Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حقوقی گمرک گفت: پیشنهاد گمرک این است که یک کارگروهی در سطح معاونت حقوقی ایجاد شود و بخشنامه‌ها قبل از ابلاغ با حضور خود تولیدکنندگان بررسی و سپس ابلاغ شود.

به گزارش قدس آنلاین، وحید خدرویسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص گلایه ایشان از صدور بیش از ۱۵۰۰ بخشنامه مختلف گمرک، اظهار کرد: روز گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مشکل صدور بخشنامه‌های متعدد گفتند: «از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰، ۱۵۰۰ بخشنامه فقط درباره مسائل گمرکی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان اقتصادی به کدام یک عمل کنند؟ اصلاً فرصت هست همه را بخوانند؟»

وی با اشاره به تکثر بخشنامه های صادر شده از سوی دستگاه های دخیل در امر تجارت خارجی، گفت: باید تاکید داشت که گمرک به عنوان مجری سیاست‌های اقتصادی دولت عملا اجرا کننده بخشنامه‌هایی است که از سوی دیگر دستگاه ها صادر می‌شود، دستگاه‌های مختلف از بانک مرکزی، وزارت کشور و جهاد کشاورزی تا وزارت  بهداشت و وزارت صمت و غیره بخشنامه های مختلفی را در امر تجارت خارجی صادر می‌کنند که بعضا ممکن است تناقضاتی هم در آنها ایجاد شود. 

مدیرکل حقوقی گمرک ادامه داد: اما گمرک تنها مجری این بخشنامه های مختلف و متعدد است. در راستای فرمایشات رهبر انقلاب باید تصمیمی اتخاذ بشود که بخشنامه‌ها به صورتی باشد که  خدمت گیرندگان فرصت بررسی آنها را داشته و از طرف دیگر قابلیت اجرا نیز وجود داشته باشد. 

وی اظهار کرد: پیشنهاد گمرک این است که یک کارگروهی در سطح معاونت حقوقی ریاست جمهوری با حضور دستگاه های دولتی مرتبط ایجاد شود و این بخشنامه‌ها قبل از ابلاغ با حضور خود تولیدکنندگان در سلسله جلساتی بررسی و سپس ابلاغ شود.

گفتنی است؛ اخیرا دیوان محاسبات کشور طی گزارشی در خرداد امسال تاکید کرد؛ صدور بخشنامه‌های متعدد بدون آگاهی فعالان اقتصادی از مشکلات مزمن بخش تولید است.

گزارش دیوان محاسبات کشور حاکی از آن است که فعالان اقتصادی و کنشگران عرصه کسب و کار و سرمایه گذاران با بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعددی درخصوص این قانون روبه رو هستند.

بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی، سازمان توسعه تجارت، وزارت صمت و سازمان تامین اجتماعی از شاخص‌ترین دستگاه‌های اجرایی هستند که بیشترین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی را بدون هیچ پیش آگهی صادر کرده اند.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بخشنامه های گمرکی بخشنامه ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم

همزمان با برگزاری تجمعات گسترده در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب دانشجویان توسط نیرو‌های امنیتی نشستی با موضوع واکنش دانشگاهیان آمریکا به وضعیت مردم فلسطین از منظر حقوق بشر در دانشگاه قم برگزار شد.

محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد