Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماریا زاخارووا روز دوشنبه بطور کنایه آمیز در صفحه مجازی خود خطاب به وزیر خارجه انگلیس نوشت: لیز تراس! نکته اصلی این است که از اظهارات خود عقب نشینی نکنید. ما به شما بسیار امیدواریم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: هیچ یک از منافع زودگذر مالی انگلیس نمی‌تواند از دموکراسی و آزادی مهم‌تر باشد. ایده خود (درباره مصادره اموال سرمایه داران روس مقیم انگلیس) را به اجرا درآورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می توانید برای دریافت مدال بخاطر همکاری با روسیه امیدوار باشید. تلاش کنید.

زاخارووا ادامه داد: فهرستی را به شما ارسال کرده‌ایم که در آن اسامی سرمایه‌داران فاسد که روسیه خواهان استرداد شده است، قرار دارد. 

وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که  لندن از طریق اقدامات بازدارنده و دیپلماسی، تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا روسیه را از تهاجم به واکراین منصرف سازد.

وی این احتمال را بعید ندانست که در چارچوب تشدید تحریم های ضدروسی و در صورت متشنج تر شدن اوضاع پیرامون اوکراین، لندن اموال و دارایی های سرمایه داران روس را مصادره کند. 

تراس با اشاره به اینکه انگلیس حمایت‌های خود از کشورهای بالتیک را افزایش خواهد داد، افزود: دولت انگلیس درحال تقویت رژیم تحریم‌های خود است تا بتوانیم اهداف بیشتری که مرتبط با روسیه هستند را تحریم کنیم.

به گزارش رسانه های روسی، قرار است در روزهای آینده وزیران دفاع و خارجه انگلیس برای دیدار با همتایان خود به روسیه سفر کنند. 

مسکو بارها اعلام کرده که قصد حمله به اوکراین را ندارد. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تازگی هشدار داد: تا آنجا که به فدراسیون روسیه بستگی دارد، جنگی روی نخواهد داد. ما خواهان جنگ نیستیم اما اجازه نخواهیم داد منافع‌مان گستاخانه پایمال و نادیده گرفته شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در تماسی تلفنی با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود گفت که پیشنهادهای آمریکا و ناتو در مورد مسئله امنیتی، نگرانی‌های اصلی مسکو را مورد توجه قرار نداده است.

ساکنان روس تبار منطقه دونباس در شرق اوکراین، از سال ۲۰۱۴ دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

کشورهای غربی و کی‌یف به تازگی ادعاهایی درباره «تهاجم» احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. مسکو این ادعاها را "پوچ و بی‌اساس" خواند و از آن به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها یاد و اشاره کرد که روسیه هیچ‌ تهدیدی برای کسی ایجاد نکرده است.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی‌یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند. 

311311

کد خبر 1598218

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: روسیه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو

رسانه‌های روسی روز یکشنبه از نمایش یک تانک پیشرفته به غنیمت گرفته شده از ارتش اوکراین توسط نیرو‌های روس در روز‌های آتی خبر دادند.

نظامیان روس در حال جابجایی تانک آبرامز ساخت آمریکا از منطقه عملیات نظامی به مسکو هستند.

قرار است این تانک پیشرفته همراه با دیگر غنایم جنگی در منطقه‌ا‌ی در مسکو به نمایش گذاشته شود.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد که اوکراین به طور موقت تانک‌های آمریکایی آبرامز را به دلیل نگرانی از پهپاد‌های روسی از مقدم نبرد عقب کشیده است.

برخی متخصصان روسی می‌گویند که تانک‌های آبرامز اهداف راحتی برای پهپاد‌های روسی هستند.

دو مقام آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که این تانک‌ها قادر نیستند به طور فزاینده بدون اینکه شناسایی یا مورد هدف قرار بگیرند عمل کنند.

سال گذشته ایالات متحده در بخشی از بسته کمک‌های تسلیحاتی خود ۳۱ تانک آبرامز ام ۱‌ای ۱ به ارتش اوکراین داد، اما علیرغم استقرار اولیه، این تانک‌ها نتوانسته اند آنطور که باید موثر باشند و تا کنون گزارش شده است که پنج دستگاه از این تانک‌ها درحملات ارتش روسیه منهدم شده یا آسیب دیده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد