Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - شکوه سادات سمیعی گفت: دکتر نصرت‌الله آصف‌پور از نوادگان واقف مجموعه اسناد اهدایی متشکل از ده‌ها سند معاملات و ثبت اموال غیرمنقول به شکل مبایعه‌نامه، مصالحه‌نامه، اجاره‌نامه، اظهارنامة مالیاتی، اسناد خاندانی و اسناد وقف کهن بیمارستان جوادالائمه را به آستان قدس رضوی اهداء کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز اسناد آستان قدس رضوی با سابقه‌ای طولانی و نگهداری ۱۳ میلیون برگ سند مکتوب و غیرمکتوب به عنوان بزرگترین مرکز آرشیوی در بین مراکز اسناد بقاع متبرکه جهان شیعی شناخته می‌شود.

کارشناس ارزشیابی اسناد سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد محدوده زمانی اسناد را از سال ۱۲۳۱ قمری تا ۱۳۵۹ شمسی عنوان کرد و گفت: سند وقف‌نامه متعلق به آپارتمانی در منطقه ولنجک تهران برای تأمین مخارج سازمان خیریه درمانی جوادالائمه (ع) در مشهد، اسناد خرید و آماده‌سازی زمین موقوفه، پیگیری برای ثبت املاک در اداره ثبت و اوقاف مشهد و تأکید بر تسریع در جمع‌آوری و ارسال اجاره‌بهای مستغلات در تهران، برای ساخت و دیگر هزینه‌های بیمارستان در مشهد از این اسناد وقفی کهن است.

وی، قدیمی‌ترین سند این مجموعه را اصل وصیت‌نامه میرزا اسدالله‌خان سرتیپ با تاریخ ۱۲۹۱ ق عنوان کرد.

سمیعی گفت: در مجموعه اسناد اهدا شده وقف‌نامه‌ای متعلق به دوره پهلوی نیز موجود است که به اختصاص منزلی در خیابان مسیّب تهران برای تجهیز یک مدرسه اسلامی با شرط تعلیم قرآن، آموزش‌های دینی و برگزاری مراسم مذهبی، از طرف عباس آصف اشاره دارد.

کارشناس ارزشیابی اسناد سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: اسناد معاملاتی در این مجموعه، اطلاعات دقیقی از لحاظ طریقة تنظیم اسناد رسمی، حدود ارزش و قیمت‌های املاک و مستغلات در هر شهر و مقدار تعهدات فروشنده و خریدار را به محققان ارائه می‌کند.

انتهای پیام//ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آستان قدس رضوی موزه حرم مطهر رضوی اهدای اسناد به موزه آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسید.

دکترحاج عبدالامیر قرشی رئیس مرکز کربلاء للدراسات والبحوث در عتبه مقدس حسینی در دیدار و گفت وگو با رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به شرحی از فعالیت‌های مجموعه دراسات در زمینه‌های مختلفی همچون حوزه‌های علمی، پژوهشی و نشر کتب و مجلات پرداخت.

دکتر محمدرضا قائمی نیک، معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در این دیدار گفت: تفاهم صورت گرفته با این مرکز برای نخستین بار برای ارتقاء فعالیت‌های دو محموعه انجام شده است که پس از گفت وگو و تبادل نظر‌های متوالی درباره فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی و علمی دو مجموعه،  امضای تفاهم نامه همکاری صورت گرفت.

 وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: این دانشگاه با ظرفیت‌های مطلوب علمی و پژوهشی در سال‌های فعالیت خود با مراکز بین المللی زیادی همکاری کرده و  این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسیده است.

 دکتر قائمی نیک گفت: امضا تفاهم نامه با مرکز للدراسات والبحوث فی العتبة الحسینیة المقدسةنیز از شمار توسعه فعالیت‌های بین المللی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش‌های علمی و پژوهشی است .

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد