Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-گرفتاری کودکان و بستری و فوت آنها چالش اساسی در موج ششم خواهد بود و ضرورت تدابیر جدی را می‌طلبد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، باز هم موج دیگری از بیماری کرونا آغاز شد هر روز بر تعداد کسانی که به این بیماری گرفتار می‌شوند افزوده می‌شود و هم اکنون تعداد شهرهای آذربایجان‌غربی یکی پس از دیگری به رنگ زرد بازمی‌گردد و حتی خبرها حاکی از نارنجی شدن شهر خوی در شمال استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سویه اومیکرون نیز که پیش‌بینی می‌شد در روزه‌ها و هفته‌های آینده اوج بگیرد در حال گسترش است و مبتلایان آن افزایش یافته است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا در آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشته که سویه غالب در کشور ،سویه اومیکرون بوده و این سویه در استان کاملا غالب شده است و 70 تا 80 درصد موارد را شامل می‌شود و دلتا در رتبه بعدی است.

سیدجلیل موسوی گفت: می‌توان عنوان کرد که به طور جدی درگیر موج ششم کرونا شده‌ایم و بیماران سرپایی با شیب تند و تصاعدی در حال افزایش است.

وی افزود: بیماران بستری و فوتی فعلا با شیب ملایم رو به افزایش است و گرفتاری به صورت خوشه‌ای و خانوادگی است و تمام اعضا خانواده گرفتار می‌شوند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: اکثر بیماران بی‌علامت و خفیف هستند و علائم شایع آب ریزش، سردرد، تب خفیف، سرفه، عطسه، کوفتگی و خستگی است بنابراین آموزش و قرنطینه نقش اساسی در مدیریت این موج را دارد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها باید به طور جدی در دستور کار باشند تصریح کرد: همچنین باید آمادگی 100 در صدی خود را برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشند.

موسوی گفت: گرفتاری کودکان و بستری و فوت آنها چالش اساسی در این موج خواهد بود و ضرورت تدابیر جدی را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: بی‌تردید درصد بیماران بسیار فراتر از موج پنجم خواهد بود و درصد بستری و فوتی‌ها حداقل در حد موج پنجم خواهیم داشت و متاسفانه تراکم ابتلا زیاد خواهد بود.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: همچنین هماهنگی مدیران با پزشکان درمانگر و رعایت پروتکل های درمانی باید جدی گرفته و نظارت شود.

وی تصریح کرد: تهیه و تدارک کپسول اکسیژن برای افراد بی‌بضاعت و کم بضاعت در دستور کار خواهد بود.

عادی انگاری‌‌های کرونایی نقطه هدف اومیکرون/در برگزاری تجمعات مراقبت جدی شوداومیکرون در کشور غالب شد

موسوی تصریح کرد: همچنین نمونه‌های بررسی شده در برخی از مسافران مرزی استان 100 درصد اومیکرون بوده است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی کرونا در آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار "محمد احمدی" در تشریح این خبر اظهار داشت: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.   وی در این رابطه افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

دیگر خبرها

  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است