Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با بیان اینکه توهین و افترا در صدر جرایم اولویت‌دار استان قرار دارد گفت: ۷۵ درصد پروندهای این حوزه به علت نبود دلیل کافی منجر به محکومیت نمی‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده در نشست آموزشی توجیهی مصلحین و صلح‌یاران با اشاره به نقش بزرگان و ریش سفیدان محلات در ایجاد صلح و سازش در محلات اظهار داشت: در همین راستا هسته‌هایی در محلات تشکیل می‌شود و موضوعات پیش آمده در محلات به این هسته‌ها ارجاع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توهین و افترا در صدر جرایم اولویت‌دار استان قرار دارد گفت: 75 درصد پروندهای این حوزه به علت نبود دلیل کافی منجر به محکومیت نمی‌شود.

وی افزود: آگاه‌سازی مردم از این موضوع و پادرمیانی بزرگان و ریش سفیدان قطعا می‌تواند در صلح و سازش و کاهش ورودی‌های دستگاه قضا بسیار مؤثر باشد.

رحیمی‌زاده تصریح کرد: این هسته‌ها در تمامی حوزه‌ها در سطح محلات به ویژه در حوزه مسائل خانوادگی ورود و با دعوت از طرفین و بهره‌گیری از تجربه و اعتبار خود نسبت به صلح و سازش طرفین اقدام می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با بیان اینکه دانستن حق مردم است افزود: هر چه به‌جای برخورد حقوقی در اختلافات بیشتر به سمت نگاه سازشی برویم و ساز و کار آن را حمایت و تقویت کنیم مشکلات به صورت ریشه‌ای‌تر برطرف می‌شود.

90 درصد جرایم سایبری در استان گیلان شناسایی می‌شودفرمانده انتظامی استان مرکزی: جرایم سایبری در استان مرکزی روند افزایشی داردمعاون قضایی دادگستری استان گلستان: برخورد با مجرمان جرایم خشن قاطع و بدون مسامحه است
وی افزود: در حوزه اصناف پیش از این مقرر شد تا در قرادادهای صنوف فردی به عنوان داور معرفی تا در صورت اختلاف قبل از تشکیل پرونده در محکمه نزد داور موضوع مطرح شود اما چون داوری هم بحث حقوقی است به دنبال تقویت مصلحین و هسته‌ها در سطح صنوف هستیم.

رحیمی‌زاده اظهار داشت: به دنبال ورود به مسائل حقوقی، جرم‌شناسی و روانشناسی پرونده‌ها نیستیم بلکه به دنبال آن هستیم تا با ریش سفیدی و تجربه مشکلات را در سطح محلات برطرف کنیم.

نشست‌های آموزشی و توجیهی مصلحین و صلح یاران به صورت مستمر و به صورت فصلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/781/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

هاشمی  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان  با بیان اینکه از پتانسیل روستاها و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های تعاونی و مشارکت مردم برای کاشت محصولات کم آب بر و گیاهان دارویی استفاده شود، گفت: توجه به روستاها با اولویت کشاورزی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های ما در پرداخت تسهیلات در سطح استان است.

استاندار سمنان گفت: پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور امری حائز اهمیت و اولویت دار است که دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسی را ویژه این مهم تعیین و کمیته پیگیری مصوبات تشکیل و طی جلسات مستمر این امر محقق شود.

هاشمی همچنین بیان کرد: نظارت بر بازار نباید مختص زمان خاص همچون ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان باشد، لذا تقویت نظارت در طول سال امری حائز اهمیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده