Web Analytics Made Easy - Statcounter

الکساندر سمیونوف، مدیر مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی و بیوتکنولوژی دولتی روسیه، اظهار کرد: افراد پس از مواجهه با سویه اُمیکرون طی چند ساعت به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند؛ در حالی که این مدت زمان در مورد سویه‌های قبلی سه تا چهار روز است.

وی گفت: غم‌انگیزترین مورد در این سویه تکثیر سریع آن است و فرد مبتلا می‌تواند ویروس را نه در سه تا چهار روز بعد از ابتلا بلکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سویه حدود یک هفته یا بسیار سریع‌تر از سایر سویه‌ها از بدن خارج می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی(WHO) در ۲۶ نوامبر سویه B.۱.۱.۵۲۹ که در آفریقای جنوبی به‌عنوان سویه نگران‌کننده شناسایی شد را با حرف یونانی اُمیکرون معرفی کرد.

این سازمان در بیانیه خود خاطرنشان کرد: این سویه دارای جهش‌های زیادی است که برخی از آن‌ها نگران‌کننده است.

علائم ابتلا به این بیماری شامل آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه‌های مداوم و گلودرد است که به‌ عنوان علائم اصلی عفونت به اُمیکرون فهرست شدند و علائم دیگر نیز می‌تواند شامل تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و تهوع باشد.

در کودکانی که به اُمیکرون مبتلا شده‌اند نیز عمدتا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه خشک مشاهده شده است.

در حال حاضر اُمیکرون در بسیاری از کشورهای جهان شناسایی و باعث رشد انفجاری آمار مبتلایان به کووید شده است.

بیتشر بخوانید: فراوانی بستری و مرگ اومیکرونی ۲ تا ۴ هفته دیگر؛ لزوم ایجاد محدودیت‌ها در محیط‌های بسته

۴۷۲۳۳

کد خبر 1598074

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسیناسیون ویروس امیکرون ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت