Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - شاهین شیرانی در خصوص اوج گیری شیوع کرونا در کشور گفت: در وضعیت فعلی چند شهر ایران تغییر رنگ دادند، رنگ بندی که بر اساس رویه سابق مبنی بر تعداد بستری و بیماران بدحال است و ما نباید خیلی راحت فریب این رنگ بندی را بخوریم و بگوییم وضعیت ما آبی یا زرد است.

در اصفهان سویه غالب اُمیکرون است و در هفته‌های اخیر رشد شیوع این ویروس بسیار بیشتر شده است و به دنبال آن تعداد مبتلایان نیز افزایش یافته، یعنی اگر دو هفته پیش ابتلای روزانه ۱۰۰ نفر بوده این رقم به ۶۰۰ نفر رسیده است که رشد ۶ برابری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اومی گویدما نمی‌گوییم موج ششم شروع شده، اما این رشد مبتلایان به معنای آماده باش همه بخش‌ها است و در این مسیر لازم است مردم نسبت به تزریق دوز سوم توجه جدی داشته باشند، زیرا تنها راه مقابله با این سویه ماسک، فاصله اجتماعی و دوز سوم واکسن است.

شیرانی گفت: درست است که از لحاظ آماری امیکرون مرگ و میر کمتری دارد، اما وقتی تعداد مبتلایان افزایش یافت تعداد بستری‌ها با وجود درصد کمتر همان مقدار خواهد شد، یک نفر مرگ و میر نیز برای ما یک نفر است و اهمیت دارد.

او در خصوص سبد انتخاب واکسن گفت: ما در حال حاضر تقریباً همه واکسن‌ها را داریم، دیروز نیز یک محوله واکسن آسترازانکا وارد استان شد، غالباً این واکسن برای افرادی استفاده می‌شود که قصد خروج از کشور را دارند و برتری نسبت به واکسن‌های دیگر ندارد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیمارستان‌های مدنظر، در صورت افزایش آمار بستری در حالت آماده باش قرار گرفتند، هنوز با موج واضحی روبه‌رو نشده‌ایم، اما آماده باش هستیم.


منبع:مهر

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سویه امیکرون واکسیناسیون کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابوالفضل باقری فرد با اعلام این خبر افزود: پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی روز ۱۳ اردیبهشت ماه در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

وی افزود: امسال بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی شرکت کرده اند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: داوطلبان برای حضور در ۲۵ رشته تخصصی پزشکی با یکدیگر رقابت می کنند و خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 6088939

دیگر خبرها

  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • افزایش تعداد بازداشت‌شدگان مدعی فروش سئوالات کنکور سراسری
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب