Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@10:48:46 GMT

شهرداری اهواز و کلاف سردرگم مشکلات

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۶۹۷۸

شهرداری اهواز و کلاف سردرگم مشکلات

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - اهواز از جمله شهر‌های مهم در خوزستان و کشور با ظرفیت‌های متنوع در زمینه‌های مختلف محسوب می‌شود و به دلیل وسعت و جمعیت ساکن در آن، از سال‌های گذشته عنوان کلانشهر را در شناسنامه اش نوشتند، اما مشکلات زیادی از جمله؛ انباشت زباله‌ها و نخاله‌ها در معابر و خیابان‌های شهر، جولان سگ‌های ولگرد، به اغما رفتن طرح‌هایی که روزی روزگاری به امید افتتاح و بهره برداری کلنگ زنی شدند، ولی نیمه تمام ماندند، خاطر مردم صبور سرزمین آب و نخل و آفتاب را می‌آزارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم این شهر که سال‌های جنگ تحمیلی و صدا‌های وحشتناک فرود موشک ها، هجوم ذره‌های خاک به ریه‌ها در روز‌های خاکی و سیلاب و ویرانی و آبگرفتگی خیابان‌ها و خانه‌ها و سایر بحران‌های کوچک و بزرگ را تجربه کرده اند، می‌گویند اهواز فقط نام کلانشهر را یدک می‌کشد و همچون کودکی سرراهی سهمی از آسایش و رفاه ندارد.

البته مسئولان کشوری و استانی قول‌های زیادی برای رفع مشکلات اهواز داده اند و مردم روز‌ها را به امید تحقق وعده‌ها و زندگی کردن در رفاه سپری می‌کنند.

همکاری پیمانکاران با شهرداری در قالب قرارداد‌های بخش خصوصی

شهردار اهواز گفت: برای ارائه خدمات شهری اعم از رفت و روب، نظافت، جمع آوری نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر، جلوگیری از تخلفات ساختمانی و... نیرو‌هایی در قالب قرارداد‌های بخش خصوصی به عنوان پیمانکار بکار گرفته می‌شوند که وظایف آن‌ها در قرارداد‌ها شرح داده است.

رضا امینی می گوید: برای یک قرارداد تعدادی نیرو، ماشین آلات و مساحت خاصی برای نظافت در نظر گرفته می‌شود و پیمانکار موظف است از طریق انعقاد قرارداد با افراد، آن‌ها مشغول به کار‌های خدماتی شامل؛ جمع آوری زباله، رفت و روب و نظافت کند.

واریز ماهیانه حقوق کارگران به حساب پیمانکاران

امینی گفت: شهرداری موظف به واریز مبالغی به صورت ماهیانه به حساب پیمانکار است و پیمانکار وظیفه دارد ابتدا حقوق کارگران را پرداخت کرده و سپس هزینه‌های خود اعم از بیمه، مالیات و ... را پرداخت کند، ضمن اینکه شهرداری هم ناظر بر فعالیت‌های پیمانکار است.

به گفته شهردار اهواز  سوء استفاده برخی از پیمانکاران متخلف از احساسات پاک کارگران زحمتکش شهرداری سبب شده کارگران گمان کنند که حق و حقوق آن‌ها پایمال شده و زحمت‌ها نادیده گرفته می‌شود.

این مقام مسئول گفت: شهرداری تا ریال آخر حق و حقوق کارگران را از طریق پیمانکاران پرداخت کرده است و ۲ موضوع وجود دارد که به دلیل منافع و تعارض منافع برای برخی از پیمانکاران ایجاد و سبب شده کارگران تحریک به اعتصاب کنند.

شهردار اهواز می گوید: به دلیل اینکه برای ساختار قرارداد و نحوه اقدامات برای سال آینده برنامه‌هایی پیش بینی و تدوین شده که بر اساس آن بر شرح وظایف نظارت و اقدامات رصد و طبق آن وجه پرداخت خواهد شد.

او گفت: وقتی بر اساس قرارداد عمل نشود و نظارتی بر آن نباشد، بدون شک افراد فرصت طلب به وظایف عمل نمی‌کنند و کمکاری‌ها را به گردن شهرداری و کارگران می‌اندازند که برای رفع این مشکل نوع قرارداد‌ها و چارچوب‌های آن را به نحوی پیش بینی کردیم تا مبالغی که به زحمت از طریق بیت المال و مردم برای بهبود وضعیت محیط زیست و محل زندگی تامین می‌شود، به درستی و به اندازه خرج شود، سهم کارگر در ابتدای ماه واریز و سهم پیمانکار طبق قانون پرداخت شود و در قبال آن شهرداری خدمات دریافت کند.

امینی می گوید: میزان تناژ زباله تحویلی در سایت صفیره از پیمانکار را حدود ۸۷۰ تن است و  این ظرفیت در قرارداد‌های پیش بینی شده با تعدادی از ماشین آلات، حدود یک هزار و ۵۰۰ تن است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خدمات رسانی شهرداری اهواز قرارداد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد غریوی درباره تاکید مقام معظم رهبری بر ثبات امنیت شغلی کارگران و اقدام وزارت کار در این باره اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث امنیت شغلی بود که در دیدار با جامعه کارگری مطرح فرمودند لذا پیرو فرمایشات ایشان و تاکیدات رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، اساتید دانشگاهی، قضات دیوان عدالت، مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تشکیل دادیم و در این کارگروه به موضوع امنیت شغلی ورود کردیم.

ایسنا در گزارشی نوشت: وی ادامه داد: در این کارگروه موادی از قانون کار که مربوط به بحث امنیت شغلی و ساماندهی قراردادهای کار بود مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پیش نویس ۵ ماده مورد بازنگری واقع و در قالب لایحه‌ای تقدیم دولت شد.

غریوی اصلاح ماده ۷ قانون کار را از جمله مواد پیشنهادی به دولت نام برد و گفت: با تصویب هیأت وزیران مقرر شده بود افرادی که در فعالیت‌های غیر مستمر مشغول به کار باشند تا سقف ۴ سال می توانند به صورت قرارداد مدت موقت ادامه کار بدهند و بعد از ۴ سال قرارداد آنها باید دائمی شود و تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار هم در خصوص فعالیت‌های مستمر بود که تاکنون هیچگونه محدوده یا سقفی برای آنها پیش بینی نشده بود لذا ما خواستیم هر ۲ تبصره ۱ و ۲ ماده ۷ قانون کار را با هم تلفیق کنیم و نهایتا پیشنهاد سقف ۵ سال را برای کارگرانی که هم در کارها و فعالیت‌های مستمر و هم غیر مستمر مشغول کارند ارائه کردیم که قرارداد موقت آنها بعد از ۵ سال باید به دائم تبدیل شود و کارفرما قرارداد دائم با نیروی کار ببندد.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این لایحه روز شنبه در وزارت کار نهایی و تقدیم دولت شد. امیدواریم در هیات وزیران تایید و تصویب شود تا به مجلس ارسال کنیم و خوشبین هستیم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع امنیت شغلی، نمایندگان مجلس هم این همراهی را با دولت و وزات کار صورت دهند تا کارگران در بحث آینده شغلی دیگر دغدغه ای نداشته باشند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901203

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز