Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه سازمان بهزیستی کشور،  علی‌اصغر کاظمی در زمینه‌ پیگیری حقوق انجمن‌ها و افراد دارای معلولیت، افزود: در نشستی که با ریاست جمهوری داشتیم صحبت‌های بسیار خوبی از جانب تشکل‌های معلولین مطرح شد و چندین مصوبه در راستای اجرایی کردن قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به تصویب جلسه رسید که توسط مسئولین پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از پیگیری وزیر رفاه در این زمینه خبر داد و گفت: جلسه‌ای که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انجمن‌های معلولین داشتند نیز مفید بود و وزیر شخصا قول پیگیری مطالبات را داد و پیامد آن با دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مکاتباتی صورت گرفت.

کاظمی با اشاره به تشکیل اولین جلسه کمیته نظارت و هماهنگی ستاد مناسب‌سازی کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور در سال جاری، گفت: در این جلسه معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس جلسه، از دستگاه‌هایی که مسؤولان آنها پیگیر امور معلولین نیستند انتقاد کرد.  مقرر شد که این جلسه تجدید شود و قبل از جلسه‌ آتی که در اواخر بهمن‌ماه خواهد بود وضعیت عملکرد دستگاه‌های اجرایی در رابطه با قانون حمایت از حقوق معلولین مشخص و به جلسه ارائه شود تا تصمیم مقتضی گرفته شود.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: در پی این نشست، جلسه‌ای با حضور مدیران ۳۴ دستگاه اجرایی در سازمان بهزیستی برگزار شد که درخواست عملکرد از آنها را داشتیم و اولین بار بود در مقام پرسشگر از آنها درخواست عملکردشان در این حوزه را داشتیم.  موارد مطرح شده در این جلسه شامل بازنشستگی پیش از موعد معلولین با ۲ تا ۶ سال ارفاق، بحث درمان و پوشش بیمه تکمیلی هزینه‌های درمان معلولین، مناسب‌سازی، استخدام سه درصد و موارد دیگری از قانون حمایت بود که بحث‌های زیادی شد و پیگیری‌های خوبی نیز در دست انجام است.

کاظمی گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با بیمه سلامت داشتیم که ۱۰۰  میلیارد تومان اعتبار باید تخصیص داده می‌شد که به خاطر عدم پیگیری فقط ۱۰۰ میلیون آن جذب شد. علاوه بر این دنبال بیمه‌ تکمیلی برای معلولین هستیم که با نهادهای بیمه‌ای دیگر تفاهماتی داشته باشیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین درباره بکارگیری مشاور معلولین در دستگاه‌های مختلف اجرایی گفت: این پیشنهاد نیز در همان جلسه مطرح شد و مقرر شد پیشنهاد را به نحو کارشناسی شده پیگیری داشته باشیم.

به گزارش ایرنا،  قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب اسفند سال ۹۶ بود که در هشتم اردیبهشت سال ۹۷ از سوی ریاست جمهوری وقت به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد.
این قانون به مسائلی مانند مناسب سازی، دسترس پذیری و تردد و تحرک، خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی، امور ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی، کارآفرینی و اشتغال، مسکن، فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی، حمایت های قضایی و تسهیلات مالیاتی، معیشت و حمایت های اداری و استخدامی و برنامه ریزی، نظارت و منابع مالی می پردازد.

برچسب‌ها معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی کشور قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی کشور افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی کشور قانون حمایت حمایت از حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس

رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی ر دستروکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری
گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (1)
گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه