Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از اختصاص بودجه ویژه به مناطق و محلات کم‌برخوردار پایتخت در سال ۱۴۰۱ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ امیر شهرابی درباره اعتبار مناطق کم‌برخوردار پایتخت اظهار کرد: مدیریت شهری به محرومیت‌زدایی نگاه ویژه دارد و ارتقای کیفیت زندگی در محلات کم‌برخوردار پایتخت از اولویت‌های شهرداری تهران به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو در لایحه بودجه  سال 1401 لحاظ شده است و با رشد 186 درصدی اعتبار در 9 منطقه کم‌برخوردار شهر تهران، جهش چشمگیری داشته است.

وی با اعلام اتمام نشست‌های بررسی بودجه مناطق 22گانه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ،گفت: در این نشست‌ها هریک از شهرداران مناطق به صورت جداگانه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با حضور رئیس و نایب‌رئیس کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

شهرابی افزود: در این نشست‌های 22گانه، ضمن طرح مشکلات و چالش‌های هر منطقه، به بحث و تبادل نظر در خصوص  بودجه لازم برای پروژه‌های شاخص، پروژه‌های نیمه‌تمام، پروژه‌های جدید و پروژه‌های توسعه محله‌ای هر یک از مناطق، پرداخته شد.

وی، عدالت‌محوری را از رویکردهای مشترک شهرداری و شورای شهر در بودجه مناطق دانست و تأکید کرد: افزایش بودجه مناطق با دیدگاه عدالت‌محور و رسیدگی به محلات محروم و کم‌برخوردار و کاهش فاصله مناطق جنوب و شمال شهر درنظر گرفته شده است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به نحوه پیش‌بینی بودجه مناطق، گفت: در راستای جلب مشارکت شهروندان در اداره شهر، پروژه‌های پیش بینی شده بر اساس مطالبات و درخواست‌های شهروندان در قالب پیشنهاد نخبگان محلی در ردیف‌های بودجه گنجانده شده است.

به گفته شهرابی، در بودجه مناطق 22گانه پایتخت، پیش بینی لازم برای پروژه‌های مورد نیاز شهروندان بر اساس بازدید اعضای شورای شهر تهران (طرح رصد) و همچنین بازدید شهردار تهران (طرح قرار خدمت) از مناطق صورت گرفته است.

وی، از اختصاص اعتبار مناسب به پروژه‌های توسعه محله‌ای و پروژه‌های جدید در مناطق خبر داد و گفت: پروژه‌های توسعه محله‌ای در قالب مستمر و غیرمستمر درنظر گرفته شده تا به تحول در مناطق و بویژه محلات کم‌برخوردار منجر شود.

شهرابی خاطرنشان کرد: با اتمام رسیدگی به اعتبار مناطق، بودجه مناطق در قالب لایحه بودجه تنظیم شده و برای تصویب در صحن علنی شورای شهر ارائه خواهد شد.

بررسی لایحه بودجه شهرداری تهران در صحن شورا در اولویت است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران برنامه و بودجه شهرداری تهران کم برخوردار بودجه مناطق شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم

ایسنا/قم معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم از رشد ۵۸۳ درصدی بودجه سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

مهرداد توکلی‌مقدم با اشاره به عملکرد درآمدی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در این زمینه اداره کل درآمد شهرداری به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و سامانه جامع درآمد شهرداری قم راه‌اندازی شده است.  

وی افزود: پس از راه‌اندازی این سامانه، بخش اول کاربری آن در حوزه ثبت چک‌های شهرداری قم مورد استفاده قرار گرفت و مطالبات شهرداری قم به این واسطه شفاف و ثبت شد.

 معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ ما بودجه را با برنامه هشت هزار میلیاردی آغاز کردیم و با ظرفیت‌هایی که در طول سال ایجاد و روش‌هایی که پیش‌بینی شد توانستیم در پایان فصل سوم سال، پیشنهاد ۱۰ هزار میلیاردی بودجه را به شورا ارائه دهیم.

 توکلی‌مقدم با اشاره به تحقق ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری قم در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: این تحقق بیش از میزان متمم بودجه به دلیل ایجاد سازوکارهای درآمدی و فرایندهای تسهیل صدور پروانه اتفاق افتاد که در کنار تعامل با ادارات همکار، توانست در شرایط سخت اقتصادی به تحقق درآمدهای شهرداری قم کمک کند.

 وی به تحلیل ۱۰۴ هزار میلیارد ریالی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اشاره و اضافه کرد: از این مقدار ۵.۶ همت از طرف شهرداری مرکز و سرمایه‌گذاری‌هایی که سازمان سرمایه‌گذاری داشت تأمین‌شده است و ۳.۹ همت سهم مناطق هشت‌گانه است.  

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم، ۳۸ درصد از درآمد کل شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ را مرتبط با درآمد مناطق شهرداری دانست و گفت: از این میزان ۲۱۰۰ میلیارد تومان بابت کدها و جرایم ساختمانی است.  

توکلی‌مقدم با اشاره به رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم در سال ۱۴۰۲، افزود: در حوزه کمک دولت به پروژه‌های مشخص، تحقق ۴۷ درصدی درآمدها رخ‌داده است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار