Web Analytics Made Easy - Statcounter

نام جنوب استان کرمان را که می شنویم ناخودآگاه محرومیت در ذهنمان تداعی می شود که جای خالی زیر ساخت های مناسب در این مناطق به خوبی پر نشده است. حال در روزهای پس از وقوع سیل در این مناطق، مردم شهرستان های جنوبی استان کرمان به دلیل کمبود بنزین برای جابه جایی و گاهی در دسترس نبودن سیلندر گاز برای تأمین گرمایش منزل و محل کار خود گلایه مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ نام جنوب استان کرمان را که می شنویم ناخودآگاه محرومیت در ذهنمان تداعی می شود. جای خالی زیر ساخت های مناسب در این مناطق به خوبی پر نشده است به گونه ای که با وقوع رخ دادهای طبیعی همچون سیل شاهد از بین رفت عرصه های مختلف این مناطق هستیم.

سرگردانی مردم با کمبود بنزین/ وقتی قیمت بالای سلیندر گاز، مردم را مجبور به استفاده از چوب و آتش می کند

حال در روزهای سرد زمستان، مردم شهرستان های جنوبی استان کرمان به دلیل کمبود بنزین برای جابه جایی و گاهی در دسترس نبودن سیلندر گاز برای تأمین گرمایش منزل و محل کار خود گلایه مند هستند.

علی سابقی از اهالی منطقه جازموریان در گفتگو با خبرنگار ما؛ با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات بزرگ این منطقه تهیه بنزین و مسئله دیگر تأمین گاز است، گفت: زمانی که بنزین کم باشد، مردم سرگردان هستند و برخی در این شرایط هر لیتر بنزین را  15 هزار تومان به فروش می رسانند.

وی در خصوص مسائل و مشکلات تأمین گاز بیان کرد: مردم مجبور به خرید سلیندر گاز با قیمت بالا هستند و در برخی مواقع که نمی توانند با چوب آتش روشن می کنند تا بتوانند غذای خود را درست کنند.

با سردی هوا، مصرف گاز مایع افزایش پیدا می کند

یکی از شهروندان شهرستان منوجان در این باره به خبرنگار ما اظهار کرد: سیلندر گاز هفته قبل به دلیل سردی هوا و مصرف زیاد مردم کم بود؛ اما در حال حاضر شرایط خوب است.

یکی دیگر از شهروندان شهرستان کهنوج در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: دو روز گذشته در سطح شهر شاهد صف های طولانی در جایگاه های بنزین بودیم اما در حال حاضر این مسئله مرتفع شده است.


سید باقر نورالدینی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه در حال حاضر مشکل خاصی در زمینه توزیع بنزین نداریم، گفت: چناچه موردی در این خصوص وجود دارد، عنوان شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

نورالدینی: در تمامی جایگاه های استان بنزین وجود دارد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان ادامه داد: همه جایگاه ها در سطح استان بنزین دارند و روزانه سهمیه نواحی ارسال می شود و تعداد جایگاه در سطح استان زیاد است و در هر شهرستان دو الی سه جایگاه وجود دارد.

وی بیان کرد: تنها در شهرستان فاریاب دو جایگاه داریم که یک جایگاه توسط بهره بردار در حال جا به جایی است و جایگاه دیگر به طور مستمر، فعال است و ظرفیت ذخیره سازی آن افزایش داده می شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: بقیه شهرستان ها از نظر تعداد جایگاه، وضعیت مناسبی دارند و سوخت آنها به طور مرتب و منظم ارسال می شود.

برخی از مردم گازکشی منزل خود را انجام نداده اند

نورالدینی اظهار کرد: از نظر تأمین بنزین به جز چند روز ابتدایی پس از وقوع سیل که محورهایی مسدود و مقداری با کمبود بنزین مواجه شدند، مشکلی وجود ندارد و البته قبل از وقوع سیل ظرفیت تمام جایگاه های سوخت را تکمیل کرده بودیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان افزود: بازگشایی برخی از محورهای مسدود شده، زمان بر شد و مشکلاتی را به وجود آورد؛ اما هم اکنون سوخت به صورت روان در مناطق جنوب و جنوب شرق استان تأمین می شود.

وی اظهار کرد: گاز مایع با استفاده از بستر الکترونیکی و کارت بانکی توزیع می شود و تمامی متقاضیان گاز مایع و کسانی که از نعمت گاز طبیعی برخودار نیستند باید از این طریق اقدام کنند؛ شرکت گاز، گاز رسانی را انجام داده و علمک ها را به درب منازل رسانده است؛ اما برخی بنا به دلایلی گاز کشی داخل منزل و مجموعه خود را انجام نداده اند در حالی که این کار باید انجام شود.

متقاضیان گاز مایع، در سامانه صدف باید درخواست خود را ثبت کنند

این مقام مسئول با بیان اینکه خانوارها و متقاضیان گاز مایع، در سامانه صدف باید درخواست خود را ثبت کنند و از این طریق به آنها گاز مایع تخصیص داده می شود، عنوان کرد: نظارت بر توزیع عاملین گاز مایع که زیر نظر شرکت ها هستند، به عهده اداره صمت است که اگر کمبود و گران فروشی وجود دارد برطرف شود.

نورالدینی بیان کرد: اخیرا چندین عامل توزیع که در زمینه قیمت ها موارد را رعایت نمی کردند به اداره صمت و تعزیرات حکومتی معرفی شده اند و گفتنی است قیمت کپسول مایع که توسط سازمان حمایت از مصرف کننده مشخص شده برای هر کپسول یازده کیلویی، 16 هزار و 700 تومان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان خاطر نشان کرد: ما هر یکشنبه جلسه ای را به منظور توزیع گاز مایع در سطح استان در شرکت ملی فرآورده های نفتی با حضور اداره کل صمت، شرکت ها و دستگاه های دیگر برگزار می کنیم و تذکرات لازم در این زمینه داده می شود و اگر موردی نیز گزارش شود، صورت جلسه کرده و برخورد می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرآورده های نفتی کمبود بنزین استان کرمان جایگاه ها شرکت ملی گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد

سرهنگ محسن جمال‌زاده عصر ۱۰ اردیبهشت در نشست خبری با تشریح برنامه‌های حضور شهید گمنام در رفسنجان و انار اظهار کرد: پیکر مطهر شهید گمنام پس از حضور در یادواره شهدای انار و مراسم دعای ندبه کوهبنان، عصر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد.

وی افزود: اولین مکان حضور پیکر مطهر به میزبانی هیأت دانش‌آموزی دختران حاج قاسم در محل حسینیه شهید زینلی رفسنجان است و یادواره‌های شهدای لطف‌آباد انار و شهر کشکوییه نیز عصر همان روز به عطر شهدا عطرآگین می‌شود.

دبیر ستاد استقبال از شهید گمنام در رفسنجان بیان کرد: تجمع هیئت‌های مذهبی در محل امامزاده سید غریب رفسنجان به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، یادواره شهدای عیش آباد و مراسم عزای امام صادق علیه‌السلام در روستای داوران نیز جمعه شب میزبان پیکر مطهر شهید گمنام خواهند بود.

جمال‌زاده بیان کرد: پیکر مطهر شهید جمعه‌شب در محل حسینیه نخل قرار دارد و در این مکان ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی توسط هیأت کربلا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: صبح روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه مردم شهیدپرور خطه نوق در مسیر کاروان صادقیه و امامزاده سید جلال الدین اشرف پذیرای پیکر مطهر خواهند بود.

جمال‌زاده یادآور شد، مراسم تشییع پیکر شهید گمنام عصر روز شنبه از ساعت ۱۵ از محل میدان شهید سلیمانی به سمت میدان ابراهیم برگزار و پیکر مطهر در جوار حسینیه نخل به خاک سپرده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • (ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است
  • وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • کشف دپوی ۲۵۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در جاسک
  • استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در تهران
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد