Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از ادامه بررسی طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی در نشست اخیر این کمیسیون خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی   در جلسه علنی روز چهارشنبه 3 دی قوه مقننه اعلام وصول  شد که در حال حاضر در دستورکار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار دارد و کلیات آن در جلسه روز(یکشنبه هشتم خرداد ماه) به تصویب اعضا رسید و جزئیات طرح جهت رسیدگی به کارگروه مربوطه ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا بررسی کارگروه بر روی جزئیات آن به اتمام رسیده و اعضای کمیسیون در حال ارزیابی جزئیات طرح مذکور در صحن کمیسیون هستند و برخی از مفاد آن را نیز به تصویب رسانده‌اند.

سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت‌‌وگو با تسنیم در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس‌از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی ، بیان کرد: در جلسه اخیر کمیسیون ماده 5 طرح مذکور بررسی شد که براساس آن هیاتی متشکل از سه قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه به صورت مستمر تشکیل جلسه و شرح وظایفی را برای اجرای قانون انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: احتمالا بررسی این طرح در جلسه بعدی کمیسیون به اتمام می‌رسد و طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.

متن طرح به شرح زیر است:

عنوان طرح:ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی
ماده 1:
مدیرانی شامل این طرح می شوند که در آئین نامه ذیل اصل 142 قانون اساسی یا همان آیین نامه ثبت اموال مسئولین اسامی آنها ذکر شده است.
ماده 2:
بازه زمانی انجام این طرح در یک سال آخر مسئولیت اشخاص حقوقی و 3 سال بعد از اتمام مسئولیت وی می باشد.
ماده 3:
طبق این طرح افرادی که شامل ماده 1 می باشند، باید ضمن شفاف سازی و ثبت اموال خود در سامانه ثنا قوه قضاییه، از هر گونه فروش و خروج اموال خود از کشور خودداری کنند.
ماده 4:
خروج شخص مسئول منوط به اجازه نهادهای نظارتی و امنیتی یعنی قوه قضاییه ، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و 3اطلاعات نیروی انتظامی می باشد.
تبصره: در صورت ضرورت برای خروج از کشور، شخص باید با هماهنگی کامل و اجازه کتبی از نهاد های نظارتی و روشن بودن اهداف سفر و تاریخ رفت و برگشت، سفر مذکور را انجام داده تا بعد از پایان مدت ممنوعیت خروج از کشور و رسیدگی به اموال آنها، از موضوع این طرح خارج شود.
ماده 5:
اموالی که در این طرح باید مورد بررسی قرار گیرند شامل همان اموالی است که آیین نامه ذیل ماده 142 قانون اساسی یا همان آیین نامه ثبت اموال مسئولین هست، میباشد.
ماده 6:
اولویت اجرای این طرح با افرادی است که دارای 2 تابعیت می باشند یا افرادی که خویشاوندان نزدیک آنها در خارج از کشور به سر می‌برند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ممنوعیت خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان درویشعلی حسن زاده در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار گلستان گفت: در این جلسه، آخرین وضعیت جوجه ریزی در مرغداریهای استان و تامین گوشت سفید شهروندان بررسی شد.
حسن زاده افزود: در این جلسه همچنین وضعیت تامین گوشت قرمز استان بررسی و مقرر شد برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان تامین و توزیع گوشت منجمد پیگیری شود.
وی تاکید کرد : در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم ،جو و کلزا از طرف جهاد کشاورزی ، اداره غله و تعاون روستایی از موارد دیگر طرح شده در این جلسه بود .
حسن زاده گفت : با توجه به آغاز فصل برداشت سیب زمینی در استان مسائل مرتبط با برداشت و حمل نقل این محصول به سایر نقاط کشور نیز از دیگر موارد بررسی شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق