Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا باران و سیل شدید دیماه در ۲ نوبت(اواسط و اواخر دی) هر خسارتی که داشت بهانه‌ای هم شد برای تولد همدلی هموطنانی که خیلی هایشان از کیلومترها فاصله برای کمک به روستاییان مناطق محروم شهرستان قلعه گنج در جنوبی ترین نقطه استان کرمان به اینجا آمده اند.

یکی از اولویت های این گروه های جهادی و مردمی در کنار نیروهای امدادی و نیز امدادگران نیروهای مسلح، حفر چاه با بیل مکانیکی یا بیل و کلنگ است؛ برخی سقف های نمناک منازل مردم را ایزوگام می کنند و عده ای هم درحال رفع مشکل واقعا مهم سرویس بهداشتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه های جهادی که از چندروز پیش و بعد از سیلاب وارد منطقه شده اند، حتی تا قبل از آنکه ماشین آلات سنگین آنها نیز برسد با دست برخی اقدامات فوری را شروع کرده اند.

ورود آب، چاه های سرویس بهداشتی بسیاری از شهروندان را بویژه در مناطق روستایی قلعه گنج پر کرده است و برخی اهالی فاقد سرویس هستند.

از جمله، روستای حاجی آباد از توابع بخش مرکزی قلعه گنج در مجاورت رودخانه سورگاه قرار دارد و شکسته شدن جداره رودخانه موجب ورود سیلاب به منازل مسکونی و تخریب چاه های سرویس بهداشتی اهالی شده است اما ترمیم یا ساخت چاه های سرویس بهداشتی روستا توسط گروه های جهادی به صورت اصولی شروع شده است.

صادق بیطرفان دبیر قرارگاه حضرت معصومه (س) و مسئول نیروهای جهادی اعزامی از استان قم به روستاهای سیل زده حاجی آباد، چراغ آباد، جنگل آباد و شمزان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: نیروهای جهادی اینک در این روستاهای کم برخوردار حضور دارند و با تمامی ظرفیت درحال کمک رسانی هستند.

وی با بیان اینکه اهالی این مناطق از وضع مالی خوبی برخوردار نیستند گفت: آسیب های اجتماعی زیادی نیز از گذشته در این مناطق وجود داشته و از طرفی سیل در چند نوبت باعث بروز خسارت هایی به آنان شده است.

بیطرفان مشکل سرویس های بهداشتی را از جمله مشکلات اولویت دار این مناطق برشمرد و گفت: بسیاری از سرویس های بهداشتی این مناطق نیاز به تعمیر و بازسازی دارند و بیشتر اهالی خودشان امکان و توان این کار را ندارند زیرا از نظر مالی آنقدر توانمند نیستند.

کمک با ماشین آلات سنگین

وی ادامه داد: ما گروهی ۳۰ نفره از نیروهای جهادی اعزامی از قم هستیم که طی چندروز اخیر در این روستاها مشغول هستیم؛ یک دستگاه بیل و یکدستگاه بنز داریم و نیز ایزوگام سقف منازل ۵۰ خانوار را نیز شروع کرده ایم.

بیطرفان گفت: پیش بینی می کنیم طی ۱۴ روز ۲۵۰ تا ۳۰۰ حلقه چاه برای مردم حفر کنیم و تاکنون نیز افزون بر ۲۰ چاه حفر شده اما چون بتازگی ماشین آلات سنگین استقرار یافته اند، این کار تسریع می شود.

وی ادامه داد: در صورت ورود سایر نهادهای امدادرسان این کار سرعت خواهد گرفت.

بیطرفان گفت: در زمان حضور مسئولان تدابیری برای حل مشکلات اندیشیده شده است و باید با بسیج همه ظرفیت ها و امکانات در اجرای تدابیر تسریع شود گرچه وسعت مناطق درگیر سیل در جنوب کرمان زیاد است.

اواسط دیماه و نیز ۲۵ و ۲۶ دیماه در ۲ نوبت سیل سهمگین مناطق جنوبی استان کرمان را بشدت درگیر کرد و خسارت های زیادی را به بار آورد که کمک رسانی برای بازسازی منازل و رفع مشکلات همچنان توسط نیروهای امدادی هلال احمر، دستگاه های اجرایی و نیز نیروهای مسلح جریان دارد و گروه های مردمی و جهادی هم از نقاط مختلف استان و کشور درحال کمک به این نیروها هستند.

برچسب‌ها قلعه گنج کرمان سیل گروه های جهادی پروندهٔ خبری وقوع سیلاب در ۴ استان جنوبی و تلاش برای امدادرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قلعه گنج کرمان سیل قلعه گنج کرمان سیل گروه های جهادی گروه های جهادی سرویس بهداشتی قلعه گنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی