Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران گفت: غرفه استان در این رویداد حدود ٢٢١ مترمربع است و با تیمی ٨٠ نفری متشکل از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی و فعالان صنعت گردشگری استان در این دوره شرکت کردیم تا جاذبه‌های گلستان را معرفی کنیم.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: دو شهر و ۴ روستای ملی صنایع دستی را به بازدید کنندگان معرفی می‌کنیم و شهرداری های گرگان، علی آباد، و بندر گز، گنبد در این نمایشگاه ما را همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی مقاصد جدید گردشگری گلستان

فرمانی خاطرنشان کرد: در استان گلستان، گنبد شهر ملی فرش ترکمن و علی آباد شهر ملی نوار دوزی کتولی ثبت شده‌اند، همچنین روستای زیارت در جاجیم بافی، شاه کو در سیاه دوزی، تنگلی در سوزن‌دوزی ترکمن و سیاه رودبار در سوزن‌دوزی، چهار روستای استان هستند که در فهرست ملی ثبت شده‌اند و می‌تواند مقصد گردشگری هنری علاقه‌مندان باشند.

فرمانی گفت: برج قابوس از آثار میراث فرهنگی ثبت جهانی ایران است که نماد آن در غرفه گلستان طراحی شده همچنین دیوار دفاعی گرگان به عنوان دومین دیوار طولانی (بعد از دیوار چین) از جاذبه های فرهنگی باستانی گلستان است که در غرفه به علاقه‌مندان معرفی می‌شود.

وی توضیح داد: در این دوره از فناوری‌های نوین مانند عینک وی ای آر برای معرفی آثار و جاذبه های استان گلستان استفاده کردیم که با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شده است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: برای پذیرایی گردشگران و هموطنان برای سفر نوروزی به استان گلستان آماده‌ایم، البته امیدوارم شرایط کرونا بهبود یابد و محدودیت های کرونایی اجازه بدهد مردم خوبمان در آغاز سال جدید به استان گلستان سفر کنند.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران صبح روز شنبه - نهم بهمن ۱۴۰۰- با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیران و مسئولان این وزارتخانه و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه از امروز تا سه‌شنبه - ۱۲ بهمن - به مدت ۴ روز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

در مدت برگزاری این رویداد در بخش گردشگری نشست‌های متنوع، پنل‌ها، کارگاه‌ها و میزگردهای تخصصی با حضور اساتید و فعالان این حوزه برگزار می شود. فضایی مجزا هم برای مذاکرات B to B به صورت مجازی و حضوری برای فعالان و متخصصان صنعت گردشگری در نظر گرفته شده است.

همچنین در بخش صنایع‌دستی علاوه بر معرفی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی ملی و جهانی، بخشی برای نمایش آثار هنری اساتید و نام‌آوران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اختصاص داده شده است. در این نمایشگاه به منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان‌های کمتر برخوردار، غرفه‌های رایگان به هنرمندان ١٢ استان، اختصاص یافته است.

برچسب‌ها استان گلستان نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران بندرگز گرگان علی آباد علی اباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران بندرگز استان گلستان نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران بندرگز گرگان علی آباد علی اباد گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمد اسماعیل زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در سال گذشته نیز برخی پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود:  ساخت پارک‌های محلی، احداث میدان «نماز» و یادمان شهید گمنام، اصلاح هندسی برخی معابر، لکه‌گیری و آسفالت و بهسازی شماری از مسیرها از جمله این طرح‌هاست.
شهردار محمدآباد تصریح کرد:بهره برداری از پارک کوهستانی، اصلاح و تعبیه روشنایی میدان ورودی شهر از سمت اصفهان، احداث میدان خروجی شهر به سمت شهرضا و تکمیل آزادسازی برخی خیابان‌ها از جمله دیگر پروژه‌های مورد اشاره محسوب می‌شود. 
وی اضافه کرد: مرمت آثار تاریخی و گردشگری، تکمیل پد(محل استقرار و پرواز) بالگرد و تکمیل استخر ذخیره آب‌های سطحی از جمله پروژه‌هایی دیگری است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 
اسماعیل زاده با بیان اینکه سومین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و مشاغل خانگی را در ارگ تاریخی این شهر افتتاح کردیم، گفت: بالغ بر ۳۰ غرفه از برخی شهرهای استان‌ اصفهان و مناطق دیگر مانند آذربایجان شرقی و کرمان در این نمایشگاه حضور دارند. 
وی با اشاره به اینکه گردشگری از جمله مباحث با اهمیت این خطه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم زیرساخت‌های مرتبط با این صنعت را ارتقا بخشیم می‌توانیم محمدآباد را به خطه‌ای مسافرپذیر تبدیل کنیم. 
اسماعیل‌زاده گفت: نمایشگاه نامبرده از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته است و امیدواریم این روند رو به رشد در سال‌های آینده نیز تداوم یابد. 
وی اضافه کرد: شهر محمدآباد و به طور کلی شهرستان جرقویه از منابع طبیعی و محیط زیست زیبا و بکر سود می‌برد و بی‌شک گردشگری طبیعی بویژه با توجه به مجاورت آن با پارک ملی کلاه قاضی قابلیت پیشرفت دارد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است