Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور نسبت به احتمال کولاک برف و سقوط بهمن هشدار داد و از افزایش سرعت وزش باد در غرب و جنوب غرب کشور همراه با گردوخاک انتقالی از مناطق جنوبی عراق خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی؛ تا بعدازظهر امروز، جوی پایداری جو در بیشتر مناطق کشور حاکم است، اما از بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور بارش‌‌ها در خوزستان شروع خواهد شد و به تدریج استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان و ارتفاعات غرب و جنوب اصفهان را فرا می‌گیرد که در مناطق سردسیر زاگرس مرکزی بارش‌ها به شکل برف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه فردا در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان اصفهان، فارس، ایلام، کرمانشاه کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، شمال بوشهر، یزد، خراسان شمالی ،خراسان رضوی خراسان جنوبی، شمال کرمان و ارتفاعات و دامنه‌های البرز ، در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان موجب بارش می‌شود که در ارتفاعات بارش به صورت برف پیش‌بینی شده است.   بیشترین فعالیت این سامانه در شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال غرب فارس و جنوب لرستان خواهد بود که با توجه به بارش برف همراه با افزایش سرعت وزش باد احتمال کولاک برف در این استان‌ها و مناطق کوهستانی البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و همچنین سقوط بهمن در مناطق کوهستانی البرز مرکزی وجود دارد.   سازمان هواشناسی در هشداری با اشاره به ورود سامانه بارشی و تشدید فعالیت آن، اعلام کرد که امروز و فردا روز لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، کولاک برف، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف گیر، افت فشار گاز و تاخیر و احتمال لغو پرواز دور از انتظار نیست.   روز چهارشنبه با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در شرق کشور در استان‌های خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و اواخر وقت این روز از کشور خارج خواهد شد.   روز پنجشنبه برای آسمان بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی شده است و اواخر وقت این روز سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود که روز جمعه گستره فعالیت این سامانه بارشی در شمال‌غرب و بخش‌هایی از غرب موجب بارش باران و در ارتفاعات برف خواهد شد.   فردا دمای هوا در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.   از فردا تا ظهر روز چهارشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد در غرب و جنوب غرب کشور همراه با خیزش گردوخاک انتقالی از مناطق جنوبی عراق، رخداد گردوخاک در برخی بخش‌های غرب و جنوب غرب را خواهیم داشت.   از فردا تا روز پنجشنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق، به ویژه در شرق استان کرمان موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.   خلیج فارس از اواخر فردا و روز چهارشنبه مواج است.   آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است و بیشترین و کمترین دمای پایتخت ۱۰ و ۳ درجه خواهد بود؛ البته از اواخر وقت امروز با توجه به ورود سامانه بارشی برای استان تهران، افزایش ابر و برای فردا در برخی ساعات بارش باران ، در نیمه شمالی بارش برف و در برخی مناطق همراه با مه و در ارتفاعات بارش برف، کولاک برف و مه آلود را خواهیم داشت. فردا همچنین کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه در استان تهران رخ خواهد داد.   تبریز و همدان امروز با کمینه دمای ۱۰- درجه سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.     انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: ورود سامانه بارشی غرب و جنوب کولاک برف خواهد شد پیش بینی جنوب غرب وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته

به گزارش همشهری آنلاین، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر افزایش ابر، وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است.

طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید به با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 848386 منبع: ایسنا برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي تهران

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا