Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش ایرنا،وزارت کشور طالبان روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اضافه  کرد طالبان پس از  اعلام عفو عمومی هیچ فردی را نکشته است و  برخی از ترورهایی که در این  مدت صورت  گفته براساس دشمنی های شخصی بوده که به طور جدی  پیگیری می شود.

طالبان از سازمان ملل متحد حواسته است که براساس گزارش های مغرضانه قضاوت نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرد که طالبان افغانستان از زمان به دست گرفتن قدرت در این کشور بیش از ۱۰۰ تن از مقامات سابق را کشته است.

" آنتونیو گوترش"، دبیرکل سازمان ملل در این گزارش که به شورای امنیت ارائه کرد عنوان داشت، "طالبان ده‌ها مقام سابق، نیروهای امنیتی و افرادی را که با واحد نظامی بین المللی همکاری می‌کردند، کشته‌اند."

در این گزارش آمده است: "با وجود اعلام عفو عمومی برای اعضای دولت سابق و نیروهای امنیتی آن و کسانی که با نیروهای نظامی بین‌المللی کار می‌کردند، هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) همچنان گزارش‌های موثقی از قتل، آدم‌ربایی اجباری و سایر تخلفات دریافت می‌کند. 

گوترش خاطرنشان کرد: از ۱۵ اوت تاکنون، بیش از ۱۰۰ مورد گزارش از این قتل‌ها به دست نمایندگی سازمان ملل رسیده است که سازمان ملل آن را "معتبر" می‌داند.

در ادامه این گزارش آمده است: هیات سازمان ملل گزارش‌های موثقی از کشتار غیرقانونی ده ها نفر مظنون به ارتباط با سازمان تروریستی داعش دریافت کرده است

برچسب‌ها کابل طالبان تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کابل طالبان تحولات افغانستان کابل طالبان تحولات افغانستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

حکومت طالبان اعلام کرد سخنگوی وزارت خارجه در راس هیئتی به دعوت سازمان همکاری اسلامی در پانزدهمین اجلاس سران این سازمان شرکت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است.

پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی روز گذشته در پایتخت گامبیا شروع شد.

بلخی افزود هیئت همراه علاوه بر شرکت در اجلاس عمومی سازمان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیاترافیک نشست‌ها؛ افغانستان محور نشست‌‌های آتی سازمان همکاری اسلامی در کامرون و گامبیاگفتگوی نمایندگان ازبکستان و سازمان همکاری اسلامی درباره وضعیت افغانستان

پیش از این نیز «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با ضروری دانستن حضور نمایندگان هیئت حاکمه افغانستان در نشست‌های بین‌المللی درباره این کشور گفته بود برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موقف امارت اسلامی، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

شاهین گفته بود: شرکت هیئت امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی خیلی مهم است تا از یک طرف واقعیت‌های عینی و نیازمندی‌های افغانستان ارائه شود و از طرف دیگر موضع امارت اسلامی افغانستان را در برابر مسائل و حل آن روشن سازند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان