Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@20:04:11 GMT

راه حل ساده برای پیشگیری از دیابت

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۷۴۸۷

راه حل ساده برای پیشگیری از دیابت

محققان در بررسی‌های اخیر دریافتند یک راه حل ساده برای پیشگیری از دیابت وجود دارد.

به گزارش مشرق، تحقیقات جدید نشان می دهد که درصد بالایی از موارد تازه تشخیص داده شده دیابت نوع ۲ با چاقی مرتبط است. سایر عوامل خطر برای ابتلا به دیابت نوع ۲ شامل سابقه خانوادگی و قومیت‌های خاص است.

به گفته کارشناسان، کاهش متوسط ​​وزن بدن، به اندازه ۵ درصد می‌تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروی از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و ورزش منظم می‌تواند به کاهش وزن بدن کمک کند.

تحقیقات اخیر، اهمیت کاهش وزن برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به خوبی نشان داده است؛ مطالعه‌ای که این هفته در مجله انجمن قلب آمریکا (JAHA) منتشر شد، نشان داد که چاقی یک عامل موثر در تعداد قابل توجهی از موارد دیابت نوع ۲ است.

سادیا اس. خان، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن در ایلینویز می‌گوید: برای هیچ کس تعجب آور نیست که چاقی یک عامل خطر مهم برای دیابت است؛ آنچه ما را شگفت زده کرد، میزان بار دیابت مربوط به چاقی بود. بین یک سوم تا نیمی از موارد جدید دیابت به چاقی نسبت داده شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت دیابت چاقی قلب ورزش سلامت اخبار سلامتی قند خون خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت دیابت نوع ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲