Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرید سپری  رییس  سازمان جهاد کشاورزی کردستان پیش از ظهر امروز در سی‌وششمین  جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان در سنندج اظهار کرد: این نشست با هدف اصلاح و تعدیل فیمت مرغ استان، توقف طرح رصد هوشمند مرغ، بسته‌بندی توزیع شکر تنظیم بازار با توجه به نوسان جدید قیمتی و تامین شکر مورد نیاز اتحادیه زنبورداران برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: در دی ماه بالغ بر 135 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور صورت گرفته که در استان کردستان نیز پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 46 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شود.

وی افزود: تاکنون 40 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام گرفته که این آمار نشان از فراوانی تولیدو تثبیت قیمت در استان دارد و هرگونه خبر در خصوص کاهش تولید یا کمبود آن چیزی جز تشویش اذهان عمومی نیست.

سپری با اشاره به استفاده از سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های  مختلف در امر توزیع کالا چه در تعاون روستائی  و چه در شبکه دامپزشکی و مجموعه مباحث قرنطینه در زمینه تولید مرغ اظهار کرد: با همکاری سازمان تعاون روستائی و ادارات متولی و تعاونی مرغداران در صدد راه‌اندازی اپلیکیشنی هستیم که به عنوان یک سامانه هوشمند از درب مرغداری تا واحد صنفی  توانائی رصد و پایش توزیع مرغ تولیدی  را داشته باشد. 

تولید 95 هزار تن مرغ گوشتی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: در استان کردستان سالیانه 95 هزار تن مرغ گوشتی تولید می‌شود که از این مقدار 50 هزار تن در داخل استان مصرف و 45 هزار تن آن که مازاد مصرف است به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

سپری اظهار کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی، شبکه دامپزشکی ضمن ارایه آمار دقیق میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری و میزان تحویل مرغ تولیدی می‌توانند بصورت دقیق رصد و پایش واحدها را در دستور کار قرار دهند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص طرح رصد هوشمند مرغ افزود: سامانه جامع تجارت بمنظور رصد مرغ از کشتارگاه تا  محل عرضه  تهیه شده است. 

وی در مورد تهیه و توزیع شکر تنظیم بازار برای مصرف خانوارها هم گفت: براساس دستور ستاد تنظیم بازار هرگونه توزیع شکر تنظیم بازار بصورت فله‌ای  ممنوع است.

سپری اظهار داشت:  شکر باید بصورت بسته بندی نایلونی در بسته‌های 1 و 3 کیلویی بر اساس آنالیز قیمت ارائه و  بر اساس قیمت مصوب توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن اعلام این مطلب که امسال دمای هوا در زمستان سردتر از حد انتظار بود اظهار داشت:  صنعت زنبورداری صنعت ظریفی است و حمایت‌های لازمه را می‌طلبد و زنبورداران استان برای تغذیه و زمستان گذرانی نیاز به مقدار بیشتری شکر جهت تغذیه کندوهای خود دارند که در اسرع وقت شکر مورد نیاز تهیه و در اختیار زنبورداران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات مرغ تولید مرغ سامانه رصد تولید سپری جهاد کشاورزی کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تنظیم بازار جوجه ریزی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و باهدف ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.
سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد .
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان بررسی شد که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود دو هزار گلخانه خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه‌های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می‌شوند.

دیگر خبرها

  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه