Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@08:39:17 GMT

۷.۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۶۷۶۳

۷.۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

باشگاه خبرنگاران جوان قم -  سردار سید محمود میرفیضی گفت: ماموران یگان تکاوری این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، یک دستگاه کامیونت حامل انواع انواع کالای قاچاق را در محور قم-گرمسار متوقف کردند.

سردار میرفیضی گفت: در بازرسی از داخل کامیون موصوف پنج دستگاه ربات نظافتچی، ۴۷۰ جفت کفش، پنج هزار و ۱۶۷ ثوب پوشاک، ۶۰ عدد کلاه کاسکت مسابقه‌ای، ۲ هزار و ۵۲ بسته ۲۴ تایی مداد رنگی، ۳۰۰ عدد اسباب بازی و ۴۰ عدد عینک شنای قاچاق و فاقد هرگونه مجوز کشف و توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناجای قم گفت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش کالای مکشوفه بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او با اشاره به دستگیری ۲ متهم تصریح کرد: اموال کشف شده و خودرو توقیفی به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع ذیصلاح تحویل داده شد.

سردار میرفیضی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالا‌های غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ اطلاع داده تا پلیس در اسرع وقت رسیدگی و قاطعانه و قانونی برخورد کند.

فرمانده انتظامی استان قم همچنین کشف حدود سه تُن کابل و سیم برق مسروقه را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سیم، کابل و ترانس‌های شرکت برق در سطح شهر و در نتیجه ایجاد خسارت و تحمیل هزینه‌های سنگین به شرکت توزیع نیروی برق استان و قطعی جریان برق در برخی نقاط و نارضایتی شهروندان، موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

سردار میرفیضی گفت: کارآگاهان با اقدام‌های گسترده اطلاعاتی و میدانی، پی‌بردند که یکی از کارخانه‌های تولید سیم و کابل با سارقان و مالخران در ارتباط است و کابل‌های مسروقه را خریداری می‌کند که با هماهنگی قضایی و حراست شرکت برق استان در قالب اجرای طرح سراسری مبارزه با سارقان سیم و کابل در یک عملیات منسجم، کارخانه موصوف مورد بازرسی قرار گرفت و ضمن دستگیری یک تَن به عنوان مالخر، اموال مسروقه شامل ۲ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم انواع سیم و کابل شبکه هوایی، ترانس برق، شینه‌های مسی، دریچه پُست مخابراتی و سیم تلفن متعلق به شرکت برق استان، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: کارشناسان فنی شرکت برق استان، ارزش کالا‌های مکشوفه را حدود پنج میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالای قاچاق فرمانده انتظامی برق استان شرکت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز

فرج نیا  اظهار کرد: پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب به طول ۱۸۰۰ متر از سوی شهرداری تبریز اجرا می‌شود و شرکت  توزیع نیروی برق تبریز به منظور توسعه خدمت رسانی به مشترکان شرکت پروژه جابجایی شبکه فشار ضعیف و ۲۰ کیلوولت این طرح را با جدیت دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۳۷ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح پیش بینی شده است افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برای اجرای این پروژه ۱۴ پایه ۱۴ متری، ۱۴ عدد فونداسیون پایه چراغ، چهار اصله تیر ۱۵ متری، ۲۳ اصله تیر ۱۲ متری نصب و جای گذاری و ۷۰۰ متر کابل روکشدار ۱۲۶ آلومینیومی و ۳۵۰ متر کابل خودنگهدار ۹۵ و یک ست کابل ۲۰ کیلو ولت نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در ادامه اجرای این طرح ۶۰ اصله تیر ۱۲ و ۹ متری نصب و جای گذاری خواهد شد.

فرج نیا اضافه کرد: در راستای این پروژه بزرگ ۲هزار و ۵۵۷ متر کابل و ۲ دستگاه تابلو برق جای گذاری و ۲۸ عدد چراغ ۱۲۰ وات نصب خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • اجرای شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان