Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان با سه دستور کار برگزار شد، علی زینی وند در این جلسه تاکید کرد که برآوردی از نیاز استان کالاهای اساسی انجام شود و برنامه ریزی لازم برای تأمین کالاهای مورد نیاز به ویژه در ایام نوروز و ماه رمضان انجام شود.

زینی وند با اشاره به تلاطم بازار مرغ گفت: در این زمینه نیز باید با برنامه ریزی لازم زمینه تأمین این کالا در استان فراهم شود و کمبودی در این زمینه در ماههای آینده وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کمیته‌های ذیل ستاد استانی تنظیم بازار، آنالیز قیمت‌ها را دقیق انجام داده و با رعایت حال شهروندان، سود توزیع کننده و خرده فروشان نیز در نظر گرفته شود.

استاندار کرمان اظهار داشت: کالاهای اساسی باید در دسترس مردم قرار داشته باشد، کمبود گوشت سفید مورد نیاز از طریق مرغ منجمد رفع شود.

سازمان تعاون روستایی در خصوص تأمین میوه ویژه تنظیم بازار شب عید، گزارش اقدامات لازم و صورت گرفته را ارائه داد و تاکید شد تا جهت ذخیره‌سازی میوه مورد نیاز با سردخانه‌های موجود در استان قرارداد منعقد شود که در صورت تأمین میوه مورد نیاز توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی، مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

همچنین در ارتباط با بحث سهمیه‌های شکر و برنج تنظیم بازار مقرر شد، شکر موجود به صورت بسته‌بندی یک کیلویی به مصرف‌کننده عرضه شود و در این بین سهم شمال و جنوب استان براساس سرانه جمعیتی به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد است.

از دیگر مصوبات این جلسه در خصوص تأمین تخم‌مرغ نطفه‌دار توسط شرکت پشتیبانی امور دام بود که مقرر شد، تخم مرغ مورد نیاز واحد تولیدی مرغ ماهان در اختیار آن واحد قرار گیرد تا این واحد جوجه‌های یک روزه را در اختیار مرغداری‌های استان قرار دهد.

کد خبر 5413156

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان علی زینی وند کالاهای اساسی مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا دهه فجر بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیوع کرونا بارش برف خراسان رضوی مشهد واکسن کرونا قزوین برف و کولاک تنظیم بازار مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین