Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد معظمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص وضعیت کرونایی استان، اظهار کرد: به لحاظ رنگبندی هنوز وضعیت قرمز نشده و در شرایط زرد و آبی هستیم؛ طالقان و فردیس آبی و بقیه شهرهای استان در وضعیت زرد هستند. 

وی با بیان اینکه بیماری به شکل زاویه قائمه و آسانسوری در البرز در حال افزایش است، افزود: این افزایش هم‌در تعداد بیماران بستری و هم در مراجعات سرپایی به مراکز درمانی استان مشهود است و کرونا به شکل آسانسوری در البرز در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند؛ هر کسی که علائم سرماخوردگی دارد، حتی در صورت منفی شدن تست کرونا، برای جلوگیری از شیوع بیماری در سایر افراد خانواده، باید قرنطینه ۵ روزه را رعایت کند.

وی مشکل کمبود واکسن استرازنکا در البرز را همانند سایر نقاط کشور تایید و اضافه کرد: افرادی که دو نوبت واکسن آسترازنکا دریافت کردند، می‌توانند به جای آن از واکسن‌های دیگری که در مراکز تجمیع واکسن ارائه می‌شود، استفاده کنند. 

معظمی در خصوص خطراتی که گفته شده واکسن آسترازنکا برای برخی افراد دارد، گفت: از ابتدا در کشورهای اروپایی و امریکا تزریق استرازنکا با چالش‌هایی مواجه بود و برخی عوارض را سازمان بهداشت جهانی گزارش کرد که بسبار ناچیز و قابل چشم پوشی است. افرادی که بالای ۵۰ سال هستند بدون شک می‌توانند این واکسن را تزریق کنند و زیر ۵۰ ساله‌ها در صورت نگرانی تزریق نکنند اما منعی برای تزریق آن وجود ندارد. 

وی در مورد بازگشایی مدارس ماهیت این ویروس انتشار در جمعیت است و تالارها، مدارس و سایر مراکز تجمعی اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنند و آن را جدی نگیرند، خطرناک است. توصیه من به عنوان پزشک این است که هر فردی باید مراقب خود باشد و اگر حضور در جمعی ممکن است برای هر فرد ایجاد خطر کند، عقل و علم حکم می‌کند در این جمع حضور پیدا نکند. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با تاکید بر رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی تا دو سه هفته آینده، گفت: یکی از نکات قابل توجه در مورد سویه اُمیکرون مدت زمان کوتاه آن است. اگر در سایر سویه‌ها زمان قرنطینه ۲۱ روز اعلام شده بود، در سویه جدید زمان قرنطینه ۵ روز اعلام شده که نشان می دهد زمان درگیری در پیک اخیر کمتر خواهد بود و امیدواریم یک ماهه این پیک فروکش کند.

وی در مورد بازگشایی مدارس و آسیب‌های ناشی از آن برای دانش آموزان و خانواده‌ها، اظهار تاسف کرد و افزود: تصمیم در خصوص بازگشایی مدارس از سیاست‌های کلی کشوری است. این موضوع در جلسات مختلف استان و ستاد کرونای کشوری مطرح شده و امیدواریم تصمیمات مناسبی در این خصوص گرفته شود.

معظمی گفت: به عنوان یک پزشک توصیه می کنم به محض بروز علائم، فرزندان خود را قرنطینه کنید و اگر علائمی دارند از رفتن آنها به مدرسه جلوگیری کنید و اگر برای حضور فرزندتان در مدرسه احساس خطر می‌کنید، اجازه ندهید به مدرسه بروند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا البرز امیکرون کرونا و مدرسه خبرگزاری فارس فارس نیوز کرج البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، چند توصیه مهم برای جلوگیری از برق گرفتگی در هوای بارانی: 


در شرایط بارانی، به دلیل مرطوب بودن زمین و همه اجسام نزدیک به شبکه‌های برق مانند درختان می‌توانند حالت رسانا (منتقل کننده برق) پیداکنند وموجب برق گرفتگی شوند.


بعضی مواقع که در اثر سقوط اجسام خارجی مانند شاخه‌های درختان بر روی شبکه، موجبات پارگی سیم و سقط آن برروی زمین رخ میدهد. درهر زمان و بخصوص در مواقع بارانی از همه شهروندان عزیز تقاضا دارد از محل فاصله گرفته و مانع نزدیک شدن دیگران به محل شده و بلافاصله موضوع و محل را به تلفن ۱۲۱ اتفاقات برق اطلاع دهند. اگر در خودرو و نزدیک به محل حادثه قرار دارید تا مراجعه همکاران برق و رفع نقص به هیچ وجه از خودرو پیاده نشده و از لمس نمودن بخش‌های فلزی خودرو خودداری نمایید.


در خصوص تعمیر لوازم برقی در فضای آزاد باید گفت:به منظور جلوگیری از برق گرفتگی، افراد درهوای بارانی که زمین مرطوب است، از تعمیر لوازم برقی در هوای آزاد خودداری نمایند و حتمآ تعمیرات وسایل برقی را به متخصص مربوط بسپارند .


هنگام رعد و برق در نقاط پست موقعیتی که قرار دارید پناه گرفته و به حالت نشسته دست و پای خود را جمع نموده و سر را رو با پایین نگه دارید. قرار گرفتن در بلندی‌ها و زیر درختان و پایه‌های برق در مواقع رعد و برق خطرات جانی در پی دارند.

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • مراقب نیش ها باشید!
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید