Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت : آمار مبتلایان به کرونا به خصوص سویه جدید اومیکرون نسبت به ماه گذشته ١ تا ٢ برابر شده که این مورد زنگ خطری جدی برای استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اصحاب رسانه امروز در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست محمد حسین سرمست شوشتری با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مناطق مختلف استان اظهار داشت: مردم از پیک‌ها نترسند اما نباید بیمار شوند در حال حاضر همه اعضای خانواده در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص الزامات مهم برای جلوگیری از انتشار ویروس در میان افراد جامعه عنوان داشت: دستورالعمل‌های بهداشتی باید بیش از پیش رعایت شود؛ همچنین مراسمات عروسی، عزا، جمع‌های خانوادگی و اجتماعات باید محدودتر شوند و فضای تهویه مناسب در ادارات و سازمان‌ها تدارک دیده شود.

سرمست شوشتری با بیان اینکه آمادگی کامل سیستم درمانی به معنای این نیست که مردم خود را در معرض خطر قرار دهند، تصریح کرد: در حال حاضر همه سیستم درمانی آماده هستند اما نباید افراد خود را در خطر بیندازند، چرا که ممکن نتیجه آن غیر قابل جبران باشد.

وی در رابطه با افزایش آمار مبتلایان کرونا نسبت به گذشته ابراز داشت: آمار مبتلایان نسبت به ماه گذشته ١ تا ٢ برابر شده که این مورد زنگ خطری جدی برای استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مردم باید کرونا را جدی‌تر بگیرند تا این موج را آرام‌تری سپری کنیم.

شیوع سویه جدید امیکرون در خوزستان اعمال محدودیت‌های کرونایی در مرز‌ها هرگونه علائم سرماخوردگی نشانه امیکرون است/ 10شهر استان خوزستان زرد شدند امام جمعه اهواز: تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی خوزستان بسیار غلط است/ باید با این رسم برخورد قاطع کرد

در ادامه سید محمد علوی با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان افزود: تاکنون حدود 6 میلیون و 6 هزار دز واکسن در استان تزریق شده است از آمار 3 میلیون و 188 هزار و 35 نفر دز اول،  2 میلیون و 66١ هزار و 468 نفر دز دوم و 711 هزار و 948 نفر دز سوم را تزریق کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در رابطه با میزان تزریق واکسن به کودکان 9 تا 11 سال  ادامه داد: خوشبختانه تزریق واکسیناسیون کودکان جهش خوبی داشته است.

علوی در رابطه با آخرین وضعیت بازگشایی مدارس و نظارت‌های لازم اظهار داشت: در بازگشایی مدارس تابع ستاد ملی کرونا هستیم.

وی در خصوص آمار افراد واکسن نزده نیز عنوان داشت: براساس آمار واکسن‌های تزریق شده در استان حدود 15.8 جمعیت تحت پوشش واکسن کرونا تاکنون دوز اول و به نوعی هیچ گونه واکسنی را دریافت نکرده‌اند که این آمار در خصوص دوز دوم 29.6 و در دز سوم ‌78.4 است.

انتهای پیام/331/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان

مسئولان وزارت صحت عامه طالبان در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با بیماری مالاریا در کابل گفتند: درسال ۲۰۲۳ بیش از ۱۸۰هزار مورد ابتلا به بیماری مالاریا در کشور ثبت شده است.

به گفته مسئولان این آمار نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.

بنابر اعلام این وزارتخانه، افغانستان از نظر شیوع مالاریا پنجمین کشور حوزه مدیترانه است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد