرد بودند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلامی از مراکز به طور میانگین بیشترین مراجعین در تیرماه با یک هزار و ۵۴۷ نفر و کمترین مراجعین مربوط به اسفند ماه با ۷۷۰ نفر بوده گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به گزارش واحد آمار اداره کل تعداد مراجعین نزاع نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که حدودا ۱۴ هزار نفر بوده است کاهش ۸ درصدی را نشان می دهد.

خوشنویس بیان کرد: بیشترین دلیل مراجعه به مراکز پزشکی قانونی استان و حتی کشور نزاع و درگیری است و افراد بعد از مراجعه به مراکز انتظامی و قضایی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده و بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی و صدمات برای آنها گوهی صادر می شود.

کد خبر 6097145

دیگر خبرها

  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • تارتار: تشنه برد هستیم و برای رتبه چهارم تلاش می‌کنیم
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • تشییع پیکر هنرمند چهره پرداز اردبیلی «رحیم پرواسی»