Web Analytics Made Easy - Statcounter

عسگرعلی جوانبخت گفت: در ایام دهه فجر ۱۴ پروژه آموزشی متشکل از ۸۰ کلاس درس در سطح استان قزوین افتتاح خواهد شد که با افتتاح این پروژه‌های آموزشی ۹ هزار و ۱۱۵ مترمربع به فضای آموزشی استان افزوده می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عسگرعلی جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ در مورد برنامه‌های اداره نوسازی استان در ایام دهه فجر اظهار کرد: در ایام دهه مبارک فجر ۱۴ پروژه آموزشی متشکل از ۸۰ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان در سطح استان قزوین افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پروژه‌‌های آموزشی که در ایام پیش رو به بهره‌برداری خواهد رسید شامل ۳ باب کارگاه ریخته گری هنرستان شهید چمران، مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک دانش، مدرسه ۱۲ کلاسه اتباع در اقبالیه، روستای امیرآباد کهن و مدرسه سه کلاسه روستای باورس است.
  مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین تصریح کرد: همچنین در دهه فجر شاهد افتتاح یک واحد آموزشی ۶ کلاسه در روستای سولیقان، مدرسه ۶ کلاسه روستای خونان، مدرسه ۷ کلاسه روستای لهارد، مدرسه ۳ کلاسه یریجان، یک واحد آموزشی در روستای شنبرک، مدرسه ۳ کلاسه یحیی آباد، ۳ کلاسه روستای وروق، مدرسه ۱۵ کلاسه در تاکستان و خوابگاه شبانه‌روزی در روستای دیال آباد خواهیم بود.
  وی در ادامه عنوان کرد: با افتتاح این ۱۴ پروژه آموزشی که بیشتر هم در مناطق محروم و کم برخوردار است نیز ۹ هزار و ۱۱۵ مترمربع به فضاهای آموزشی استان قزوین افزوده می‌شود.

یک سوم مدارس استان قزوین دو شیفت است
  جوانبخت با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه آموزشی گفت: در اوایل انقلاب به ازای هر کلاس درس ۵۰ مترمربع فضای جانبی برای دانش‌آموزان وجود داشت که این رقم اکنون به ۱۲۰ مترمربع رسیده است.
  وی بیان کرد: سال ۷۶ فعالیت برخی مدارس استان به صورت ۵ یا ۶ شیفته بود که با اقدامات عمرانی انجام شده هم اکنون فقط یک سوم مدارس دو شیفت است؛ به عبارتی یک هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی از سال ۷۶ تاکنون در استان قزوین ساخته شده است.
  این مسئول تصریح کرد: فضاهای جانبی احداث شده در واحدهای آموزشی نظیر سالن ورزشی، اتاق پرورشی، آزمایشگاه، نمازخانه و اتاق بهداشت طبق نشریه ۶۹۷ ساخته می‌شود؛ همچنین دو پروژه مدرسه سبز شامل مدرسه سبز ۲۰ کلاسه واقع در قزوین و ۱۲ کلاسه آبیک در حال عملیاتی شدن است.
  وی عنوان کرد: با انجام استانداردسازی گرمایشی مدارس، خوشبختانه هم اکنون مدارس با بخاری نفتی در استان قزوین وجود ندارد و همه مدارس مجهز به سیستم حرارت مرکزی بوده یا دارای بخاری هرمتیک است.

۱.۵ درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی است
  جوانبخت عنوان کرد: هم اکنون در سطح استان قزوین ۸۰۰ کلاس درس نیازمند استاندارد سازی سیستم گرمایشی است که با برنامه‌ریزی انجام شده طی سال‌های ‌۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این امر محقق خواهد شد به طوریکه تا دهه فجر سال آینده مدارس دارای بخاری گازی هم نخواهیم داشت.
  وی بیان کرد: اوایل انقلاب ۷۰ درصد مدارس سطح استان تخریبی بودند و اقدامات مربوط به تخریب و بازسازی مدارس از سال ۸۴ در استان شروع شده؛ اکنون این رقم به ۱.۵ درصد رسیده و ۵.۷ درصد مدارس نیز نیازمند مقاوم سازی است.
  مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به مشارکت ۳۵۰ خیر در امر مدرسه سازی گفت: ۳۰درصد مدارس استان با مشارکت خیرین ساخته شده و از ۳۶ پروژه آموزشی که امسال تحویل آموزش و پرورش استان داده می‌شود که ۲۵ پروژه با مشارکت خیرین احداث شده است.
  وی در پایان عنوان کرد: به لحاظ ریالی ۳۰ درصد مدارس استان قزوین با مشارکت خیرین بوده اما به لحاظ تعداد واحدهای آموزشی ۷۰ درصد مدارس با کمک خیرین ساخته می‌شود.
  انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مدارس استان قزوین کلاسه روستای پروژه آموزشی درصد مدارس سطح استان کلاس درس دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد

ایسنا/هرمزگان عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون در استان هرمزگان آغاز شد.

ظهر امروز هفتم اردیبهشت مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پر تردد سرخون را کلنگ‌زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ‌زنی گفت: هرمزگان در مجموع ۵۴ نقطه حادثه‌خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به‌منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولدسازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره‌برداری سریع از این پروژه تأکید و تصریح کرد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بناست ظرف مدت چهار ماه احداث شود و در هفته دولت سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد