Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:30:03 GMT

اقتصاد و معیشت دو اولویت اصلی مسئولان

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۶۷۰۲

اقتصاد و معیشت دو اولویت اصلی مسئولان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت شب گذشته در آئین تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری و فرماندار طبس در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه اولویت اصلی کشور فقط موضوعات اقتصادی و معیشت مردم است باید از ظرفیت‌های جوانان داخل کشور برای توسعه و پیشرفت کشو به طور جدی استفاده شود و فرماندار باید دستگاه‌های اجرایی را در ذیل اصلی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی اتفاقات بسیار خوبی برای شهرستان طبس در راه است که تا اردیبهشت سال آینده مردم این شهرستان به خوبی نتایج آن را مشاهده خواهند کرد.

وی بیان داشت: طبس به دلیل اینکه پوزه آمریکا را در پنج اردیبهشت ۱۳۵۹ به خاک مالید، آوازه جهانی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حرم مطهر برادر امام رضا (ع) به عنوان چهارمین شهر زیارتی کشور در طبس قرار دارد، اضافه کرد: طبس بزرگترین شهر ایران است که موقعیت سوق‌الجیشی دارد و در شاهراه استان‌های جنوبی با شمالی به عنوان میقات الرضا واقع شده است.

وی ادامه داد: خداوند به خاطر ایمان مردم شهرستان، معادن غنی را در این منطقه ایجاد کرده است و از مدیران جدید طبس انتظار داریم برنامه و چشم اندازی برای آینده داشته باشند و دچار روزمرگی نشوند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های خاص انقلاب اسلامی ایران بحث حکمرانی جدید است، عنوان کرد: در ایران بعد از پیروزی انقلاب مدل حکمرانی جدیدی ارائه شد که به غرب و شرق وابستگی ندارد که این از گفتمان امامین انقلاب است و آمریکا و اروپا از این وضعیت ناراحت هستند.

به گفته وی در این مدل جدید حکمرانی علم در کنار اخلاق، استقلال در کنار آزادی، عدالت در کنار پیشرفت و در نهایت جمهوریت در کنار اسلامیت است و جمهوری اسلامی واقعی در ایران شکل گرفته است که رهبری از آن به عنوان مردم سالاری دینی یاد کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از دودکش اتاق مذاکرات وین دود سفید بیرون می‌آید، اظهار کرد: هدف گذاری دشمن ایجاد جنگ تمام عیار در کشور است و وظیفه اصلی مسئولان رسیدگی به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است.

وی بیان داشت: آمریکا در مذاکرات وین برای گرفتن امتیاز در آخرین لحظات پایان این مذاکرات کار می‌کند و این در حالی است که در گذشته آمریکا و اروپا پیشگویی مذاکرات را ارائه می‌کردند اما در شرایط فعلی ایران آن را ارائه کرده است.

قناعت تصریح کرد: بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران به کشور باز گشته و امیدواریم بقیه آن هم برگردد و پیش بینی این است که تا پایان سال ۱۴۰۱ گردنه سخت و نفس گیر را رد خواهیم کرد و سرازیری و راحتی آغاز خواهد شد.

وی گفت: فرماندار با برقراری تعامل و همدلی باید زمینه برای حل مشکلات باقی مانده از گذشته را فراهم کند.

به گفته وی دستگاه‌های اجرایی باید قبل از مراجعه به مرجع قضائی مشکلات بین خود را حل و اختلافات را بر طرف کنند و فرماندار باید تلاش کند تا همه دستگاه‌ها را در ریل اصلی قرار دهد و دریچه‌ای جدید برای خدمت به مردم باز شود.

وی با بیان اینکه فرماندار به عنوان پدر هر شهرستان باید همه را زیر چتر خود بیاورد و در عین پرداختن به موضوعات کلان به جزئیات مردم هم باید توجه کند، عنوان کرد: فرماندار برای جمهوری اسلامی باید چند بعدی باشد و با حضور در محلات شهر به مشکلات مردم رسیدگی کند و همگرایی خوبی بین دستگاه‌ها ایجاد کند.

به گفته وی با جلوگیری از موازی کاری، فرماندار باید از دستگاه‌ها کار مفید مطالبه کند تا آنها بر اساس اولویت‌های نظام اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ایجاد تغییرات چیزی متداول و طبیعی است که نباید صرف جا به جایی افراد باشد بلکه نگاه جدیدی در مدیریت بعد از هر جا به جایی باید به وجود آید.

کد خبر 5413070

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار خراسان جنوبی جواد قناعت طبس مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا دهه فجر بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیوع کرونا بارش برف خراسان رضوی واکسن کرونا مشهد قزوین برف و کولاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند

فرماندار سردشت گفت: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده، درصدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام گرفته و تنش آبی به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، باباخان اسکندری در دومین جلسه شورای اداری شهرستان سردشت طی سال‌جاری اظهار کرد: این شهرستان ۸۵۶ شهید را تقدیم نظام مقدس ایران اسلامی کرده و سردشت اولین شهر شیمیایی جهان و همیشه در معرض توپ و تانک و در معرض خطر دشمن بوده است، بنابراین انتظار ما از مسئولین آن است که نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به سفر مقام عالی استان به شهرستان و در راستای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی افزود: از ۷۵ مصوبه تصویب شده برای شهرستان ۶۵ مصوبه محقق شده و به اتمام رسیده‌اند که توانسته تغییرات مثبتی را در راستای معیشت مردم به وجود بیاورد.

فرماندار سردشت در راستای اقدامات مثبت و قابل توجه دولت سیزدهم در جهت افزایش رفاه و آسایش مردم گفت: در سال گذشته ۹۷ پروژه را با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان تعریف کرده و تا به امروز تقریباً ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده و با همت و درایت مدیران، پروژه‌ها به پیمانکاران واگذار و اقدامات را شروع خواهند کرد.

اسکندری ادامه داد: از دیگر اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در جهت رفاه و آسایش مردم به رسمی شدن مرز کیله می‌توان اشاره کرد که این مرز یک ظرفیت بالقوه و بزرگ را در جهت رونق تجارت در منطقه ایجاد و اشتغال‌زایی را برای عموم مردم به وجود آورده است.

وی به بحث آب‌رسانی به روستاها پرداخت و تصریح کرد: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده در صدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام بگیرد و تنش آبی به اتمام برسد.

اسکندری همچنین در ادامه به پروژه گازرسانی به ۳۱ روستای منطقه آلان با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع هم برگ زرینی از افتخارات دولت سیزدهم در راستای خدمات رسانی به مردم ایران عزیز است.

فرماندار سردشت در خاتمه به بحث جهاد تبیین پرداخت و خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است و مهمترین اصل جهاد تبیین برنامه‌ریزی کردن برای این مهم است و عدم انجام درست آن می‌تواند نتایج زیان باری به وجود بیاورد، پس باید بیان حقیقت و روشنگری با برنامه‌ریزی باشد، زیرا جهاد تبیین برای دشمنان ما خطرآفرین است چون توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.

کد خبر 747936

دیگر خبرها

  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا