Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،‌ «رحیم زارع» در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ به خبرنگاران گفت: براساس مصوبه این کمیسیون وزارت نفت مکلف شد تا از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط و از محل سهم ۱۴.۵ درصد این شرکت تا میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام گازرسانی به روستاها، تداوم گازرسانی با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان و استان‌های نفت‌خیز و گازخیز مناطق سردسیر استان‍‌‍‌های رویشی زاگرس، مناطقی که از لحاظ گازرسانی شهری و روستایی پایین‌تر از متوسط کشور هستند و همچنین روستاهای واقع در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور حداقل ۴ برابر سرانه اقدامات لازم را به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ افزود:‌ دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص تأمین قیر رایگان بود که با موافقت اعضا، وزارت نفت مکلف شد تا معادل ۱۵۰ هزار میلیارد ریال نفت خام مازاد بر سقف منابع جزء (۱) بند (ب) تبصره (۱) را به‌صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه‌ها قرار دهد تا براساس تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور، مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) با اولویت مناطق محروم تحویل دستگاه‌های اجرایی شود.

وی درباره سهمیه تعیین شده برای دستگاه‌های اجرایی در خصوص قیر رایگان توضیح داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها ۲۰ درصد، وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت راه‌های فرعی و روستایی و روکش آسفالت شبکه راه‌های اصلی، فرعی، معابر محلات هدف بازآفرینی شهری و طرح‌های مسکن مهر، مسکن ملی و جاده‌های عشایری ۴۸ درصد، وزارت آموزش و پرورش برای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور برای نوسازی مدارس ۶ درصد، وزارت کشور برای آسفالت معابر شهرها از طریق سازمان ذی‌ربط ۱۷ درصد، بسیج سازندگی برای آسفالت راه‌های بین مزارع، پاسگاه‌ها و پایگاه‌ها ۶ درصد، نیروهای مسلح (ارتش) ۲ درصد در نظر گرفته شد.

زارع خاطرنشان کرد: همچنین وزارت نفت مجاز شد تا از طریق شرکت دولتی ذیربط خود نسبت به احداث پتروپالایشگاه نفت سنگین به ظرفیت ۳۰۰  هزار بشکه در روز از محل منابع داخلی با مشارکت بخش غیردولتی، تأمین مالی خارجی (فاینانس یا تحویل نفت خام به پیمانکاران) اقدام کند.

برچسب‌ها وزارت نفت وزارت کشور وزارت راه و شهرسازی بنياد مسكن انقلاب اسلامی تهران وزارت آموزش و پرورش زاگرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت نفت وزارت کشور وزارت راه و شهرسازی وزارت نفت وزارت کشور وزارت راه و شهرسازی بنياد مسكن انقلاب اسلامی تهران وزارت آموزش و پرورش زاگرس برای آسفالت وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 748129

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها