Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حمله موشکی انصارالله یمن به ابوظبی همزمان با سفر رئیس اسرائیل به امارات، حمله اسرائیل به حومه دمشق، ورود سردار اسماعیل قاآنی به اربیل عراق، مخالفت دبیرکل اتحادیه عرب با بازگشت سوریه به این اتحادیه و درخواست بایدن از طالبان برای آزادی نظامی آمریکایی از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله موشکی انصارالله یمن به ابوظبی همزمان با سفر رئیس اسرائیل به امارات

رسانه‌های عربی بامداد دوشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در آسمان ابوظبی واقع در امارات عربی متحده خبر دادند.

این خبر در حالی است که دقایقی قبل سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که طی ساعات آینده بیانیه‌ای مهم درباره عملیات گسترده نیروهای یمنی در عمق امارات منتشر می‌کند.

شبکه «المیادین» و کانال صابرین‌نیوز گزارش دادند: پروازها در فرودگاه‌های ابوظبی و دبی متوقف شده و هیچ هواپیمایی بر فراز سواحل این مناطق مشاهده نمی‌شود.

دقایقی بعد، برخی منابع اطلاعاتی و امنیتی از فعال‌شدن سامانه‌های پدافند هوایی در ابوظبی برای مقابله با اهدافی در آسمان خبر دادند.

شبکه «العربیه» به نقل از خبرنگار خود در امارات گزارش داد: پدافند امارات از رهگیری و انهدام موشک بالستیک پرتاب شده خبر داد.

وزارت دفاع امارات در بیانیه‌ای مدعی شد: «این حمله خسارتی در پی نداشته و بقایای موشک بالستیک خارج از مناطق مسکونی سقوط کرده است».

صابرین‌نیوز اما به نقل از منابع اطلاعاتی خود خبر داد: «یک موشک به کارخانه کشتی‌سازی در منطقه صنعتی مصفح در ابوظبی برخورد کرده است».

همزمان ائتلاف متجاوز سعودی نیز برای حفظ وجهه خود و جلوگیری از رسوایی بیشتر، ادعا کرد: «یک سکوی پرتاب موشک بالستیک را در استان الجوف در یمن منهدم کردیم».

سخنگوی «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی که اکنون در امارات حضور دارد، با بیان اینکه هرتزوگ در جریان جزئیات حمله موشکی به ابوظبی قرار گرفته، مدعی شد که خطری متوجه او و هیأت همراهش نیست.

شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم نیز تحلیل کرد: «زمان حمله به ابوظبی در سفر هرتزوگ نشان دهنده تلاشی برای خرابکاری در این سفر است.حوثی‌ها فرمولی را تحمیل می‌کنند که در صورت حمله امارات و عربستان، ابوظبی را هدف قرار می‌دهند».

وبگاه «یدیعوت آحارونوت» نوشت: «اطلاعات اسرائیل از هرتزوگ خواسته که فوراً امارات را ترک کند». پیش از این، سخنگوی رئیس رژیم صهیونیستی گفته بود که او سفرش را طبق برنامه‌ریزی ادامه خواهد داد.

پیش از این، وبگاه «الخبر الیمنی» روز یکشنبه به نقل از منابعی در بخش «اطلاعات نظامی» دولت صنعاء از طرح حمله بی سابقه و ویرانگر به امارات متحده عربی و هدف‌گیری ۵۰ نقطه حساس در این کشور خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

طبق این گزارش، قرار است در عملیاتی به نام «سیل العرم» با نزدیک به ۳۰۰ پهپاد و ۵۰ موشک بالستیک و ۴۶ موشک کروز، شریان‌های حیاتی اقتصادی امارات متحده عربی، در هم کوبیده شود. (سیل العرم اشاره به سیل بزرگی است که به عنوان عذاب الهی بر قوم سبأ در یمن نازل شد. ماجرای این عذاب الهی در آیه ۱۶ سوره مبارکه سبأ آمده است.)

حمله اسرائیل به حومه دمشق 

پدافند هوایی سوریه بامداد امروز (دوشنبه) حمله موشکی رژیم صهیونیستی از سمت شرق بیروت به مناطقی در حومه دمشق را دفع کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، یک منبع نظامی اعلام کرد، حوالی ساعت ۳:۰۵ بامداد دشمن اسرائیلی با شلیک چند موشک از سمت «ریاق» در شرق بیروت، نقاطی در حومه دمشق را هدف گرفت؛ پدافند هوایی سوریه با این موشک‌ها مقابله و برخی از آنها را ساقط کرد.

این منبع افزود، حمله موشکی مذکور خسارات مادی بر جا گذاشته است.

اخیرا، برخی رسانه‌ها گزارش دادند که روسیه سامانه‌های دفاع موشکی ارتش سوریه را بری دفع حملات هوایی رژیم صهیونیستی تقویت کرده است.

ورود سردار اسماعیل قاآنی به اربیل عراق

شبکه خبری الحدث خبر داد که سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد اربیل عراق شد.

سردار قاآنی روز گذشته نیز به سامراء سفر کرده بود و در آنجا به زیارت حرم امامین عسکریین (امام هادی و امام حسن عسکری علیهما السلام) پرداخت.

بر اساس گزارش‌ها، رئیس عتبه امامین عسکرین، پرچم مقدس این حرم را به سردار قاآنی اهدا کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع نیروهای الحشد الشعبی نیز حضور یافت و در جریان امور امنیتی منطقه قرار گرفت.

مخالفت دبیرکل اتحادیه عرب با بازگشت سوریه به این اتحادیه

دبیر کل اتحادیه عرب با بیان اینکه وزرای خارجه کشورهای عربی در نشست مشورتی امروز (یکشنبه) خود در کویت به احتمال حضور سوریه در اجلاس بعدی سران اتحادیه عرب و بازگشت دمشق به کرسی خود در این اتحادیه اشاره نکردند، گفت: هنوز شرایط برای بازگشت سوریه به این اتحادیه مهیا نیست.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، «احمد ابوالغیط» عصر امروز در کنفرانس مشترک با وزیر خارجه کویت، اظهار کرد: موضوع بازگشت یک کشور به روی کرسی خود در اتحادیه عرب یا دعوت از آن برای شرکت در اجلاس آن به رایزنی ها، افکار و دیدگاه‌های کشورهای عضو بستگی دارد و اینکه سوریه را چگونه می‌بینند و از آن چه خواسته‌ای دارند.

وی افزود: ما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم و این موضوع مطرح نشده است.

ابوالغیط با اشاره به اینکه پرونده سوریه در نشست امروز به طور کلی در کنار سایر مناقشات منطقه‌ای مانند بحران یمن و لیبی مطرح شد، افزود: در این نشست کل تحولات و اوضاع منطقه عربی و همه مشکلات آن همراه با تحولات منطقه‌ای و بین المللی بررسی شد.

اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب مبنی بر مهیا نبودن بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در حالی بیان شد که تعدادی از کشورهای عربی از جمله مصر، امارات، عمان و الجزایر میزبان بعدی سران اتحادیه عرب خواهان بازگشت سوریه به این اتحادیه شده‌اند و وزیر خارجه الجزایر در روزهای گذشته با سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب رایزنی کرده است.

درخواست بایدن از طالبان برای آزادی نظامی آمریکایی

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه از طالبان خواست تا یک نظامی آمریکایی را که دو سال پیش ربوده شده و گمان می‌رود آخرین زندانی آمریکایی افغانستان است، آزاد کنند.

«مارک فریکس» نظامی ۵۹ ساله نیروی دریایی آمریکا، که به مدت یک دهه در افغانستان در پروژه‌های آمریکایی کار کرده بود، یک ماه قبل از امضای توافقنامه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در فوریه ۲۰۲۰ ربوده شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بایدن با اشاره به گذشت دو سال از زمان ربایش این نظامی آمریکایی،در بیانیه‌ای گفت: «تهدید امنیت آمریکایی‌ها یا غیرنظامیان بی‌گناه همیشه غیرقابل قبول است و گروگان‌گیری یک عمل ظالمانه و بزدلانه است».

وی سپس تهدید کرد: «طالبان باید فورا مارک را آزاد کند، قبل از اینکه بتواند آرزوهای خود را برای مشروعیت در نظر بگیرد. این قابل مذاکره نیست».

بایدن نیروهای آمریکایی را در ماه آگوست در یک عقب‌نشینی پر هرج‌و‌مرج از افغانستان خارج کرد که انتقاد شدید جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های هم‌حزبی خود و همچنین متحدان خارجی را برانگیخت و میزان محبوبیت او را کاهش داد.

پیش از این، «نیکی هیلی» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل با بیان اینکه واشنگتن در برابر روسیه هیچ کارتی ندارد گفت بایدن، افغانستان را نابود کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا اومیکرون دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن تحولات افغانستان ایران و آمریکا برجام اروپا اسرائیل امارات عربستان مذاکرات وین پیک ششم کرونا اومیکرون دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر بازگشت سوریه به این اتحادیه دبیرکل اتحادیه عرب نظامی آمریکایی رژیم صهیونیستی اتحادیه عرب اسماعیل قاآنی موشک بالستیک اربیل عراق حمله موشکی حومه دمشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد

تین نیوز

مدیر اجرایی شرکت امریکایی «آرچر» از امضای توافق راه اندازی تاکسی هوایی در امارات تا پایان 2025 خبر داد.

 

ادم گلدستین، مدیر اجرایی شرکت امریکایی «آرچر» از امضای توافق راه اندازی تاکسی هوایی در امارات تا پایان 2025 خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اسکای نیوز،  گلدستین تأکید کرد که این توافق با دفتر سرمایه گذاری ابوظبی امضا شده است و افزود که این توافق همچنین شامل تولید بالگرد و تأمین زمین های لازم برای فرود تاکسی هوایی می شود.

وی افزود که حجم سرمایه گذاری در این پروژه صدها میلیون دلار خواهد بود و افزود که این توافق سراسر خاک امارات در بر خواهد گرفت و جایگاه ابوظبی به عنوان مرکز جهانی ترابری هوایی را تقویت خواهد کرد.

به گفته گلدستین، استفاده از تاکسی هوایی به معنای آن است که مسیرهایی که با خودرو 60 تا 90 دقیقه طول می کشد به 10 تا 20 دقیقه کاهش خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی /فرمانده، میزبان شد
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه