Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - شهره شاهرودی گفت: در ۹ ماه اول امسال بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مأموریت توسط اورژانس اجتماعی عملیاتی شده که به طور میانگین روزانه بیش از ۲۴ مأموریت انجام شده است.

در این بازه زمانی بیش از ۲ هزار و ۱۲۶ نفر در مراکز مربوط به اورژانس اجتماعی پذیرش شده‌اند که از این تعداد ۱۶۲۶ نفر به صورت سرپایی و ۴۸۰ نفر به شکل پذیرش در خوابگاه‌ها از خدمات مراکز مداخله در بحران بهزیستی استان استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

سهم ۷۵درصدی غفلت در گزارش‌های کودک آزاری در خراسان رضوی

به گفته او در بخش پذیرش در مراکز مداخله در بحران در سطح استان، کودک آزاری با ۳۹ درصد، همسرآزاری با ۲۵ درصد، خودکشی با ۱۷ درصد و فرار از منزل با ۱۰ درصد، بیشترین فراوانی را دارا بوده‌اند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۸ خودرو ون و ۹ خودرو سواری در سطح ۲۰ شهرستان در این قسمت مشغول خدمت هستند و در حال حاضر می‌توان گفت که هیچ نقطه‌ای از استان، از خدمات این بخش بی‌بهره نیست.

 اورژانس اجتماعی به منظور مداخله‌های فوری تخصصی و کاهش آسیب و تنش در بحران‌های فردی و خانوادگی، تأسیس شده است، زوجین متقاضی طلاق و دارای اختلافات خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب‌دیده، کودکان خیابانی، همسران، سالمندان و کودکان آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و افرادی که افکار یا قصد خودکشی دارند، مهم‌ترین گروه‌هایی هستند که می‌توانند از خدمات اوژانس اجتماعی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی مددکاران اجتماعی کودک آزاری اورژانس اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!