Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدعارف امام جماعت انقلابی مسجد جامع هشتگرد بود، نام او در سه سند باقی مانده از ساواک آمده است، در جریان مبارزات ۵۷ ساواک گزارش کرد که او کاسبان را شورانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، تاریخ وقایعی را در خود نهفته دارد که واکاوی آن وقایع می تواند رهنمودی برای آینده باشد، در این میان رشادت ها و رادمردی های یک نسل چراغ راهنما و بلد راه نسل های امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انقلاب برگ زرینی از حرکت خودجوش مردم کرج دیروز و البرز امروز را در خود ثبت کرده است، حرکتی که یکی از اساسی ترین نقش ها را در پیشبرد انقلاب داشت، به مبارزات و قیام سال ۵۷ بر می گردیم.   حجت الاسلام محمدعارف فرزند محمود امام جماعت انقلابی مسجد جامع هشتگرد بود، نام او در سه سند باقی مانده از ساواک آمده است، در جریان مبارزات ۵۷ ساواک گزارش کرد که او کاسبان را شورانده است.   در گزارش ساواک آمده بود این امام جماعت به کاسبان هشتگرد اعلام کرده که عکس محمدرضا پهلوی را در مغازه های خود نگهداری نکنند، به دنبال این توصیه ۳ کاسب این شهر عکس شاه را پاره کردند.    از جمع ۳ نفره محمد معدنی، محمدعلی کرمی و فرخ پورمهران، معدنی تا سال ۹۶ در قید حیات بود، مامور ساواک به هشتگرد آمده بود تا اقدامات حجت الاسلام عارف را تحت نظر داشته باشد.      نمونه ای از اعلامیه های پخش شده در ساوجبلاغ    این مامور در گزارش خود آورده بود که "امام جماعت هشتگرد به جای گفتارهای مذهبی با شعارهای ضد میهنی مردم را به تظاهرات برانگیخته و به مقام شامخ سلطنت اهانت می کند که از بیان آن شرم دارم".    به گفته مامور ساواک حجت الاسلام عارف مکررا با تکان دادن هر دو دست خود کلمه مرگ بر شاه را به زبان آورده و جوانان محل را تحت تاثیر افکار خود قرار می داد و تشویق به نوشتن شعار می کرد.    امام جماعت هشتگرد ۲ مرتبه به ساواک احضار شده بود اما این مسئله هیچ تاثیری در عملکرد وی نداشت، ساواک در سال ۵۷ به شفافیت در موضع گیری های سیاسی حجت الاسلام عارف اشاره کرد.    بر اساس اعلام ساواک آن زمان امام جماعت هشتگرد با همراهی فردی به نام پوریان که از دبیران آموزش و پرورش بود علاوه بر جلسات شبانه اعلامیه در محلات پخش می کرد و به مبارزه می پرداخت.    محمد عارف ۳۰ آبان سال ۹۳در تهران درگذشت و در قطعه ۳۱۹ آرامستان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.        انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام عارف امام جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 حجت‌الاسلام دهقان امام جمعه شهر بلوک جیرفت روز گذشته در سانحه تصادف جان باخت. لحظات این تصادف که با خروج یک خودرو از فرعی به اتوبان و وقوع برخورد شدید رخ داد را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت
  • یهودیان پرچم اسرائیل را وسط آمریکا پاره کردند+ فیلم
  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس