Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون با شناسایی بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی بهره بردار راکد و نیمه فعال ، 37 واحد بهره بردار راکد با اشتغال ۶۴۸ نفر و با سرمایه گذاری ۹۰۰۰ میلیارد ریالی مجددا راه‌اندازی شدند و به چرخه تولید و فعالیت اقتصادی بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ رضا صفاری در این باره اظهار کرد: در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها و در راستای تلاش برای راه اندازی واحدهای راکد و تعطیل از ابتدای سالجاری تاکنون 37 واحد تولیدی بهره بردار راکد با اشتغال ۶۴۸ نفر که در شهرکها و نواحی صنعتی تابعه استان تعطیل شده بودند و با مشکلاتی چون کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، نداشتن بازار فروش، مشکلات خرید مواد اولیه، نوسازی و بازسازی تجهیزات و اختلاف شرکاء، عدم همکاری بانک در ارائه تسهیلات مواجه بودند که مستعد راه اندازی مجدد بوده شناسایی شدند و با مشاوره کارشناسان عارضه یابی، همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های خدمت رسان به چرخه تولید و ادامه فعالیت بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی محصولات این واحد‌های تولیدی بهره بردار را شامل ظروف گیاهی یکبار مصرف،درب و پنجره آلومینیومی، سیلیس، رنگ صنعتی، قطعات فلزی، چسب، شانه تخم مرغ، قالب ترزیق پلاستیک، لوازم پرده، بسته بندی مواد غذرایی، دستکش، آب آشامیدنی، اسکلت فلزی، شیمایی الیاف، ریخته گری، کک نفتی، قند ، پلیمر، کاتالیزور، نشاسته- کلوتن، کشمش، مواد آرایشی و بهداشتی، خوراک دام و طیور، نخ پلی استر، ساخت اتاق تمیزو.... برشمرد.

صفاری با بیان اینکه در سال گذشته نیز بیش از 40 واحد تولیدی بهره بردار راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین به چرخه تولید بازگشته و راه  اندازی مجدد شدند، اظهار داشت: در سال جاری بخش زیادی از توان و انرژی خود را در کنار جذب سرمایه گذاران جدید و حمایت از واحدهای تولیدی فعال به راه اندازی کارخانجات راکد و نیمه فعال  و تعیین تکلیف واحدهای جانشینی بانک هااختصاص داده ایم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا اشتغال نقدینگی سرمایه مشکلات قند استان قزوین انرژی سرمایه گذاران شهرکهای صنعتی قزوین بهره بردار راکد چرخه تولید واحد تولیدی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت