Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:52:16 GMT

موج ششم کرونا در خراسان رضوی آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۷۲۰۰

موج ششم کرونا در خراسان رضوی آغاز شده است

دکتر علی اصغر انجیدنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ریسک خطر در موج ششم برای افرادی است که واکسن نزده اند یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند و یا دارای بیماری زمینه‌ای هستند.
وی اضافه کرد: هدف این است که بتوانیم با کمک گرفتن از تجربه موج‌های قبلی به بهترین نحو موج ششم کرونا را مدیریت کنیم بنابراین قرارگاه مرکزی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استان خراسان رضوی فعالیت خود را مستمر و شبانه‌روزی کرده و هر روز بررسی مستمری از حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی استان خراسان رضوی گفت: نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و همچنین واکسیناسیون جز وظایف اصلی در کمیته بهداشت قرارگاه قرار دارد که در مدارس این نظارت سختگیرانه تر و جدی تر دنبال می شود، همچنین افزایش تیم های بازرسی در خصوص استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها در این زمینه مورد تاکید است.
انجیدنی افزود: در کمیته درمان، مدیریت تخت‌های بیمارستانی به خصوص در بیمارستانهای دانشگاهی مدنظر قرار گرفت لذا از مردم درخواست می‌کنیم که به دستور العمل‌هایی که توسط قرارگاه، اطلاع رسانی می‌شود توجه کنند.
وی ادامه داد: از مردم تقاضا می شود از مراجعه مستقیم به بیمارستانها خودداری کنند و  از طریق سیستم نظام ارجاع اقدام کنند و اگر بیمار بدحال داشتند از طریق ۱۱۵ به بیمارستانهایی که تخت خالی دارند ارجاع داده می‌شوند.  
او اضافه کرد: در کمیته غذا و دارو، ذخیره مناسبی برای داروهای اصلی و به ویژه سرم مورد تاکید قرار گرفته و ذخیره خوبی برای انواع سرم ها و داروهای مورد نیاز تهیه شده است و امید است که بتوانیم که بحث دارویی و موارد مورد نیاز را در موج ششم بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

برنامه ریزی برای تزریق رمدسیویر در موج ششم 
دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی استان خراسان رضوی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هم برای بیماران بستری موقت و هم بیماران بستری طولانی مدت در بیمارستانها تزریق رمدسیویر انجام می‌شود و یک سری مراکز درمان سرپایی نیز با رمدسیویر مشابه موج پنجم معرفی می‌شوند و مردم می‌توانند از طریق ارجاع که توسط پزشکان انجام می‌شود از این مراکز استفاده کنند و نیازی به مراجعه به بیمارستانها نداشته باشند.
انجیدنی افزود: نیاز به تزریق رمدسیویر به ویژه در ۲ گروه افرادی که واکسن نزده اند و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند وجود دارد و برای این افراد در درمان اولیه رمدسیویر به صورت سرپایی استفاده می‌شود و لیست مراکز تزریق رمدسیویر توسط معاونت درمان و کمیته درمان، اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
وی ادامه داد: کمیته اطلاع‌رسانی نیز از همه ظرفیت‌های اطلاع رسانی اعم از  صدا و سیما، رسانه های مکتوب، مجازی و استفاده از ظرفیت تبلیغات شهری برای اطلاع رسانی به مردم استفاده می‌ کند و در این راستا اطلاع‌رسانی در خصوص نظام ارجاع و مراکز درمانی سرپایی و بستری صورت می‌گیرد.  
دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی استان خراسان رضوی گفت:  تقویت سامانه ۱۹۱ برای راهنمایی و مشاوره بیماران و ارجاع  آنها به نزدیکترین مرکز درمانی و استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی برای مشاوره دادن به مردم، پیش‌بینی نیروی انسانی در صورت نیاز در موج ششم از دیگر تدابیر لازم اتخاذ شده است، 
انجیدنی افزود: مردم می‌توانند علاوه بر مراکز منتخب کرونا از درمانگاه‌های منتخب هم برای مراجعه اولیه و تست سریع کرونا استفاده کنند.
وی با بیان این که افراد واکسینه نشده و بیماران زمینه ای در معرض ابتلا به شکل وخیم بیماری قرار دارند و اگر فردی دارای علائم بیماری است به حساب سرماخوردگی نگذارد زیرا در شرایط موج اومیکرون باید بلافاصله خود را قرنطینه و برای پیگیری درمان به پزشک مراجعه کنند.

در حال حاضر حدود ۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

هم اکنون از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱  شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دیروز ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ ، ۴۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۱۳۲ هزار و ۴۲۴ تن رسید و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۹۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۲۰۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۱۷۹ نفر رسید.

تا کنون ۶۰ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۳۸۱ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۴۰ هزار و ۸۹ دُز دوم و ۱۶ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۷۸۲ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۱ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۲۵۲ دُز رسید.

در حال حاضر هفت شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 

"پاندمی کرونا" در سطح جهان، ۳۷۳ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۷۶۶ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۶۷۷ هزار و ۲۶۰ نفر را گرفته است. ۲۹۴ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۶۵۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۷۵ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۱۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۰۶ هزار و ۸۶۱ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد حذف شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون مشهد ویروس کرونا اومیکرون مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا استان خراسان رضوی شهرستان در وضعیت تزریق رمدسیویر قرارگاه مرکزی اطلاع رسانی ویروس کرونا علوم پزشکی موج ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع «کلیلاق » این شهرستان کشف کردند.

مهدی اله پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

وی اظهار کرد: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پلنگ ایرانی هم اکنون در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (red list) طبقه‌بندی شده و در کنار اردک سرسفید جزء گونه‌های در معرض خطر یا (ENDANGERED) به شمار می‌رود.

منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت جام قرار دارد.

حضور گونه های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی ازدرختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیلهای غنی درمنطقه است که محلی برای زیست ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به شمار می رود این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی واقع شده است.

کوه کلیلاق با ارتفاع ۲۹۴۲ متر از قلل مرتفع منطقه و بلدنترین نقطه منطقه شکار ممنوع کلیلاق به حساب می آید و در این منطقه درختچه های زیربار (زرک کوهی) به وفور قابل مشاهده است.

منطقه 'کلیلاق' از تنوع زیستی غنی برخوردار است به طوری که حیواناتی مانند قوچ و میش وحشی، کل و بز، پلنگ و کفتار و انواع پرندگان، خزندگان و حشرات گوناگون را می توان در این منطقه مشاهده کرد.

هم اکنون ۲۱ درصد مساحت معادل دو و نیم میلیون هکتار استان خراسان رضوی که ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع است در قالب ۴۲ منطقه تحت پوشش حفاظتی محیط زیست است.

در حال حاضر ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۷ گونه پرنده، دو گونه دو زیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در خراسان رضوی زیست می کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902094

دیگر خبرها

  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات