Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:17:01 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۱

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۶۶۵۹

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۷۸۷ دلار و ۳۸ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که در آستانه نشست های سیاست گذاری در بانک های مرکزی مهم جهان دلار تقویت شده و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند، قیمت طلا روز دوشنبه برای چهارمین جلسه متوالی کاهش داشت و در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه از ماه سپتامبر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.23 درصد کاهش به 1787 دلار و 38 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با 0.05 درصد رشد به 1787 دلار و 50 سنت رسید.

قیمت طلا از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون بیش از 2 درصد افت داشته است.

شاخص ارزش دلار نیز در نزدیکی بالاترین رقم 18 ماه اخیر که روز جمعه به ثبت رسیده بود در نوسان بود.

فدرال رزرو با فرض اینکه اقتصاد آمریکا در ماه های آتی از تبعات بحران کرونا رها خواهد شد و روند رشد قابل قبول خود را حفظ خواهد کرد، قرار است در ماه مارس نرخ بهره را افزایش دهد.

هرچند طلا در هنگام افزایش نرخ بهره به محل امن جهت سرمایه گذاری تبدیل می شود، اما رشد نرخ بهره در آمریکا می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد.

آمارهای بخش کارخانه ای ژاپن نشان می دهد میزان تولیدات این کشور در ماه دسامبر برای اولین بار طی 3 ماه گذشته کاهش یافته و این موضوع نگرانی ها از کند شدن ترمیم اقتصاد این کشور را به دنبال داشته است.

تجار و سرمایه گذاران منتظر تصمیم گیری بانک های مرکزی استرالیا، انگلیس و اروپا در طی نشست های هفته جاری هستند تا سرنخ هایی از روند حرکت بازار طلا در ماه های آتی به دست بیاورند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت انواع ارز در معاملات امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران کاهش یافت.

به گزارش تابناک اقتصادی، هر اسکناس دلار امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۴۵ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۴۱ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۴۱ هزار و ۳۷۷ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با کاهش ۳۱ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۲۳ تومان و حواله آن با کاهش ۱۳۹ تومانی، ۴۴ هزار و ۲۷۹ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با ۱۱ تومان کاهش قیمت به ۱۲ هزار و ۶۶ تومان رسید و حواله درهم ۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته کاهش ۱۱ تومانی داشته است.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳