Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شریف اسلامی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: ورکشاپ یک روزه پوستر با موضوع خشونت ممنوع، محکومیت و انزجار از نزاع‌های دسته جمعی در استان و نه با اسلحه در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

اسلامی تصریح کرد: در این برنامه تعداد ۱۰ تن از هنرمندان و طراحان گرافیک استانی حضور یافته که تلاش داشتند تا با پرداختن به ابعاد مختلف سنت غلط استفاده از اسلحه در مراسم شادی و شیون و نقش آن در شکل گیری نزاع‌های دسته جمعی در استان، با خلق اثر در حوزه پوستر به این معضلات بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی گفت: این مرکز با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و دادسرای عموی استان در راستای کمک به بهبود فضای زیست اجتماعی در استان و ترویج فرهنگ همدلی، تعاون و مهرورزی و تقبیح خشونت و درگیری اقدام به برگزاری برنامه‌های هنری در سطح شهر یاسوج کرده است.

اسلامی اظهار داشت: در این راستا دو کارگاه نقاشی و پوستر و سه نمایش خیابانی با موضوع فضیلت‌های فرهنگ عشایری و نفی سنت‌های غلط بومی از جمله استفاده از اسلحه در مراسم شادی و عزا در سطح یاسوج طی دو هفته برگزار و اجرا می‌شوند.

وی گفت: مردم استان ما همه خاطرات تلخی از استفاده نابجا از سلاح در برخی آئین‌های شادی و عزا دارند آنجا که بر اثر یک سهل انگاری یک مراسم شادی به عزا تبدیل شد و یا یک مراسم عزا به دو عزا و گاهی چند عزا بدل گردید.

اسلامی افزود: همه اینها محصول سنت غلط استفاده از سلاح در مراسم عزا و عروسی و نگهداری اسلحه در خانه است و چه جانهایی که بر اثر این فرهنگ غلط از دست رفتند.

اسلامی گفت: قوه قهریه تنها راه حل رفع مشکلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نیست و قطعاً زبان هنر به دلیل ماندگاری و اثرگذاری بهترین راه برای درمان این زخم‌ها و ترویج و تقویت فرهنگ همدلی و دوستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آثار تولید شده این هنرمندان در روزهای آینده در معرض دید عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5413355

منبع: مهر

کلیدواژه: شریف اسلامی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد قوه قضاییه مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا دهه فجر بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیوع کرونا بارش برف خراسان رضوی مشهد واکسن کرونا انقلاب اسلامی ایران برف و کولاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم

دریافت 75 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، دوشنبه شب در آیین اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: در تقسمات سدها بهره کهگیلویه و بویراحمد اندک است و باید سهم مردم ما ملاحظه شود.

کد خبر 6092610

دیگر خبرها

  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد